Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tooobe:

Shit, jag trodde du drev med oss efter diskussionen ovan i tråden, men det stämmer. Med den inställningen aktiverad försvinner nästan alla animationer dock, inklusive den när man öppnar och stänger appar. Vet inte om jag älskar eller småogillar det...

Jag föredrar den "gamla" inställningen. De som är frustrerade över att det inte går att svepa hemskärmar efter det att man lämna en app kommer att bli besvikna eftersom samma fördröjning finns kvar även med nya animeringen.

Men höjdaren är att... googlesökning kom tillbaka till Spotlight! Perfekt!

Och numera, vet inte om det beror på 7.0.3, så talar notifieringscentret om att jag har 9 minuter till jobbet...

Ursprungligen av zinned:

Kan man göra bara en av av de två, så att säga? Bara minska animeringarna men inte parallax?

Nej, det är samma inställning

Ursprungligen av cubeis:

Så "frugans" klagomål eller icke klagomål är värdemätaren som gäller Hör ni det alla singel killar skaffa en fru och lev lycklig i ovisshet

Med tanke på hur negativ hon är mot förändringar så och med tanke på hennes tekniska kunskaper... ja, hon är troligen ett ganska bra lackmuspapperstest på hur gemene man uppfattar förändringarna i IOS7.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-23 21:56

"Idag tar det 1 timme och 15 minuter till Kramfors" , luren har koll på var jag varit tidigare tydligen..

Någon som testat 7.0.3 på en iPad mini/iPad 2, är Safari snappier?

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-23 21:59
Ursprungligen av pmarriott:

Med iOS 7.0.3 kan man utöver att minska parallax även minska animeringarna. Noterar även att min iPad 3 känns lite mindre seg.

Härligt att se att Apple tar till sig av kritik från missnöjda användare. Även om det nu var minst 99% som var nöjda, dvs mindre än 1% som ogillade hur det var enligt rätt bestämda inlägg här i tråden så har de alltså trots allt ändrat funktionen/låtit användarna slå av/minska den. Eller kan det vara så att det ändå var fler än så som var missnöjda och att Apple till skillnad från andra också uppfattat det och inte tyckt att denna kritik var trams ?

@Nale72, det har väl ändå "diskuterats" tillräckligt i den här tråden om vad folk tycker och inte tycker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-23 22:15
Ursprungligen av Nale72:

Härligt att se att Apple tar till sig av kritik från missnöjda användare. Även om det nu var minst 99% som var nöjda, dvs mindre än 1% som ogillade hur det var enligt rätt bestämda inlägg här i tråden så har de alltså trots allt ändrat funktionen/låtit användarna slå av/minska den. Eller kan det vara så att det ändå var fler än så som var missnöjda och att Apple till skillnad från andra också uppfattat det och inte tyckt att denna kritik var trams ?

Tror snarare att det handlar om rapporter om användare som mådde illa av rörelserna i gränssnittet. De ville nog inte ha ett nausea-gate på halsen. Ytterligare ett exempel på att det är bättre att ändra så att det blir rätt, istället för att lägga till hundra inställningar.

Ursprungligen av mattiL:

"Idag tar det 1 timme och 15 minuter till Kramfors" , luren har koll på var jag varit tidigare tydligen..

Ja det har den, läs mer här

Ursprungligen av keptang:

Någon som testat 7.0.3 på en iPad mini/iPad 2, är Safari snappier?

Min mini är definitivt piggare.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-23 22:26
Ursprungligen av tooobe:

Tror snarare att det handlar om rapporter om användare som mådde illa av rörelserna i gränssnittet. De ville nog inte ha ett nausea-gate på halsen. Ytterligare ett exempel på att det är bättre att ändra så att det blir rätt, istället för att lägga till hundra inställningar.

Oberoende av vilka rapporter eller eventuell kritik som gjort att de ändrat så att "minska rörelse-inställningen" även tagit bort zoom-effekten m m är jag bara glad att de har gjort det. Fast det är ju fortfarande en inställning där man själv får välja om man vill ha dessa effekter eller inte och inte att de generellt ändrat till att ta bort dem. Men det är så jag gärna vill ha det, dvs valfrihet för användarna. Bra jobbat där Apple .

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-23 22:34

Tänk om de också kunde göra mapparna lite mer flexibla så att de kunde visa fler än nio appar per sida på en iPad också. Men det är kanske att hoppas på för mycket med tanke på att jag inte läst så mycket om att andra stört sig på det?

Ursprungligen av Nale72:

Tänk om de också kunde göra mapparna lite mer flexibla så att de kunde visa fler än nio appar per sida på en iPad också. Men det är kanske att hoppas på för mycket med tanke på att jag inte läst så mycket om att andra stört sig på det?

Flesta har nog stört sig på det, jag gissar och hoppas på att det ordnar sig med en uppdatering inom kort. På en iPad så ser det rent löjligt ut och inte alls kul att navigera. Inte lika irriterande på iPhones lilla skärm tycker iaf jag.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-10-23 22:54
Ursprungligen av keptang:

Flesta har nog stört sig på det, jag gissar och hoppas på att det ordnar sig med en uppdatering inom kort. På en iPad så ser det rent löjligt ut och inte alls kul att navigera. Inte lika irriterande på iPhones lilla skärm tycker iaf jag.

Flesta? *duckar* Jag hoppas som sagt också på det de åtminstone ändrar det på iPaden då det som sagt ser löjligt ut med 3x3 ikoner och massor av dödyta. De får gärna ändra till åtminstone 3x4 på iPhone också, även om jag förstår tanken med att innehållet som visas på första sidan ska avspegla det som visas på mappens ikon.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Min mini är definitivt piggare.

Jag får agera hushållets testkanin.

Ursprungligen av Nale72:

Flesta? *duckar* Jag hoppas som sagt också på det de åtminstone ändrar det på iPaden då det som sagt ser löjligt ut med 3x3 ikoner och massor av dödyta. De får gärna ändra till åtminstone 3x4 på iPhone också, även om jag förstår tanken med att innehållet som visas på första sidan ska avspegla det som visas på mappens ikon.

Ok, vi säger så här då, jag har inte sett någon som uppskattar det.

Senast redigerat 2013-10-23 23:12
Ursprungligen av keptang:

Kan du testa denna sida på din iPad 2? http://www.dailynews.co.th/

Ursprungligen av lappen71:

Snälla det där är en thailändsk webbsida som inte ens fungerar bra på Safari i datorn!!!
Finns många sådana sidor som frugan också klagar över.

Det tog kanske 1min att ladda hela sidan och det laggar när man scrollar.

Ursprungligen av keptang:

Och den flyter fint på iOS 6. Enough said om det.

Ursprungligen av zappee:

Sämst kodad hemsida, https://developers.google.com/speed/pagespeed...
Enough said.

Och med iOS 7.0.3 så flyter det på precis som det gjorde med iOS 6.
Enough said.

Tack Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-24 00:16
Ursprungligen av Nale72:

Tänk om de också kunde göra mapparna lite mer flexibla så att de kunde visa fler än nio appar per sida på en iPad också. Men det är kanske att hoppas på för mycket med tanke på att jag inte läst så mycket om att andra stört sig på det?

Det här är i princip det enda jag stör mig på i iOS 7 (jag har vant mig vid ikonerna nu).

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-24 18:52

Jag upplever att jag fått bättre batteritid efter uppdateringen till 7.03. Men det kan också vara att jag slagit av platstjänster för Facebook eftersom jag hört att den appen ligger och drar mycket kräm.

En annan orsak skulle kunna vara att jag haft fullt upp på jobbet och inte haft tid med telefonen. Men jag använder den aldrig i någon stor utsträckning under dagarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-24 19:35
Ursprungligen av andas:

Jag upplever att jag fått bättre batteritid efter uppdateringen till 7.03. Men det kan också vara att jag slagit av platstjänster för Facebook eftersom jag hört att den appen ligger och drar mycket kräm.

En annan orsak skulle kunna vara att jag haft fullt upp på jobbet och inte haft tid med telefonen. Men jag använder den aldrig i någon stor utsträckning under dagarna.

Min batteritid är ganska identisk (möjligen någon procent sämre). Fortfarande fruktansvärt bra batteritid dock: https://www.dropbox.com/s/fccdglvzxy2t0uu/201...

Gps i appar som Facebook suger batteri dock.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-25 11:30

?Kök i sann iOS7 anda, –se bild 13 Lite Alice i Underlandet-inspirerat. (Det finns även för guldnissar & black- and whitenissar i denna länk).
[url="http://www.skonahem.com/inspiration/Kok-Kok/1..."]

Ursprungligen av tooobe:

Min batteritid är ganska identisk (möjligen någon procent sämre). Fortfarande fruktansvärt bra batteritid dock: https://www.dropbox.com/s/fccdglvzxy2t0uu/201...

Gps i appar som Facebook suger batteri dock.

Påminner om min batteritid också.

Någon som har problem med att vara inloggad på 99.se och IOS7? Min kombination IOS7.0.3 och 5s loggar ut mig hela tiden från 99. Det skulle iofs kunna vara att jag har startat om telefonen då och då men jag tycker att jag tappar inloggningen även utan omstarter.

Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har problem med att vara inloggad på 99.se och IOS7? Min kombination IOS7.0.3 och 5s loggar ut mig hela tiden från 99. Det skulle iofs kunna vara att jag har startat om telefonen då och då men jag tycker att jag tappar inloggningen även utan omstarter.

Har inte skett hos mig iallafall.

Ursprungligen av keptang:

Har inte skett hos mig iallafall.

Tack, då vet jag att det är något på min sida som strular även om jag inte vet vad ännu men det begränsar åtminstone felsökningen

Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har problem med att vara inloggad på 99.se och IOS7? Min kombination IOS7.0.3 och 5s loggar ut mig hela tiden från 99. Det skulle iofs kunna vara att jag har startat om telefonen då och då men jag tycker att jag tappar inloggningen även utan omstarter.

Hade samma problem förra året - både på iPhone 5 och iPad mini. Banne mig att jag kommer ihåg hur det löste sig. Har för mig att jag skrev en tråd om det då. Minnet blir sämre med åldern. Jäkligt irriterande var det i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-31 11:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack, då vet jag att det är något på min sida som strular även om jag inte vet vad ännu men det begränsar åtminstone felsökningen

Dum fråga, men du har inte råkat slå på Privat läge i Safari?

Ursprungligen av tooobe:

Dum fråga, men du har inte råkat slå på Privat läge i Safari?

Just attan... Det är ju därför som allt är svart runt omkring! *Pinsam rodnad*

Tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-31 12:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Just attan... Det är ju därför som allt är svart runt omkring! *Pinsam rodnad*

Tack

Tadaaa!
Kul att kunna vara till hjälp med något så enkelt

Bevaka tråden