Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fruktansvärda prestandaproblem på iPad mini.
Någon som testat senaste betan på iPad/iPad mini?

  • Medlem
  • 2013-08-18 21:22

Vad tror ni, får vi se en GM av iOS7 för iPhone lagom till Apples event? Låt spekulationerna flöda.

Ursprungligen av Dalle:

Vad tror ni, får vi se en GM av iOS7 för iPhone lagom till Apples event? Låt spekulationerna flöda.

På eventet. GM släpps samma kväll.

  • Medlem
  • 2013-08-18 21:29

Visst brukar man inte behöva vara utvecklare för att kunna installera GM? Jag väntar med spänning.

Ursprungligen av Dalle:

Visst brukar man inte behöva vara utvecklare...

GM släpps inte publikt. Sen att den går lätt att få tag på ändå är väl en annan femma.

Ursprungligen av Dalle:

Visst brukar man inte behöva vara utvecklare för att kunna installera GM? Jag väntar med spänning.

GM har aldrig haft någon koppling till UUID vad jag minns, så det lär bara vara att uppdatera, alternativt ladda ner en ipsw och köra.

Ursprungligen av keptang:

...det lär bara vara att uppdatera...

Nja, den dyker ju inte precis upp i den vanliga programuppdateraren.

Ursprungligen av Dalle:

Visst brukar man inte behöva vara utvecklare för att kunna installera GM? Jag väntar med spänning.

GM är exakt samma build som senare släpps såsom officiell release och då dyker upp som en tillgänglig uppdatering till din telefon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-18 21:48
Ursprungligen av BlackSmp:

GM är exakt samma build som senare släpps såsom officiell release och då dyker upp som en tillgänglig uppdatering till din telefon.

Inte per definition.

Oftast är GM samma mjukvara som den som senare släpps publikt men det kan komma förändringar emellan.

Ursprungligen av zinned:

Inte per definition.

Oftast är GM samma mjukvara som den som senare släpps publikt men det kan komma förändringar emellan.

Jag har aldrig varit med om att de har varit skillnad på de två. I vilken release hände det?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har aldrig varit med om att de har varit skillnad på de två. I vilken release hände det?

Här är ett exempel:
Game Center togs bort mellan GM och den publikt släppta versionen av iOS 4:
http://www.imore.com/difference-ios-4-gm-seed...
(Game Center släpptes så småningom i 4.1)

Men zinned påpekade egentligen bara att det kan vara skillnad mellan en GM och den publikt släppta versionen. Han sa ingenting om att det har varit så just på iOS.

Du uttryckte dig som om de alltid är lika per definition. Han påpekade bara att det inte alltid är så.

Jag börjar tycka mer och mer om gränssnittet i iOS 7 Som ni nämnde tidigare i tråden så påverkas utseendet beroende på vad för bakgrund man använder. Vad för bakgrunder använder ni som kör iOS 7? Är det någon som har haft chansen att pröva Airdrop?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här är ett exempel:
Game Center togs bort mellan GM och den publikt släppta versionen av iOS 4:
http://www.imore.com/difference-ios-4-gm-seed...
(Game Center släpptes så småningom i 4.1)

Men zinned påpekade egentligen bara att det kan vara skillnad mellan en GM och den publikt släppta versionen. Han sa ingenting om att det har varit så just på iOS.

Du uttryckte dig som om de alltid är lika per definition. Han påpekade bara att det inte alltid är så.

Jo, jag har sett det på det sättet att det är lika per definition. Om man hittar ett fel så kommer en ny GM som sedan blir den officiella releasen.

Jag hade väl fel. Bra, då vet jag det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-19 16:42

Macrumors.com säger att en ny beta kommer idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-19 20:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, jag har sett det på det sättet att det är lika per definition. Om man hittar ett fel så kommer en ny GM som sedan blir den officiella releasen.

Jag hade väl fel. Bra, då vet jag det.

Precis som Jesper skriver menade jag. Releaseproceduren innebär inte att GM alltid är samma som slutgiltiga mjukvaran, som även Jesper gav exempel på

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-19 22:09

Jag har en helt sinnessjukt bra batteritid med iOS7 Beta 6
Vänteläge 11h 30min
Användning 5h 26min

71% kvar av batteriet!!!

Mitt användningsmönster har inte förändrats eftersom jag är på jobbet jämfört mot när jag hade iOS 6.1.3
Då hade jag allt från 20-35% kvar. Hoppas verkligen att det håller i sig till skarpa versionen

Ursprungligen av lappen71:

Jag har en helt sinnessjukt bra batteritid med iOS7 Beta 6
Vänteläge 11h 30min
Användning 5h 26min

71% kvar av batteriet!!!

Mitt användningsmönster har inte förändrats eftersom jag är på jobbet jämfört mot när jag hade iOS 6.1.3
Då hade jag allt från 20-35% kvar. Hoppas verkligen att det håller i sig till skarpa versionen

Ärligt talat så begriper jag inte den stora skillnaden mellan olika personer och telefoner. Ibland så skulle jag vilja gå jämsides med någon som dig för att se hur ni använder telefonen så att jag kan jämföra med min användning...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-20 09:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Ärligt talat så begriper jag inte den stora skillnaden mellan olika personer och telefoner. Ibland så skulle jag vilja gå jämsides med någon som dig för att se hur ni använder telefonen så att jag kan jämföra med min användning...

Haha det är bara att komma på studiebesök ?
Visst är det svårt att jämföra personers olika användaemönster eftersom alla använder olika appar.
Men i siffrorna ovan har jag bara spelat ett enda spel och det är Quizkampen sen är det FB,Twitter,Instagram,Safari,Mail,IMDB,Swedbank i majoritet.
Samt att jag lyssnar på Podcast nästan hela tiden.
Men jag har stängt av Bakgrundsuppdateringar av status på program,stängt av autouppdateringar av program också.
Detta förbättrar säkert batteritiden mycket men det är funktioner jag inte behöver.

Ursprungligen av lappen71:

Haha det är bara att komma på studiebesök ?
Visst är det svårt att jämföra personers olika användaemönster eftersom alla använder olika appar.
Men i siffrorna ovan har jag bara spelat ett enda spel och det är Quizkampen sen är det FB,Twitter,Instagram,Safari,Mail,IMDB,Swedbank i majoritet.
Samt att jag lyssnar på Podcast nästan hela tiden.
Men jag har stängt av Bakgrundsuppdateringar av status på program,stängt av autouppdateringar av program också.
Detta förbättrar säkert batteritiden mycket men det är funktioner jag inte behöver.

Ringer du inte med telefonen?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-20 09:44
Ursprungligen av Anderlind:

Ringer du inte med telefonen?

Du tror att det är det som drar mest ström? Skulle inte tro det.
Nej är jag på jobbet pratar jag sällan i telefon max ett samtal per skift.

Ursprungligen av lappen71:

Haha det är bara att komma på studiebesök ?
Visst är det svårt att jämföra personers olika användaemönster eftersom alla använder olika appar.
Men i siffrorna ovan har jag bara spelat ett enda spel och det är Quizkampen sen är det FB,Twitter,Instagram,Safari,Mail,IMDB,Swedbank i majoritet.
Samt att jag lyssnar på Podcast nästan hela tiden.
Men jag har stängt av Bakgrundsuppdateringar av status på program,stängt av autouppdateringar av program också.
Detta förbättrar säkert batteritiden mycket men det är funktioner jag inte behöver.

Intressant. Det påminner om min användning (quizkampen är det enda spel som jag spelar och resten ser liknande ut) och jag är inte i närheten... Användningstiden beror säkert på podcast som jag inte använder så mycket just nu men du har väldigt bra batteriförbrukningsiffror.

Jag landar nog kring 20% efter en dag både med beta7 och IOS6

Ja Beta 6 gjorde stor skillnad för mig då det gäller batteritid, brukar nästan ha helt slut på batteri när jag kommer hem. Nu ligger jag runt 50% kvar på beta 6.

Jag skulle nog säga att det drar rätt mycket batteri när/ om telefonen har dålig täckning.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag skulle nog säga att det drar rätt mycket batteri när/ om telefonen har dålig täckning.

Ett faktum.

På semestern nu i sommar så stängde jag av radionätet och körde WiFi. Batteriet räckte då iaf 3 dagar

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ett faktum.

På semestern nu i sommar så stängde jag av radionätet och körde WiFi. Batteriet räckte då iaf 3 dagar

I stugan räcker inte batteriet speciellt långt... Ligger och pendlar mellan EDGE och 3G. Det suger:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-20 17:27
Ursprungligen av lappen71:

Jag har en helt sinnessjukt bra batteritid med iOS7 Beta 6
Vänteläge 11h 30min
Användning 5h 26min

71% kvar av batteriet!!!

Mitt användningsmönster har inte förändrats eftersom jag är på jobbet jämfört mot när jag hade iOS 6.1.3
Då hade jag allt från 20-35% kvar. Hoppas verkligen att det håller i sig till skarpa versionen

Samma här! Alltid typ 50% kvar när jag lägger den på laddning sent på kvällen. Då använder jag den iofs inte fruktansvärt mkt på dagarna, men å andra sidan bor jag i radioskugga typ så den växlar mellan 3G och 2G hela tiden... (som ni ser på bilden så har jag antingen 1 plupp 3G eller 4-5 pluppar 2G).

Detta var med beta 3, den har förbättrats ytterligare något sen dess. Ringer ingenting nästan (det slukar batteri), kollar lite facebook, lite vanliga andra appar men surfar och smsar en del och spelar lite spel.
https://www.dropbox.com/s/cbypup59g4dxfwz/201...

Senast redigerat 2013-08-20 17:40

I iOS6 så har man kunnat trycka uppe i kanten för att komma tillbaka längst upp på safari sidan. Finns den funktionen kvar i 7:an?

Ursprungligen av westerlu77:

I iOS6 så har man kunnat trycka uppe i kanten för att komma tillbaka längst upp på safari sidan. Finns den funktionen kvar i 7:an?

Ja

Finns det något motsvarande kommando som ovan, fast man kommer längst ner på safari sidan?

Ursprungligen av The Real Viking:

Finns det något motsvarande kommando som ovan, fast man kommer längst ner på safari sidan?

Nej.

Bevaka tråden