Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny Apple TV

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-11-04 14:50
Ursprungligen av Dalle:

Hur får man ATV 4 att ansluta med ethernet istället för wifi? Såg ingenstans i inställningarna att man kan växla till ethernet? Inte heller i setupen kunde man välja detta, utan endast wifi.

Från kabel till Wifi; Change network settings:
http://help.apple.com/appletv/#/atvb00f5b993

Borde vara tvärsom åt andra hållet, stäng av din wifi/router först.

Kanhända måste du starta om ATV.

Get help with Wi-Fi networks on your Apple TV:
https://support.apple.com/en-us/HT204400

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-04 14:56
Ursprungligen av Dalle:

Uppenbarligen inte. Har känt efter och den är i botten, fungerade utmärkt med kabel senast igår kväll till min ATV3.

Det ska bara vara att ansluta Ethernet-kabeln. Jag gjorde det senast för en timme sedan och det fungerade utmärkt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-04 15:29

Förresten, en sak retar mig som fasen och har inte sett något sett att lösa det på...

Om man spelar upp t ex första avsnittet av en säsong av en tv-serie och sedan låter den rulla så kommer nästa avsnitt att starta så fort det första tar slut, dvs där blir inte automatiskt stopp däremellan så att man själv manuellt får starta nästa avsnitt om man vill se det.

Hur fasen stänger man av detta?

Ursprungligen av zinned:

Förresten, en sak retar mig som fasen och har inte sett något sett att lösa det på...

Om man spelar upp t ex första avsnittet av en säsong av en tv-serie och sedan låter den rulla så kommer nästa avsnitt att starta så fort det första tar slut, dvs där blir inte automatiskt stopp däremellan så att man själv manuellt får starta nästa avsnitt om man vill se det.

Hur fasen stänger man av detta?

Med Netflix stänger du av det på deras hemsida, så jag gissar att det är något varje leverantör individuellt kan implementera?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-04 15:50
Ursprungligen av Capeman:

Med Netflix stänger du av det på deras hemsida, så jag gissar att det är något varje leverantör individuellt kan implementera?

Detta gäller titlar som är tillgängliga via Home Sharing.

  • Medlem
  • 2015-11-04 16:46
Ursprungligen av zinned:

Det ska bara vara att ansluta Ethernet-kabeln. Jag gjorde det senast för en timme sedan och det fungerade utmärkt.

Jag får mäta upp kabeln senare ikväll och konstatera om den är frisk eller ej.

  • Medlem
  • 2015-11-04 16:47

Är det någon som har testat TV4as app och fått undertexter till filmerna/serierna? Jag lyckas inte få någon text hur jag än gör, i andra streaming-appar fungerar det dock felfritt. (Har testat med flera icke-svenska klipp på TV4, så inte bundet till en serie)

Här beskrivs varför Siri inte finns på svenska än:

http://9to5mac.com/2015/11/04/siri-apple-tv-c...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-04 21:32
Ursprungligen av zinned:

Förresten, en sak retar mig som fasen och har inte sett något sett att lösa det på...

Om man spelar upp t ex första avsnittet av en säsong av en tv-serie och sedan låter den rulla så kommer nästa avsnitt att starta så fort det första tar slut, dvs där blir inte automatiskt stopp däremellan så att man själv manuellt får starta nästa avsnitt om man vill se det.

Hur fasen stänger man av detta?

Ingen som har tänkt på detta?

Ursprungligen av zinned:

...så kommer nästa avsnitt att starta så fort det första tar slut, dvs där blir inte automatiskt stopp däremellan...

Det funkar likadant i iOS, och där går det inte att stänga av, så vitt jag vet. Så det är nog något vi får leva med även i tvOS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-11-05 09:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det funkar likadant i iOS, och där går det inte att stänga av, så vitt jag vet. Så det är nog något vi får leva med även i tvOS.

Har aldrig spelat upp så mycket från iOS-enhet men stämmer det du säger så är det bedrövligt. Default borde vara att den stannar efter uppspelat avsnitt och ska funktionen för att bara rulla på finnas där så ska det vara en setting, inte default.

Har rapporterat detta till Apple.

Ni som har köpt TV 4, är ni nöjda eller känns det som om det hade klarat sig med 3:an?

Ursprungligen av CekariYH:

Ni som har köpt TV 4, är ni nöjda eller känns det som om det hade klarat sig med 3:an?

Jag är nöjd med den, framförallt så är den snabbare. Netflix-filmer startar tex direkt istället för att ladda en stund. Står du inför ett val att köpa antingen eller så köp en 4:a. Har du inga problem med din 3:a så är det inte en måste-uppgradering än.

Man kanske skulle koppla in den gamla och se hur det känns att gå tillbaka.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jag är nöjd med den, framförallt så är den snabbare. Netflix-filmer startar tex direkt istället för att ladda en stund. Står du inför ett val att köpa antingen eller så köp en 4:a. Har du inga problem med din 3:a så är det inte en måste-uppgradering än.

Man kanske skulle koppla in den gamla och se hur det känns att gå tillbaka.

Ok tackar för inputen.
Jag har en 3:a som funkar så det var därför jag undrade

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-12-03 23:57
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jag är nöjd med den, framförallt så är den snabbare. Netflix-filmer startar tex direkt istället för att ladda en stund. Står du inför ett val att köpa antingen eller så köp en 4:a. Har du inga problem med din 3:a så är det inte en måste-uppgradering än.

Man kanske skulle koppla in den gamla och se hur det känns att gå tillbaka.

Fast det har väl ändå mer med din uppkoppling att göra, Apple TV förladdar ju inte hela Netflix katalog bara för att det ska gå fortare att spela upp dem.

Bevaka tråden