Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, jag håller inte med dig.

Om du har skärmlås på telefonen så ska man inte komma åt information i telefonen utan att låsa upp den. Ett undantag är just kameran som du får använda utan att låsa upp telefonen för att kunna ta foton snabbt innan situationen försvinner men om du ska skicka vidare bilden så tycker jag att det är helt ok att du måste låsa upp telefonen.

Annars så skulle vem som helst som kommer åt telefonen kunna komma åt dina kontakter och skicka meddelande kors och tvärs utan att låsa upp telefonen och skulle det blir ett ramaskri.

Hm..... Hm..... HHHHHHHHHHmmmmmmmmmmmm.........

Hm....

Efter att ha smakat på din förklaring, så måste jag nog erkänna att det är vettigt, och det rätta. Fan, de däringa på Apple har tänkt till lite, igen....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-03 22:58
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Kollade nyss, det verkar funka i iOS6 på in iPad 3, men funkar inte i iOS7 beta4 på min iP5 för mig för där får jag ingen knapp för vidarebefordran av den nyss tagna bilden, men funkar på min iPad2 med iOS7 beta4.

Prova att stänga kameraappen i multitaskingen eller starta om telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-03 23:01
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Hm..... Hm..... HHHHHHHHHHmmmmmmmmmmmm.........

Hm....

Efter att ha smakat på din förklaring, så måste jag nog erkänna att det är vettigt, och det rätta. Fan, de däringa på Apple har tänkt till lite, igen....

Tur att du inte designar åt Apple ;P

Ursprungligen av tooobe:

Prova att stänga kameraappen i multitaskingen eller starta om telefonen.

Hjälper inte, förklaringen är antagligen den som blackSmp gav, vilken känns helt korrekt när man tänker efter lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-03 23:21
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Hjälper inte, förklaringen är antagligen den som blackSmp gav, vilken känns helt korrekt när man tänker efter lite.

Nej, du skrev ju aldrig att du gick in i kameran från låsskärmen, då är det meningen att det ska vara så.

Ursprungligen av tooobe:

Nej, du skrev ju aldrig att du gick in i kameran från låsskärmen, då är det meningen att det ska vara så.

Jodå det skrev jag visst, kolla några inlägg bakåt.....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-04 08:09
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jodå det skrev jag visst, kolla några inlägg bakåt.....

Njae i ditt första inlägg 229 så skriver du ingenting om att det är från låsskärmen du startar kamera appen.

Ursprungligen av tooobe:

Nej, du skrev ju aldrig att du gick in i kameran från låsskärmen, då är det meningen att det ska vara så.

Ursprungligen av lappen71:

Njae i ditt första inlägg 229 så skriver du ingenting om att det är från låsskärmen du startar kamera appen.

Vi kan väl lägga ner denna "undertråd"? Det är sant att Dr Tinnitus inte skrev det först, men vi redde ut att det var det som Dr Tinnitus gjorde och att det var orsaken till problemet. Varför hålla på och traggla om det så länge bara för att tooobe missade att vi redan hade rett ut det hela när han svarade på inlägget?

Sådant händer hela tiden, någon har problem, vi fixar det och går vidare. Det är också helt normalt att man inte skriver hela problembeskrivningen i första inlägget eftersom om man såg hela bilden framför sig så är det stor sannolikhet att man aldrig hade problemet.

Ge folk chansen att göra ett misstag eller två utan att hålla på och dra upp det hela tiden.

Edit: Ändrade "tråd" till "undertråd" efter Lappens inlägg;)

Senast redigerat 2013-08-04 08:52
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-04 08:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi kan väl lägga ner denna tråd? Det är sant att han inte skrev det först, men vi redde ut att det var det som han gjorde och att det var orsaken till problemet. Varför hålla på och traggla om det så länge bara för att tooobe missade att vi redan hade rett ut det hela när han svarade.

Sådant händer hela tiden, någon har problem, vi fixar det och går vidare. Det är också helt normalt att man inte skriver hela problembeskrivningen i första inlägget eftersom om man såg hela bilden framför sig så är det stor sannolikhet att man aldrig hade problemet.

Ge folk chansen att göra ett misstag eller två utan att hålla på och dra upp det hela tiden.

Vi behöver inte lägga ner tråden men just om han lilla oskyldiga misstag ja

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-04 09:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi kan väl lägga ner denna "undertråd"? Det är sant att Dr Tinnitus inte skrev det först, men vi redde ut att det var det som Dr Tinnitus gjorde och att det var orsaken till problemet. Varför hålla på och traggla om det så länge bara för att tooobe missade att vi redan hade rett ut det hela när han svarade på inlägget?

Sådant händer hela tiden, någon har problem, vi fixar det och går vidare. Det är också helt normalt att man inte skriver hela problembeskrivningen i första inlägget eftersom om man såg hela bilden framför sig så är det stor sannolikhet att man aldrig hade problemet.

Ge folk chansen att göra ett misstag eller två utan att hålla på och dra upp det hela tiden.

Edit: Ändrade "tråd" till "undertråd" efter Lappens inlägg;)

Håller med. Menade inget illa med mitt inlägg, hade aldrig skrivit det om jag inte skrivit ett inlägg precis innan där jag försökte komma med hjälp, innan jag såg att han löst "problemet"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 14:57
Ursprungligen av acke:

Visst borde det väl komma en ny beta nu på tisdag va?

Lugna dig, säkert idag vid 20.00.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 15:07
Ursprungligen av acke:

Lugna dig, säkert idag vid 20.00.

Tyvärr tror jag det dröjer 2 veckor till. Var ju bara en vecka sen sista betan släpptes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 17:37
Ursprungligen av tooobe:

Tyvärr tror jag det dröjer 2 veckor till. Var ju bara en vecka sen sista betan släpptes?

Fast de släpper varannan vecka, torr inte de kommer att börja med 3 veckor nu plötsligt. Anledningen till att de släppte en för en vecka sedan var att de inte kunde släppa en för två veckor sedan på grund av hemsidestrul. Fast vad vet jag, de kanske väntar en vecka till nu, vi får väl se runt 20.00 i kväll.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 17:39
Ursprungligen av acke:

Fast de släpper varannan vecka, torr inte de kommer att börja med 3 veckor nu plötsligt. Anledningen till att de släppte en för en vecka sedan var att de inte kunde släppa en för två veckor sedan på grund av hemsidestrul. Fast vad vet jag, de kanske väntar en vecka till nu, vi får väl se runt 20.00 i kväll.

Nej, det gör de inte. Alla tidigare betor både för iOS 5 och iOS 6, har de släppt med 2 veckors intervall, sedan glesat ut det till 3 veckors intervall. Det går att förutse när de släpper ny beta genom den föregående betans utgångsdatum, när den slutar gälla. Det är hårdkodat i filen man laddar ner. Beta 3 gick ut samma dag som beta 4 släpptes (eller om det är dagen efter, länge sen jag kollade). Jag har inte kollat själv när beta 4 går ut, men jag skulle anta att den går ut 3 veckor efter den släppts, precis som beta 3. Beta 3 blev alltså INTE försenad pga strulet med developer portal, det är bara folk som antar det! Men det är klart jag kan ha fel och Apple går från 3 veckors intervall tillbaka till 2 veckors intervall, trots att de aldrig tidigare gjort så. Isf släpps den om en vecka. Skulle bli MYCKET förvånad om den släpps ikväll. Men ingenting är ju omöjligt

Ett tecken till är ju att Mavericks betan kom upp så fort developer portal downloads kom igång igen i slutet av veckan, medan iOS 7 beta 4 kom på måndagen.

Senast redigerat 2013-08-06 17:56
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 18:09
Ursprungligen av tooobe:

Nej, det gör de inte. Alla tidigare betor både för iOS 5 och iOS 6, har de släppt med 2 veckors intervall, sedan glesat ut det till 3 veckors intervall. Det går att förutse när de släpper ny beta genom den föregående betans utgångsdatum, när den slutar gälla. Det är hårdkodat i filen man laddar ner. Beta 3 gick ut samma dag som beta 4 släpptes (eller om det är dagen efter, länge sen jag kollade). Jag har inte kollat själv när beta 4 går ut, men jag skulle anta att den går ut 3 veckor efter den släppts, precis som beta 3. Beta 3 blev alltså INTE försenad pga strulet med developer portal, det är bara folk som antar det! Men det är klart jag kan ha fel och Apple går från 3 veckors intervall tillbaka till 2 veckors intervall, trots att de aldrig tidigare gjort så. Isf släpps den om en vecka. Skulle bli MYCKET förvånad om den släpps ikväll. Men ingenting är ju omöjligt

Ett tecken till är ju att Mavericks betan kom upp så fort developer portal downloads kom igång igen i slutet av veckan, medan iOS 7 beta 4 kom på måndagen.

Vi får se i kväll.

Är väl nästan alltid måndagar de släpps?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 18:35
Ursprungligen av acke:

Vi får se i kväll.

Det får vi

Ursprungligen av ilPadrino:

Är väl nästan alltid måndagar de släpps?

Ja iaf för iOS 7, dock inte varje eller alltid varannan måndag.

Ursprungligen av ilPadrino:

Är väl nästan alltid måndagar de släpps?

eller tisdagar...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-08-06 19:13

Nu finns beta 5 ute.

  • Medlem
  • 2013-08-06 19:13
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-06 19:34
  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-06 20:38
Ursprungligen av tooobe:

Nej, det gör de inte. Alla tidigare betor både för iOS 5 och iOS 6, har de släppt med 2 veckors intervall, sedan glesat ut det till 3 veckors intervall. Det går att förutse när de släpper ny beta genom den föregående betans utgångsdatum, när den slutar gälla. Det är hårdkodat i filen man laddar ner. Beta 3 gick ut samma dag som beta 4 släpptes (eller om det är dagen efter, länge sen jag kollade). Jag har inte kollat själv när beta 4 går ut, men jag skulle anta att den går ut 3 veckor efter den släppts, precis som beta 3. Beta 3 blev alltså INTE försenad pga strulet med developer portal, det är bara folk som antar det! Men det är klart jag kan ha fel och Apple går från 3 veckors intervall tillbaka till 2 veckors intervall, trots att de aldrig tidigare gjort så. Isf släpps den om en vecka. Skulle bli MYCKET förvånad om den släpps ikväll. Men ingenting är ju omöjligt

Ett tecken till är ju att Mavericks betan kom upp så fort developer portal downloads kom igång igen i slutet av veckan, medan iOS 7 beta 4 kom på måndagen.

Tvåveckorsintervallet är standard sedan iOS 1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-06 20:42
Ursprungligen av zappee:

Tvåveckorsintervallet är standard sedan iOS 1.

Jag hade uppenbarligen ang beta 5, men man kan inte säga så. http://willhains.com/iOS-version-history

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-07 18:25

Batteritiden är förbättrad.

Användning: 6h 28min
Vänteläge: 20h 41min

36% kvar av batteriet.

Ursprungligen av lappen71:

Batteritiden är förbättrad.

Användning: 6h 28min
Vänteläge: 20h 41min

36% kvar av batteriet.

Det är så att jag börjar undra över min telefon:)

38%, 3:17 på 11:06... och jag tycker att det är en bra dag:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-07 18:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är så att jag börjar undra över min telefon:)

38%, 3:17 på 11:06... och jag tycker att det är en bra dag:)

Jag har alltid haft bra batteritid oberoende på iOS version.
Lika med min frus iPhone 5 också.

Verkar som att ikonerna i OSX tar samma maner som iOS:

Bilden är på iBooks från Mavericks DP5 för den som undrar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-08 10:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Verkar som att ikonerna i OSX tar samma maner som iOS:
http://www.bilddump.se/bilder/20130807215522-85.24.223.156.png
Bilden är på iBooks från Mavericks DP5 för den som undrar.

Ja och nej. Enkelheten finns till viss del men OSX ikonen du länkar har mycket mer detaljer och djup än iOS7 ikoner vi sett.

Mer en "sammanslagning" av befintlig design och iOS7. Inte så pjokigt.

Det är väl knappt att jag vågar skriva det - men jag störs inte av de nya ikonerna - jag gillar dem - faktiskt:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-09 08:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl knappt att jag vågar skriva det - men jag störs inte av de nya ikonerna - jag gillar dem - faktiskt:)

Du är inte ensam

Bevaka tråden