Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 16:33
Ursprungligen av keptang:

Har aldrig hänt förut vad jag vet så tror inte att det sker idag heller.
http://www.99mac.se/forum/p/2166575

Får du tag på GM på annat sätt än via Apple så lär det fungera. Men det är ju fel.

Bara lite fel. Nej men jag väntar. Kommer inte att orka råka ut för någon bugg som raderar något. Plus att det är fel också.

Det blir intressant att se om GM erbjuds som en OTA uppdatering till betan eller om den måste laddas ner separat. Jag minns inte hur det var med IOS6.

Räknar ner...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-10 17:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Det blir intressant att se om GM erbjuds som en OTA uppdatering till betan eller om den måste laddas ner separat. Jag minns inte hur det var med IOS6.

Räknar ner...

Förra gången var det OTA om jag inte missminner mig.

Hörni, redan blivit vilseledd hitåt och har en fråga till er som kan så mycket mer om detta än vad jag kan.. kommer man kunna uppdatera sig till ios7 redan ikväll eller vad tror ni, hur många dagar/veckor väntan tar det ytterligare?

Tack på förhand..../ret

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 17:31
Ursprungligen av chickey93:

Hörni, redan blivit vilseledd hitåt och har en fråga till er som kan så mycket mer om detta än vad jag kan.. kommer man kunna uppdatera sig till ios7 redan ikväll eller vad tror ni, hur många dagar/veckor väntan tar det ytterligare?

Tack på förhand..../ret

http://www.99mac.se/forum/p/2166543

Ursprungligen av chickey93:

Hörni, redan blivit vilseledd hitåt och har en fråga till er som kan så mycket mer om detta än vad jag kan.. kommer man kunna uppdatera sig till ios7 redan ikväll eller vad tror ni, hur många dagar/veckor väntan tar det ytterligare?

Tack på förhand..../ret

Men allvarligt, jag svarade ju på din fråga i den andra tråden. Men nu kanske du läser det... NEJ, det är högst otroligt att iOS 7 kommer till allmänheten idag. Den ligger 1-2 veckor bort, troligen. Eller vänta ett par timmar så VET vi.

Snälla släpp GM idag… senaste betan buggar rätt mycket. Lite jobbigt när jag utvecklar mot det.

Är det bara jag som får felmeddelandet "kan inte söka efter uppdatering" när jag går in på programuppdatering i senaste betan?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-09-10 21:20

GM finns nu att ta ner från utvecklarsidorna.

Hoppas verkligen att GM funkar bättre än senaste betan på iPad mini/iPad 2.
Får kolla så fort det är installerat..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 21:41

Kan inte tänka mig att den kommer OTA. Det brukar den inte göra. Småuppdateringar på GM kanske inte inte GM.
Inte utan att man känner ett sting av sug att betala 99 dollar för att få lägga vantarna på GM i kväll.

Det har aldrig tidigare varit OTA uppdatering från beta till GM tidigare, inte heller denna gång vad jag sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-11 08:13

GM fungerar helt ok på en iPhone 4S. Det märks dock på sina ställen att Apple pressar hårdvaran. Mobilen känns oftare varm och det är dessvärre vanligare med "stuttering animations". Överlag en mycket frisk fläkt dock. Gamla appar som WhatsApp känns... Daterade. Hittills inte stött på något som inte fungerar.

Någon som vet om man behöver vara utvecklare för att kunna installera den här GM-versionen?

Senast redigerat 2013-09-11 08:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-11 08:16
Ursprungligen av Okänd användare:

Någon som vet om man behöver vara utvecklare för att kunna installera de här GM-versionen?

Ja, och din enhet måste vara registrerad också tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-11 08:18

Flera hemskärm-ikoner är fortfarande så fula som på WWDC...

Tänkte skriva en lista men det blir typ alla: safari, mail, Messages, Phone...

Ursprungligen av Okänd användare:

Någon som vet om man behöver vara utvecklare för att kunna installera de här GM-versionen?

Osäker på hur det är med just GM, men det brukar fungera så med betor att om man uppdaterar behöver inte lurens UDID vara registrerat i utvecklarportalen, men om man återställer som ny måste den vara det. GM är ju oftast identisk med den skarpa och då behöver oftast inte enheten vara registrerad. Som sagt, installera på egen risk. Troligtvis inga problem.

Stödet för Exchange verkar inte vara på plats ännu.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-09-11 08:32

Tänk på att iTunes inte fungerar med iOS 7 än, måste använda utvecklarbetan om man vill synka musik/annat.

Ursprungligen av pmarriott:

Osäker på hur det är med just GM, men det brukar fungera så med betor att om man uppdaterar behöver inte lurens UDID vara registrerat i utvecklarportalen, men om man återställer som ny måste den vara det. GM är ju oftast identisk med den skarpa och då behöver oftast inte enheten vara registrerad. Som sagt, installera på egen risk. Troligtvis inga problem.

Rekommenderar du att man skall först ta backup, radera allt innehåll och återställa sin enhet så den har en helt "ren" iOS 6 och sedan uppdatera med iOS 7?

Ursprungligen av Okänd användare:

Rekommenderar du att man skall först ta backup, radera allt innehåll och återställa sin enhet så den har en helt "ren" iOS 6 och sedan uppdatera med iOS 7?

Pallar inte med rena återställningar. Kör alltid uppdatering så jag slipper meka tillbaka allting som jag vill ha det. Det finns så klart en risk att det blir nån vajsing i systemet, och då får man bita i den sure och återställa som ny. Chansen är väl typ 50/50 att det går bra.
Kan påtala att min erfarenhet är att luren tuggar lite mer batteri efter en ny mjukvara. Kan vara att man omedvetet pillar mer på den när nyhetens behag ligger i. Min 5:a klarar sig numera 2 dagar mot tidigare 1 på en laddning.

Det finns ingen anledning att återställa som ny före du uppdaterar.

Ursprungligen av pmarriott:

Pallar inte med rena återställningar. Kör alltid uppdatering så jag slipper meka tillbaka allting som jag vill ha det. Det finns så klart en risk att det blir nån vajsing i systemet, och då får man bita i den sure och återställa som ny. Chansen är väl typ 50/50 att det går bra.
Kan påtala att min erfarenhet är att luren tuggar lite mer batteri efter en ny mjukvara. Kan vara att man omedvetet pillar mer på den när nyhetens behag ligger i. Min 5:a klarar sig numera 2 dagar mot tidigare 1 på en laddning.

Det finns ingen anledning att återställa som ny före du uppdaterar.

Jag har just nu inget direkt som jag kommer gråta om jag förlorar för jag har ändå sparat ner alla viktiga saker. Är det inte större sannolikhet att det blir vajsing om man har uppdaterar när den har massa inställningar, appar och grejer i sig? Borde inte batteritiden bli bättre när den inte har massa appar i sig?

Ursprungligen av Okänd användare:

Jag har just nu inget direkt som jag kommer gråta om jag förlorar för jag har ändå sparat ner alla viktiga saker. Är det inte större sannolikhet att det blir vajsing om man har uppdaterar när den har massa inställningar, appar och grejer i sig? Borde inte batteritiden bli bättre när den inte har massa appar i sig?

Om du återställer i samband med att du installerar iOS 7 GM så rensas allt bort. Att först återställa blir kaka på kaka.

Ursprungligen av pmarriott:

Om du återställer i samband med att du installerar iOS 7 GM så rensas allt bort. Att först återställa blir kaka på kaka.

Jaha, du tänker så, vad jag trodde att det skulle vara en fördel och att risken att få problem med batteri mm skulle minska om man återställde helt ordentligt innan. Men du som har vart med här mycket på forumet och är mer insatt i detta än jag så borde jag lita på dig

@pmarriott sådär, kan nu säga att jag verkar ha iOS 7 installerat. Tycker du att man skall enheten ladda klart till 100% i datorn eller kan jag koppla ur? Rekomenderar du att man skall göra en kalibrering på batteriet nu när man har installerat nytt iOS?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-11 09:35
Ursprungligen av Okänd användare:

@pmarriott sådär, kan nu säga att jag verkar ha iOS 7 installerat. Tycker du att man skall enheten ladda klart till 100% i datorn eller kan jag koppla ur? Rekomenderar du att man skall göra en kalibrering på batteriet nu när man har installerat nytt iOS?

Använd den precis som du gjort tidigare och sluta oroa dig.

Ursprungligen av Okänd användare:

Någon som vet om man behöver vara utvecklare för att kunna installera den här GM-versionen?

Nej det behöver du inte.

Nytt ljud när man kopplar in kabeln iom GM märkte jag just. Ett behagligt litet ljud istället för den gamla gälla 2-stegstonen.
Även andra systemljud har uppdaterats något. Ett litet eko på låsljudet t ex. Trevligt.

Ursprungligen av lappen71:

Använd den precis som du gjort tidigare och sluta oroa dig.

Vad bra! Nu blir ju nackdelen att jag lär inte så mycket gjort idag, vilket man inte fick igår heller iofs >.>

Ursprungligen av pmarriott:

Nytt ljud när man kopplar in kabeln iom GM märkte jag just. Ett behagligt litet ljud istället för den gamla gälla 2-stegstonen.
Även andra systemljud har uppdaterats något. Ett litet eko på låsljudet t ex. Trevligt.

Jag har också märkt det. Har inte lyssnat på alla nya ljud men det som jag har hört låter bra

Installera enbart beta/GM/ej släppt programvara på en telefon du kan riskera att förlora data och ha möjlighet att återgå till tidigare version.

Bevaka tråden