Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Givetvis. Det är inget klagomål - det är en observation:)

Intressant - för i mitt fall så börjar raden som vit och sedan slår den över till svart/grå - jag misstänker att de har en analys av bakgrunden och anpassar färgen efter bakgrunden. I sådana fall skulle min bakgrund vara ett gränsfall som ställer till det.

Eller - jag noterade nu att jag har ett gammalt hack som ligger kvar sedan länge. Jag kan visa signalstyrkan i dBm istället för prickar. Man ändrar genom att klicka på signalstyrkan och om jag gör det så blir det inte bra.

Så det kan vara det som ställer till det - men jag minns inte hur jag fick dit dBm istället för prickar...

Batteritiden verkar hur som helst bättre med beta2 och det är bara några få (samma som tidigare) appar som har problem

Och bara för att ställa till det så ser allt ok ut nu...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-26 10:23

Swish funkar inte med beta2 men gjorde det i beta1, för mej i alla fall.

Ursprungligen av kenjon:

Swish funkar inte med beta2 men gjorde det i beta1, för mej i alla fall.

Du har rätt. BankID lägger av...

Citat:

Teknisk fel 6...

Synd, inte för att jag använder den så mycket men i alla fall...

Tur att min bankapp fungerar - men det är kanske läge att gå tillbaka till IOS6 igen

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-26 12:27

Ahh äntligen är telefonen användbar igen. Beta 2 känns ljusår snabbare och mer stabil på en iphone 4 än vad beta 1 gjorde

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-26 13:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Du har rätt. BankID lägger av...

Synd, inte för att jag använder den så mycket men i alla fall...

Tur att min bankapp fungerar - men det är kanske läge att gå tillbaka till IOS6 igen

Hämta ett nytt BankID så fungerar både Swish och BankID igen.

"Mobilt BankID slutar av säkerhetsskäl att fungera om det flyttas mellan olika mobiltelefoner eller om man återställer det från en gammal säkerhetskopia. Du bör spärra ditt BankID och sedan hämta ut ett nytt från din Internetbank."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-26 15:02
Ursprungligen av TureB:

Fattar inte riktigt varför du kör med en bakgrund som gör allt värre. Såg precis den här jämförelsen där endast ett fåtal ikoner ser dåliga ut...

http://rack.0.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzA2LzExLzQ2L2lPUzZ2c2lPUzcuODEwN2UucG5nCnAJdGh1bWIJMTIwMHg5NjAwPg/5c7b966b/2b1/iOS6vsiOS7_icons.png

Problemet är väl att de inte var så snygga till att börja med.
Vi går ju från ett daterat tjockt och tungt gränssnitt till något annat som på vissa ställen är bättre men många bara annorlunda.

  • Medlem
  • Boston
  • 2013-06-26 15:59
Ursprungligen av acke:

Problemet är väl att de inte var så snygga till att börja med.
Vi går ju från ett daterat tjockt och tungt gränssnitt till något annat som på vissa ställen är bättre men många bara annorlunda.

Jag tycker det att man måste separera diskussionerna kring interaktionsdesignen och den rena formgivning där jag ser interaktionsdesignen som ett stort steg framåt. Sen kan även jag har synpunkter på en del av formgivningen samtidigt som jag tycker den blir för fokuserad på smak och på ikonerna. Ja, det finns färger som är för grälla och balansen känns sådär på sina ställen men generellt så finns en konsekvens och stringens i hela UI:t som inte har funnits där sen iOS 1.0 och det känns bra mycke' viktigare.

Senast redigerat 2013-06-26 17:32
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-26 17:22
Ursprungligen av ulan99:

Hämta ett nytt BankID så fungerar både Swish och BankID igen.

"Mobilt BankID slutar av säkerhetsskäl att fungera om det flyttas mellan olika mobiltelefoner eller om man återställer det från en gammal säkerhetskopia. Du bör spärra ditt BankID och sedan hämta ut ett nytt från din Internetbank."

Mitt BankID funkar fortfarande, det är bara Swish som inte funkar. Kan inte klicka på något i Swish.
Provade med att radera och installera om Swish, aktiverade det igen med Mobilt BankID, samma problem.
Jag kan logga in på min Internetbank med Mobilt BankID, så jag tror inte problemet ligger där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-27 08:57
Ursprungligen av kenjon:

Mitt BankID funkar fortfarande, det är bara Swish som inte funkar. Kan inte klicka på något i Swish.
Provade med att radera och installera om Swish, aktiverade det igen med Mobilt BankID, samma problem.
Jag kan logga in på min Internetbank med Mobilt BankID, så jag tror inte problemet ligger där...

Det har hänt att Swish inte fungerar någon enstaka gång för mig. Då har texten "Verifierar installationen" inte dykt upp vid start, men det har då fungerat att stänga ned Swish och starta det igen.

Kan någon förklara ikonen för "Bilder" för mig? Den är ju inte jättetydlig om man inte läser texten.

Undrar varför ikonen visar nytt klockslag?

Ursprungligen av jurassic579:

Kan någon förklara ikonen för "Bilder" för mig? Den är ju inte jättetydlig om man inte läser texten.

Undrar varför ikonen visar nytt klockslag?

Det är en stiliserad blomma - eller det är i alla fall vad jag tror att det är:) IOS6 ikonen är en blomma så jag tror att jag har rätt.

Klockan visar den aktuella tiden så den ändrar sig hela tiden (i alla fall på Iphone 5 - den kanske inte gör det på alla device)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är en stiliserad blomma - eller det är i alla fall vad jag tror att det är:) IOS6 ikonen är en blomma så jag tror att jag har rätt.

Klockan visar den aktuella tiden så den ändrar sig hela tiden (i alla fall på Iphone 5 - den kanske inte gör det på alla device)

Ok tack. Men klockan "tickar" inte på ios 6 eller hur? I alla fall inte på min 5:a.

Det där med den stilisierade blomman är ju enligt mig bara dumt. Och för någon som köper en Iphone med iOS7 som första telefon lär ju inte fatta.

Och när jag ändå kastar ut negativa saker i rymden. Man måste väl kunna hitta en bättre ikon än en blomma för "bilder".

En bild på en lunch kanske eller ett par fötter på en stand (OBS ironi)

Den tickande klockikonen är helt riktigt ny för IOS7 (men jag vet inte om den tickar på alla device - det var därför som jag lade in brasklappen om Iphone5)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-06-27 20:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Klockan visar den aktuella tiden så den ändrar sig hela tiden (i alla fall på Iphone 5 - den kanske inte gör det på alla device)

Den tickar på fint på iPhone 4 också. En av de få "fancy" features som är aktiverade på den.

  • Medlem
  • Boston
  • 2013-06-27 21:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är en stiliserad blomma - eller det är i alla fall vad jag tror att det är:) IOS6 ikonen är en blomma så jag tror att jag har rätt.

Klockan visar den aktuella tiden så den ändrar sig hela tiden (i alla fall på Iphone 5 - den kanske inte gör det på alla device)

Jag är inte helt säker på att Photos-ikonen är en stiliserad blomma utan mer en färgpalett i samma form som den tidigare blomman för att nå högre grad av igenkänning. Att ikonisera 'bilder' är nästan alltid problematiskt, den klassiska gubbe-i-ett-fönster är knappast bra. I Mac OS är det en kamera men det fungerar ju inte på iPhone t.ex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-27 23:16
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-27 23:57
Ursprungligen av acke:

Hoppas kartorna är bättre även i Sverige. De känns sådär nu vad gäller presition. Upplevelsen när de fungerar är mycket bättre än något annat, dessvärre är de inte så pålitliga.

Ursprungligen av Erik.dv:

Hoppas kartorna är bättre även i Sverige. De känns sådär nu vad gäller presition. Upplevelsen när de fungerar är mycket bättre än något annat, dessvärre är de inte så pålitliga.

Så stor skillnad var det väl inte? Det var "bara" att de markerat gator på ett annat sätt. Personligen väntar jag fortfarande på att kartorna över Luleå ska lägga sjukhuset på rätt plats och inte där det låg för ca 10 år sedan... Det roliga är att de har ändrat namnet (från Luleå Sjukhus till Sunderby Sjukhus) men inte flyttat det:)

Och vi är många som har rapporterat felet så jag undrar hur de uppdaterar kartorna. De använder väl Yelp på något sätt och där ligger sjukhuset på rätt plats

(Och sjukhuset ligger fel i såväl Mavericks som IOS7 kartorna)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-06-28 09:24

Har de lärt sig stava till Gustavsberg i nya kartorna?

Och Sundsvall är täkt av ett stor moln.

Ursprungligen av lasselu:

Har de lärt sig stava till Gustavsberg i nya kartorna?

Det finns i alla fall ett Gustavsberg men om det är rätt vet jag inte:)

Vi har ett samhälle som heter Gammelstad som kartan envisas med att kalla för Gammelstaden...

Gammelstaden finns i Göteborg.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Gammelstaden finns i Göteborg.

Så där 150 mil fel bara:)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-06-28 10:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns i alla fall ett Gustavsberg men om det är rätt vet jag inte:)

Vi har ett samhälle som heter Gammelstad som kartan envisas med att kalla för Gammelstaden...

Låter lovande...i de nuvarande stavas det "Gustarsberg"...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-28 10:20
Ursprungligen av lasselu:

Låter lovande...i de nuvarande stavas det "Gustarsberg"...

Det är så det uttalas på fyllan

så hur är beta 2? har funderingar på att skapa mig ett developer account så jag kan ladda ner och installera ios 7 beta 2.

eller är det väldigt buggigt så det inte är värt det?

nevermind, gick visst inte att ladda hem ios 7 med ett vanligt developer account. var visst tvungen att vara active iOS Developer Standard or Enterprise Program membership som kostar $99.

Senast redigerat 2013-06-28 17:37

Bortsett från det lilla problemet så tycker jag att beta2 är användbar och batteritiden är helt ok numera...

Boy Genius Report tror att beta 3 kommer på måndag den 8 juli:

http://bgr.com/2013/06/28/ios-7-beta-3-downlo...

Ursprungligen av mjewl:

så hur är beta 2? har funderingar på att skapa mig ett developer account så jag kan ladda ner och installera ios 7 beta 2.

eller är det väldigt buggigt så det inte är värt det?

nevermind, gick visst inte att ladda hem ios 7 med ett vanligt developer account. var visst tvungen att vara active iOS Developer Standard or Enterprise Program membership som kostar $99.

Innan beta 2 skulle jag starkt avråda från att installera iOS 7, men nu är det så pass stabilt att man kan använda det. Men kom ihåg... det är en beta och det kan när som helst skita sig!

editerat: Kalla inte personer på 99mac för fascister, tack. /mod

Senast redigerat 2013-06-29 10:15
Bevaka tråden