Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-09 11:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl knappt att jag vågar skriva det - men jag störs inte av de nya ikonerna - jag gillar dem - faktiskt:)

Jag störs inte heller så mycket som jag trodde jag skulle göra, mycket för att jag blandat upp Apples ikoner på min förstasida med tredjepartsappar. Skulle dock föredra de här ikonerna i iOS 7: http://dribbble.com/shots/1119638-iOS-Icons-V...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-09 12:47
Ursprungligen av tooobe:

Jag störs inte heller så mycket som jag trodde jag skulle göra, mycket för att jag blandat upp Apples ikoner på min förstasida med tredjepartsappar. Skulle dock föredra de här ikonerna i iOS 7: http://dribbble.com/shots/1119638-iOS-Icons-V...

De känns som de håller aningen mer finess ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-09 12:49
Ursprungligen av Erik.dv:

De känns som de håller aningen mer finess ja.

Mer finess absolut! Och färgerna som känns mindre pastell och skrikiga.

Hur är det med Spotify och andra appar, krashar dom lika frekvent i senaste betan?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-13 12:01
Ursprungligen av yabbah:

Hur är det med Spotify och andra appar, krashar dom lika frekvent i senaste betan?

Spotify kraschar inte längre men vilka fler appar tänker du på?

Ursprungligen av lappen71:

Spotify kraschar inte längre men vilka fler appar tänker du på?

Det vet jag egentligen inte, spotify var väl den jag egentligen ville veta. Vet inte varför jag skrev sådär, ibland bör man bara somna om liksom.
Men tack för infon, blåser in nya betan ikväll. Inte kört sedan beta1 då jag saknat tid och energi.

Nån mer än jag som har problem med Försäkringskassans iOS-app med iOS 7 beta 5? Kommer till där jag ska skicka in, då blir det felmeddelande. Loggar in med mobilt BankID utan problem.

iOS 7 är otroligt plottrigt att använda på en iPad mini i Safari t.ex.
Och vart tog gemener och versaler vägen på tangentbordet, bara försvann?
Automatisk ljusstyrka från control panel?
Heldagsevent i kalendern, osynligt i notifications och i kalendern?

Det här bådar inte gott.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-14 22:48
Ursprungligen av keptang:

iOS 7 är otroligt plottrigt att använda på en iPad mini i Safari t.ex.
Och vart tog gemener och versaler vägen på tangentbordet, bara försvann?
Automatisk ljusstyrka från control panel?
Heldagsevent i kalendern, osynligt i notifications och i kalendern?

Det här bådar inte gott.

iOS7 känns helt klart designat med Retina i åtanke. Sedan har Apple kalender alltid varit bristfällig. Oftast snygg men bristfällig. Automatisk ljudstyrka känns som en toggle man har av eller på, däremot kan ljudstyrkan vara något man vill påverka ofta. Men lite märkligt om "det senaste" blivit sämre än vad vi har idag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-14 22:50
Ursprungligen av keptang:

iOS 7 är otroligt plottrigt att använda på en iPad mini i Safari t.ex.
Och vart tog gemener och versaler vägen på tangentbordet, bara försvann?
Automatisk ljusstyrka från control panel?
Heldagsevent i kalendern, osynligt i notifications och i kalendern?

Det här bådar inte gott.

Det har aldrig funnits på någon beta till iPhone och varför skulle det vara någon skillnad mellan iPhone och iPad ?

Ursprungligen av Erik.dv:

iOS7 känns helt klart designat med Retina i åtanke. Sedan har Apple kalender alltid varit bristfällig. Oftast snygg men bristfällig. Automatisk ljudstyrka känns som en toggle man har av eller på, däremot kan ljudstyrkan vara något man vill påverka ofta. Men lite märkligt om "det senaste" blivit sämre än vad vi har idag.

Japp, fast det hjälper inte UI:t på en ipad mini med nuvarande design i iOS7, oavsett retina eller inte.

Ursprungligen av lappen71:

Det har aldrig funnits på någon beta till iPhone och varför skulle det vara någon skillnad mellan iPhone och iPad ?

Då det finns kontroll för ljusstyrka så bör det även finnas av/på för automatisk ljusstyrka där.
En miss helt enkelt.

Men tangentbordet har väl aldrig haft gemena/versaler utan alltid bara versaler? Eller har jag så dåligt minne?

Jag saknar inte automatisk ljusstyrka i kontrollcentret. Inte nu och inte tidigare heller.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men tangentbordet har väl aldrig haft gemena/versaler utan alltid bara versaler? Eller har jag så dåligt minne?

Jag saknar inte automatisk ljusstyrka i kontrollcentret. Inte nu och inte tidigare heller.

Får kolla, har för mig det fanns i iOS6.
Såklart inte, control center finns inte förrän i iOS 7.

@BlackSmp, korrekt ang. gemener & versaler på tangentbordet, jag har blivit bortskämd med Android.

Ursprungligen av keptang:

Får kolla, har för mig det fanns i iOS6.
Såklart inte, control center finns inte förrän i iOS 7.

Sant, men du har snabbåtkomst till ljusstyrkan på iPad genom dubbelklicka och svepa åt höger - vilket var det som jag tänkte på oavsett vad det kallas för:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-15 00:14

Om man gör en komplett reset på sin iPhone 4 nu, blir det senaste versionen av iOS 6 eller tvingas man in i iOS 7 ???

Ursprungligen av BlackSmp:

Sant, men du har snabbåtkomst till ljusstyrkan på iPad genom dubbelklicka och svepa åt höger - vilket var det som jag tänkte på oavsett vad det kallas för:)

Det finns väl inte kvar i iOS7 så hjälper inte så mkt.

Ursprungligen av TureB:

Om man gör en komplett reset på sin iPhone 4 nu, blir det senaste versionen av iOS 6 eller tvingas man in i iOS 7 ???

iOS6, iOS7 är inte släppt publikt ännu.
Men inom sinom tid kommer det vara iOS7/senaste som gäller, som vanligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-15 01:29
Ursprungligen av keptang:

iOS6, iOS7 är inte släppt publikt ännu.
Men inom sinom tid kommer det vara iOS7/senaste som gäller, som vanligt.

Finns det något datum?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-15 01:37
Ursprungligen av TureB:

Finns det något datum?

Nej

Ursprungligen av keptang:

Det finns väl inte kvar i iOS7 så hjälper inte så mkt.

iOS6, iOS7 är inte släppt publikt ännu.
Men inom sinom tid kommer det vara iOS7/senaste som gäller, som vanligt.

Jo, men...

Jag menade att du kan enkelt ställa ljusstyrkan pre-ios7 och du kan ställa den ännu enklare i ios7 även om ingen av dem har tillgång till en snabbändring av automatisk ljusstyrka av/på. Jag saknar inte möjligheten att kunna slå av automatisk ljusstyrka vis en genväg eftersom jag kam ändra ljusstyrkan till den nivå jag vill utan problem. Automatik ljusstyrka är "bara" att ipaden justerar sig efter omgivningen. Om du inte är nöjd med resultatet så får du ändra till den styrka som du vill ha.

Vad menar du med att du saknar snabbåtkomst till inställningen för automatisk ljusstyrka? För det känns som att vi talar förbi varandra.

Ursprungligen av TureB:

Finns det något datum?

Det finns som sagt inget datum men vi kan gissa på 10/9 eller någon vecka efter det.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-15 06:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad menar du med att du saknar snabbåtkomst till inställningen för automatisk ljusstyrka? För det känns som att vi talar förbi varandra.

Något som jag postade högre upp har det aldrig funnits i beta 2-5 en sätt att ställa in automatisk ljuskontroll i kontrollcenter.

Ursprungligen av lappen71:

Något som jag postade högre upp har det aldrig funnits i beta 2-5 en sätt att ställa in automatisk ljuskontroll i kontrollcenter.

Jag vet, men jag undrar bara varför Keptang tycker att han saknar automatisk ljusstyrka? Jag ser ingen användning för det eftersom vi kan ställa in exakt ljusstyrka och jag uppfattade Keptang som att han saknade funktionaliteten - inte att den hade försvunnit.

Men min och keptangs diskussion kan bero på missförstånd där jag kallade "taskbaren" pre-IOS7 för kontrollcenter av misstag (eller misstag och misstag - jag tycker att det är motsvarande funktionalitet som man har byggt ut i IOS7 och ändrat åtkomstmetod:))

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-15 08:04

Jag får väldigt mycket 50-talet vibbar från de bleka färgerna. Undrar om iOS 8 blir 90-tal, ett grunge-tema.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-15 08:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet, men jag undrar bara varför Keptang tycker att han saknar automatisk ljusstyrka? Jag ser ingen användning för det eftersom vi kan ställa in exakt ljusstyrka och jag uppfattade Keptang som att han saknade funktionaliteten - inte att den hade försvunnit.

Men min och keptangs diskussion kan bero på missförstånd där jag kallade "taskbaren" pre-IOS7 för kontrollcenter av misstag (eller misstag och misstag - jag tycker att det är motsvarande funktionalitet som man har byggt ut i IOS7 och ändrat åtkomstmetod:))

Och mitt inlägg var egentligen menat till Keptang och jag tolkar honom som att den har funnits men nu tagits bort.
Se vad man kan tolka olika

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-15 08:11
Ursprungligen av acke:

Jag får väldigt mycket 50-talet vibbar från de bleka färgerna. Undrar om iOS 8 blir 90-tal, ett grunge-tema.

Använder du iOS 7 själv? Varför jag frågar är för att beroende på vilken bakgrund man använder upplevs färgen på ikonerna olika.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-15 08:34
Ursprungligen av lappen71:

Använder du iOS 7 själv? Varför jag frågar är för att beroende på vilken bakgrund man använder upplevs färgen på ikonerna olika.

Nej eller jag har testat på en telefon. Men programsymbolerna är ju inte transparenta så så mycket kan det ju inte skilja.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-15 08:44
Ursprungligen av acke:

Nej eller jag har testat på en telefon. Men programsymbolerna är ju inte transparenta så så mycket kan det ju inte skilja.

Dom behöver inte vara transparenta för att det ska bli skillnad.
Det är samma fenomen som att man har en svart kant runt en bioduk så upplevs svärtan på filmen som bättre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-15 08:58
Ursprungligen av acke:

Bugfixar och förbättringar och stöd för iPad. Röstinspelning är tillbaka.

#ios7

Nu är detta ett lite extremt exempel på vilken skillnad det blir mellan olika bakgrunder.

Ursprungligen av lappen71:

Och mitt inlägg var egentligen menat till Keptang och jag tolkar honom som att den har funnits men nu tagits bort.
Se vad man kan tolka olika

Hur som helst så behövs den inte:)

Bevaka tråden