Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny Apple TV

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-30 18:55
Ursprungligen av kenjon:

I SVTPlayappen kan jag inte komma till den översta menyraden och välja något. Så jag hittar inte de lokala sändningarna.

Är det för att de är vanliga ios appen eller har svt släppt en tvos version?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-10-30 18:57
Ursprungligen av Capeman:

Tja, min Samsung från 2009 (eller var det 2008? Tiden går...) har det i alla fall. Men de flesta tillverkare kallar det för andra saker. Anynet+, Viera Link o s v.

Any net + Låter bekant. Får kolla på det. Kommer koppla Apple tv till förstärkaren oavsett. Harmonyn behöver jag ändå för att starta digital box, tv och förstärkare seamless.

Edit. Hittade det i tv manualen som behändigt ligger som pdf i icloud drive. Simplink hette det. Och det står "Produkten kanske inte fungerar som den ska när den används med andra produkter med HDMI-CEC-funktion.
" grattis lixom.

Senast redigerat 2015-10-30 19:09
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 21:34
Ursprungligen av ilPadrino:

Använd menyknappen för att backa ett steg?

Då lämnas appen för att gå till ATVs hemskärm.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 22:24
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Appar och ny fjärr i all ära, men när jag nu parat ihop apple tvn med mina blåtandshörlurar så har jag nog hittat mina favorit bland nyheterna. Blir fantastiskt att kunna titta på film med volym trots att övrig familj har somnat utan en lång sladd genom hela rummet.

Trådlösa lurar utan BT har funnits länge

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 22:38

Jag försöker synka ett BT Appletangentbord, hittas inte. Det är ju ett måste, textinmatning är skit...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-30 22:42
Ursprungligen av kenjon:

Jag försöker synka ett BT Appletangentbord, hittas inte. Det är ju ett måste, textinmatning är skit...

Försökte med det också utan framgång. Måste vara en bugg. Annars är det galet tänkt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-30 22:47

Får intrycket att Atv4 är "lite" beta. Atv3 hade det sämsta tangentbordet, men nu blir det sämre? Inget BT tangentbord? Inget tangentbord i iOS-appen?
Iaf, har beställt från Siba som uppger 4/11 "preliminärt".

Ursprungligen av zinned:

Trådlösa lurar utan BT har funnits länge

inte i mitt hushåll och inte som jag skulle kunna ta med mig ut och koppla till telefonen.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-10-31 02:26
Ursprungligen av kenjon:

Jag försöker synka ett BT Appletangentbord, hittas inte. Det är ju ett måste, textinmatning är skit...

Kollade detta med Apple då jag också var övertygad om att detta var en bug, men icke. Apple TV 4 har inget stöd för bluetooth tangentbord, bara för handkontroller och hörlurar. Klar försämring tyvärr...

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-10-31 11:02
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Kollade detta med Apple då jag också var övertygad om att detta var en bug, men icke. Apple TV 4 har inget stöd för bluetooth tangentbord, bara för handkontroller och hörlurar. Klar försämring tyvärr...

Hoppas de kan lösa det med en mjukvaruuppdatering. Känns ju helt sjukt. Om de har tänkt att alla skall använda Siri, då måste ju också alla KUNNA använda Siri. Hallå eller. BT-lurar är grymt, det saknade jag med ATV3. Men att tangentbordet nu inte fungerar? Blä.

Ursprungligen av kenjon:

Då lämnas appen för att gå till ATVs hemskärm.

Jag fick samma bugg nu. Löste sig genom att jag forcequittade SVT play appen och startade om. Då dök menyn upp igen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-31 21:48

Ah, hur gör man det?

Ursprungligen av kenjon:

Ah, hur gör man det?

Dubbelklicka hem-knappen (tv ikonen) och svep uppåt på appen ifråga. Som på iPhone

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-01 00:20

Jag tog bort och installerade om, det gick också bra.
Tack för tipset

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-03 11:39

Siri fungerar inom appar med svenska app store men inte för globala sökningar på engelska för mig, om inte jag har app store satt till USA/UK. Och det går inte med min svenska betalningslösning, får väl köpa något utländskt prepaid kort istället.

Är det meningen att förhandsgranskningen inom appar som netflix/hbo mfl skall ta upp 2/3 av skärmen så att det bara går att se en rad åt gången, o överkanten på nästa? Irriterar en hel del.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-03 13:06
Ursprungligen av spaceas:

Siri fungerar inom appar med svenska app store men inte för globala sökningar på engelska för mig, om inte jag har app store satt till USA/UK. Och det går inte med min svenska betalningslösning, får väl köpa något utländskt prepaid kort istället.

Vad menar du här?

För att kunna ha Siri aktivt så krävs det dels att man är inloggad med ett Apple-ID som är knutet till ett land där Siri är aktiverat, som USA t ex. Dessutom så kräver det språkinställningen på engelska. Hur menar du att du skulle kunna använda Siri om du är inloggad med ett svenskt Apple-ID? Det är inte möjligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-03 18:02

...kanske en bugg?

Funkar? Jodå delvis, , har unlocator iofs aktiverat med dna inställt på USA, netflix till USA, viaply mm till sverige.

jag har ställt in min Apple TV från uk såhär ungefär, suttit o fipplat med den.
- har dns satt till USA.
- i general är alla options satt till USA/engelska i
-location services off
- Sedan ladda ned apparna, de verkar vara baserade på ip# o logga in med mailadress o pass
- använde siri
- sedan logga in på movies och då ändras till store till sverige.

Fast siri engelska fungerar ändå för att välja app, pausa, spola, what did she say osv, global sök, se bilder bifogade bilder. Även en delvis fungerande siri är kul att leka med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-11-03 18:03

Missade andra bilden

  • Medlem
  • 2015-11-03 18:37

Sitter och väntar på mitt exemplar som ska komma med TNT idag. Hur länge har de på sig att leverera på kvällarna? Vill minnas att det var fram till 19:00 förut? Man vill ju gärna ha sitt ex innan nästa modell släpps...

  • Medlem
  • 2015-11-03 18:49

läser just nu: "På väg till kund – Leverans fördröjd". Helvete!
Helt f**king jävla otroligt!

  • Medlem
  • Skåne
  • 2015-11-03 20:40

Tvos 9.1 beta släppt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-03 22:24

Bara för utvecklare eller en public?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-04 01:13

Vid textinmatning på ATV4 kan man hålla inne knappen för att välja en bokstav så får man upp varianter på tecknet likt i iOS, tex U ger U, Ü, û etc. Men bäst är att man får upp ⌫ för att radera ett eller flera tecken.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 02:29

Nej, bäst vore support för ett BTtangentbord
Men tipset om Radera var bra, tack!

  • Medlem
  • 2015-11-04 08:03
Ursprungligen av kenjon:

Nej, bäst vore support för ett BTtangentbord
Men tipset om Radera var bra, tack!

Eller ett virtuellt tangentbord på iphonen. Vem vill egentligen ha ett fysiskt tangentbord liggandes vid tvn?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-11-04 08:56

Nja, jag tycker nog virtuella tangentbord är en nödlösning. Och vad gäller ATV behöver jag det så sällan (oftast för att knappa in loginuppgifter vid nyinstallation av appar) att det inte behöver ligga framme för jämnan. Men de får gärna införa båda lösningarna.

  • Medlem
  • 2015-11-04 12:48

Hur får man ATV 4 att ansluta med ethernet istället för wifi? Såg ingenstans i inställningarna att man kan växla till ethernet? Inte heller i setupen kunde man välja detta, utan endast wifi.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-11-04 12:51
Ursprungligen av Dalle:

Hur får man ATV 4 att ansluta med ethernet istället för wifi? Såg ingenstans i inställningarna att man kan växla till ethernet? Inte heller i setupen kunde man välja detta, utan endast wifi.

Stoppar du i en sladd så byter den väl automatiskt?

  • Medlem
  • 2015-11-04 13:10

Uppenbarligen inte. Har känt efter och den är i botten, fungerade utmärkt med kabel senast igår kväll till min ATV3.

Suck, nu kommer det antagligen inte att utvecklas nya appar till trean och jag tänker verkligen inte lägga nästan tvåtusen spänn för en apple tv. Apple är nog den största köpkulten som finns, appleanvändare köper mer än gärna en ny produkt.

Bevaka tråden