Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-01 15:26
Ursprungligen av Erik.dv:

Där ser OS:et enormt stilfullt ut.

Alla menyer ser i princip ut sådär

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-01 15:30

Något jag inte tycker är helt perfekt är hur mapparna ser ut på hemskärmen.
Men frågan är hur det ska kunna göras bättre?

Kanske om de gjorde bakgrunden till mapparna ännu mer genomskinlig? De är ju svagt genomskinliga nu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-01 16:11

Blockera samtal!!!! Lägg till kontakten "Spärrat av Truecaller"
Gudomligt tyst

Ursprungligen av lappen71:

Blockera samtal!!!! Lägg till kontakten "Spärrat av Truecaller"
Gudomligt tyst

Kan man blockera dolt nummer?

Jag tror inte det. Du kan bara blockera kontakter (du måste skapa en kontakt för de nummer du vill blockera) och du kan inte lägga till "inget uppringnings-ID" till en kontakt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-01 19:49
Ursprungligen av lappen71:

Något jag inte tycker är helt perfekt är hur mapparna ser ut på hemskärmen.
Men frågan är hur det ska kunna göras bättre?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769391/99mac/IMG_1409.PNG

Där ser OS:et enormt smaklöst ut.

Hur Apple skulle adressera det enligt mig är:
- Finess på ikon-designen
- Dämpa färgmättnaden på ikoner
- Nyttja skuggor och 3D, igen med finess. Inte lika "bloated" som iOS6.
- Mapparna ser som du säger för enkla ut. Custom-ikoner på en mapp vore en lösning samt att den får en "folder overlay".

Att bara jobba med en platt, enfärgad yta som är transparent är inte lätt att få till med finess.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-07-02 09:58

Jag hade iOS7 när den släpptes, men den hängde sig väldigt mycket, fick starta om telefonen flera gånger varje dag. Sen hängde inte grafiken med alls, hur känns Beta 2 på dessa punkter? Är grafiken med nu?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte det. Du kan bara blockera kontakter (du måste skapa en kontakt för de nummer du vill blockera) och du kan inte lägga till "inget uppringnings-ID" till en kontakt

Det var illa.

Ursprungligen av Zitram:

Jag hade iOS7 när den släpptes, men den hängde sig väldigt mycket, fick starta om telefonen flera gånger varje dag. Sen hängde inte grafiken med alls, hur känns Beta 2 på dessa punkter? Är grafiken med nu?

Beta2 är bättre än Beta1. Det blir iofs några spontana omstarter då och då men grafiken tycker jag hänger med (iphone5)

Ursprungligen av keptang:

Det var illa.

Jag är nyfiken, kan man göra det på Androidtelefoner och hur har man löst det i sådana fall? (Blockera okänt nummer)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är nyfiken, kan man göra det på Androidtelefoner och hur har man löst det i sådana fall? (Blockera okänt nummer)

Japp, och även med en jailbreakad iPhone, med t.ex. appen iBlackList.
Man väljer bara blockera dolda/blockerade nummer.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-07-02 10:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Beta2 är bättre än Beta1. Det blir iofs några spontana omstarter då och då men grafiken tycker jag hänger med (iphone5)

Tack! Jag ger Beta 2 ett försök Beta 1 gav jag upp och slängde in iOS 6 igen. Nu startar den upp med Beta 2. Spännande

EDIT:
Efter en timmes klickande nu så hittar jag väldigt få buggar. Av mina appar är de bara Tradera-appen som inte vill starta.
Grafiken flyter på snyggt och menyer fungerar. Den har startat om två gånger utan att jag har klicka bett om de. Men är mycket nöjd, men läste att att Beta 2 skulle innehålla små profilbilder på iMessage. Men de ser jag inte till...
Apple måste också snygga till Safari-ikonen. Den är hämsk!

Senast redigerat 2013-07-02 11:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-02 13:59
Ursprungligen av Erik.dv:

Där ser OS:et enormt smaklöst ut.

Hur Apple skulle adressera det enligt mig är:
- Finess på ikon-designen
- Dämpa färgmättnaden på ikoner
- Nyttja skuggor och 3D, igen med finess. Inte lika "bloated" som iOS6.
- Mapparna ser som du säger för enkla ut. Custom-ikoner på en mapp vore en lösning samt att den får en "folder overlay".

Att bara jobba med en platt, enfärgad yta som är transparent är inte lätt att få till med finess.

Viktiga poänger, det här skulle lösa alla mina problem jag har med iOS 7
Eventuellt skippa skuggorna och 3D som du pratar om, de tillför inte särskilt mycket enligt mig...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-02 15:21
Ursprungligen av keptang:

Kan man blockera dolt nummer?

Testade men valet att blockera finns inte....lite tråkigt.
Men samtidigt vanskligt för många myndigheter,Folktandvården,ringer från dolt nummer och dom vill man ju inte blockera.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-07-03 11:51

Nu har jag Beta 2, men när Beta 3 släpps får vi upp de som ett nytt system att ladda ner. Eller måste man slänga in själva .ipsw-filen på nytt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-03 12:08
Ursprungligen av Zitram:

Nu har jag Beta 2, men när Beta 3 släpps får vi upp de som ett nytt system att ladda ner. Eller måste man slänga in själva .ipsw-filen på nytt?

Tydligen uppdaterade man på vanligt sätt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-03 13:41

Gillar verkligen detaljerna som iOS 7 har som när man spelar musik så ersätts låtnummer av en lite equalizer.

Jag tycker att den nya notifieringsbannern är snyggare än den gamla men var lite frustrerad över att den täckte alla knappar högst upp men..

Det verkar som att det går att "swischa" upp den så att den försvinner. Det har tydligen gått tidigare också i IOS6 (men det visste jag inte). Min kompis påstår iofs att då såg det mer ut som en bugg kopplad till notifieringscentret men nu är det bara att svepa uppåt så försvinner bannern direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-03 16:24

Är så kluven, grafiken inne i apparna känns i de flesta fall otroligt mycket modernare och lättare. Skulle nog vilja se lite skarpa skuggor här och var och att de tar sig en fungerade på symbolerna, som sagt, en del är verkligen fula.

Ursprungligen av lappen71:

Testade men valet att blockera finns inte....lite tråkigt.
Men samtidigt vanskligt för många myndigheter,Folktandvården,ringer från dolt nummer och dom vill man ju inte blockera.

EXAKT, allt för många företag/myndigheter ringer från dolda nummer för att det skall vara ett alternativ. Jag har däremot ALDRIG fått ett Tele-Marketing samtal via dolt nummer, och det är främst dessa som jag inte orkar att förklara för 511 gånger att jag ej är intresserad av deras produkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-08 22:08
Ursprungligen av lappen71:

Kan inte påstå att batteritiden är speciellt dålig.
Enda jag stängt av är Automatiska uppdateringar av appar.

30min navigering med Apple maps.
30min musik lyssnande med Spotify,30min musik lyssnande med iPhones egen musikapp.
Resten är FB,mail och svarande på mail.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2769391/99mac/IMG_1408.PNG

Det här med att avgå-knappen har en stor suddig skugga?

Beta 3 är ute!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-07-08 22:17

?Det är dags att skapa ny tråd, "ios-7-beta-3-ute"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-09 00:48

Cellular fallback is back som jag tolkar det.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-07-09 06:52
Ursprungligen av mac+:

?Det är dags att skapa ny tråd, "ios-7-beta-3-ute"...

Tack för du skrev de
Uppdaterar nu!

EDIT:
Vad är skillnaden? Känner ingen skillnad, ser att buggen i kalendern är löst. Men nu finner jag inget mer...

Senast redigerat 2013-07-09 07:21
  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-07-09 08:00

EDIT:
Vad är skillnaden? Känner ingen skillnad, ser att buggen i kalendern är löst. Men nu finner jag inget mer...[/quote]
http://www.iclarified.com/31736/extensive-lis...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-09 08:06

Podcast appen ska visst fungera...tack för det

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-09 08:13

Haha nu kan jag inte slå in pin kod för sim-kortet.
Och jag finner inte var i inställningarna var man kan göra det i efterhand.

Bevaka tråden