Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tvivlar på att butikerna får leveranser.

Apple har gått ut med att alla telefoner är slutsålda sedan förhandsbokningen. Iaf 7+ och 7 i Jet Black.

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-16 09:18

Det ska bli ytterst intressant idag. Förhandsbokade min telefon 09:06 (förhandsbokningen öppnade 09:01). Jag ska byta ut min nuvarande lur som Change så jag måste gå till min lokala butik. Jag har under ett par dagar blivit spammad med SMS om "best practice" hur jag ska gå tillväga för att byta min changelur, jag har fått 5(!) orderbekräftelser mm. Sen några dagar tillbaka så har det dock blivit oroväckande tyst från Telenor. På deras leveranssida står det att jag kan förvänta mig den nya luren 16-23 september. Idag är det den 16:e (dock tidigt på morgonen). Fortfarande knäpptyst.

Eftersom jag har relativt snabb på att förhandsboka borde jag ligga rätt bra till att få luren idag kan jag spontant tycka och nej ingen JetBlack utan en helt vanlig svart på 256gb.

Det ska bli intressant att se vad som händer idag...

Ursprungligen av wemme:

Det ska bli ytterst intressant idag. Förhandsbokade min telefon 09:06 (förhandsbokningen öppnade 09:01). Jag ska byta ut min nuvarande lur som Change så jag måste gå till min lokala butik. Jag har under ett par dagar blivit spammad med SMS om "best practice" hur jag ska gå tillväga för att byta min changelur, jag har fått 5(!) orderbekräftelser mm. Sen några dagar tillbaka så har det dock blivit oroväckande tyst från Telenor. På deras leveranssida står det att jag kan förvänta mig den nya luren 16-23 september. Idag är det den 16:e (dock tidigt på morgonen). Fortfarande knäpptyst.

Eftersom jag har relativt snabb på att förhandsboka borde jag ligga rätt bra till att få luren idag kan jag spontant tycka och nej ingen JetBlack utan en helt vanlig svart på 256gb.

Det ska bli intressant att se vad som händer idag...

Trodde också att jag låg bra till (Svart 7 Plus 128GB, beställd och bekräftad 09.02) men fick nu på morgonen veta att min order inte är plockad ännu. Beställde iofs med hemleverans istället för butik, men det borde väl inte göra någon skillnad.

Ursprungligen av grenhall:

När fick du bekräftelsemail? Jag fick det 09:15. Gagatsvart 128 7 Plus.

Vad är statusen på din beställning?

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-16 09:46

Nu ringde just DHL och sa att de kommer med den om 5 min

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-16 10:00

Precis som utlovat är den väldigt svart - mycket mer så än vad som syns på bilder. Sjukt snygg

Ursprungligen av Jånte:

Precis som utlovat är den väldigt svart - mycket mer så än vad som syns på bilder. Sjukt snygg

Repas den lätt? Prova dra med nycklarna på baksidan.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-09-16 10:06
Ursprungligen av zinned:

Bra! Det är den enda makt vi har som konsumenter.

Valet föll på Telia, och en veckas leveranstid (preliminärt), håller dom det blir jag mäkta imponerad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-16 10:09
Ursprungligen av grenhall:

Repas den lätt? Prova dra med nycklarna på baksidan.

Provade borra i den och det blev inte så snyggt...

Skämt å sido: de omedelbara intrycken av största orosmomentet i form av den omgjorda hemknappen är att den känns ganska oskön, men att man nog kan vänja sig.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Valet föll på Telia, och en veckas leveranstid (preliminärt), håller dom det blir jag mäkta imponerad.

Vad beställde du?

Konstigt om du får så snabb leveranstid när andra har över en månad.

  • Medlem
  • ljungby
  • 2016-09-16 10:24

Jaha då har man suttit o pratat med apple i ca 20min o vi kom fram till att leveranstiden för min del är då den 5 Okt - 11 Okt, jappjapp få väl fortsätta o kolla på youtube klipp på den o drömma ^^

Ursprungligen av grenhall:

Repas den lätt? Prova dra med nycklarna på baksidan.

Behövs inte nycklar, räcker att ta på den ? Sedan när man ska rengöra så repar man igen ?
Skydd på direkt är det enda men då ser man ju inte hur snygg den är heller. Ett så kallat moment 22

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Valet föll på Telia, och en veckas leveranstid (preliminärt), håller dom det blir jag mäkta imponerad.

På vilken modell? Funderar starkt på att avboka min hos Telenor, säga upp abonnemanget och beställa hos Telia istället.

  • Medlem
  • Solna
  • 2016-09-16 10:48

Min befinner sig i Örebro sen 01.23 inatt. Jag misstänker att chaffören har glömt ställa väckarklockan eller så är Örebro nåt slags svart hål på kartan som drar till sig diverse transporter för det är inte första gången detta har hänt.

Ursprungligen av Kivrennac:

På vilken modell? Funderar starkt på att avboka min hos Telenor, säga upp abonnemanget och beställa hos Telia istället.

Beställer du om idag kan du nog inte förvänta dig en telefon innan november iaf inte om du ska ha en 7 +

Ursprungligen av Stefan Willard:

Beställer du om idag kan du nog inte förvänta dig en telefon innan november iaf inte om du ska ha en 7 +

Nej det är nog så. Såg precis att en som beställde exakt samma modell av Telenor kl 09.15 i fredags har fått sin skickad igår, min beställdes 09.02. Och enligt Telenor skickas alla telefoner givetvis i turordning...

Då fick sambon precis sitt sms ifrån Telenor att hennes 7+ 128GB Rosegold finns att hämta i butiken.
Vi beställde ca 09:15 9/9 och med Change.

Inga fler nyheter från Media Markt om min 7+ 128GB Svart än det generella förseningsmailet igår så jag kan nog sitta och njuta av att titta på sambon när hon pillar med sin nya telefon i ett par veckor..... hahaha

Ursprungligen av @ndreas:

Behövs inte nycklar, räcker att ta på den ? Sedan när man ska rengöra så repar man igen ?
Skydd på direkt är det enda men då ser man ju inte hur snygg den är heller. Ett så kallat moment 22

En repad iPhone är alltid snyggare än en iPhone i skal.
Skall tycker jag ska användas om det är betydlig risk för större skador.

Ursprungligen av theplague:

En repad iPhone är alltid snyggare än en iPhone i skal.
Skall tycker jag ska användas om det är betydlig risk för större skador.

Själv diggar jag Apples orginal i svart skinn

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-16 11:00
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Paketet har tydligen tagit en liten flygtur i natt. Scannat i Köln 02:49 och Malmö Sturup 04:47.

"Ute för leverans".

Och eftersom jag bor ca 10 minuter från Sturup, så borde man väl ligga ganska tidigt på deras runda...

Svidala!

Eller ja, tänkbart Skurup osså...om man är riktigt snabb

Ursprungligen av barbapappa_86:

Själv diggar jag Apples orginal i svart skinn

Föredrar silikonversionen. Om skade-/stötrisken är stor.
Annars utan skal med repor.

Iphone 7 plus 128 gb GOLD

Förhandsbokade på netonnet precis på sekunden när de öppnat förhandsbokningen. Idag fick jag veta att de inte vet när telefonerna blir levererade ens!! Får väl avundssjukt spana in de som har reserverat telefonerna via sina operatörer, för de verkar ju få sina leveransbesked nu allefall....

  • Medlem
  • Haninge
  • 2016-09-16 11:27

Fick precis det här från tele2:
"Hej! På grund av en försening i leveransen från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av nästa vecka och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att hålla dig fortsatt informerad. För senaste info om din leverans, se tele2.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Mvh Tele2"

Ställde mig i kö på Telias sida runt kl 8 den 9/9. Fick bokat en 7+ mattsvart ca 09:15 fick SMS från telia 09:34 att ordern var mottagen.
På lördag den 10/9 fick jag sms att ordern flyttats till den 26/9.
Den 14/9 fick jag ett nytt sms med lev. datum den 16/9. Kollade Telias sida och postnord appen igår men ingen uppdatering.
Loggade in på Telias mina sidor imorse runt 8:30. Såg då att jag fått nytt lev. datum till den 19/9.
Så det verkar vara rörigt hos Telia

Jag beställde min från Comviq fick bekräftelse 09:04
Iphone 7 plus 32gb Leverans ca 7 dagar, det står inget mer...
Någon som beställt från Comviq och fått hem sin??

Stod 16/9 fram tills imorse på Telias orderstatus, 20/9 nu. Beställde 09:05 med leverans på posten. Snacka om att dom sätter en på en emotional rollercoaster. Satans j*vla Telia..

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-16 11:46
Ursprungligen av foretshaun:

Stod 16/9 fram tills imorse på Telias orderstatus, 20/9 nu. Beställde 09:05 med leverans på posten. Snacka om att dom sätter en på en emotional rollercoaster. Satans j*vla Telia..

Alltid alltid ta hämta i butik när du förbokar ny iphone hos telia! i år kunde man ju dessutom välja vilken telia butik som helst i sverige så då hade du redan haft den i hand vid de här laget. Hämtade tjejens på vår lokala felia som ligger i princip på landet. Future is here!

För egen del tog ju plus modellerna snabbt väldigt fort förra fredagen, så fick preliminär leverans från telia till slutet av oktober. Några dagar senare kom sms med ny beräknad till 26e sept - någon mer som fått sms med datum flyttat närmare i tiden?!

Ursprungligen av zinned:

Svidala!

Japp.

Teorin att man skulle ligga tidigt på deras runda stämde ju inte. De har inte varit här ännu.

Tråkigt att UPS bara anger "under dagen". De borde väl kunna ange ett 2- eller 3-timmarsintervall, typ.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-16 11:52

Förra året slog de igen Teliabutiken här
Det verkar vara få som har beställt direkt via AppleStore, utan bara hos sina resp operatörer. Är det så många som binder sina abonnemang? Alla klagar ju på att de inte får dem i tid....

Ursprungligen av zinned:

Svidala!

Eller ja, tänkbart Skurup osså...om man är riktigt snabb

Så himla snabb behöver man inte vara... Bara det inte är för mycket trafik i rondellen på E65 Skulle kunna räkna ut några orter till som ligger ca 10 min från MMX, men det känns inte relevant...

Vad som däremot är relevant för tråden är att Telia i vanlig ordning har noll koll på logistiken. Frugans kom som utlovat till Preem idag, och min egen (7 128 silver) har valsat runt i Telias system med olika leveransdatum, bla 16/9, 26/9 och 24/10. Häromdagen försvann min order helt och står som annulerad, men Telia bedyrar att den finns i systemet, men jag kan inte se den. Idag med posten kom en pappersavi från Telia med ett annat nummer än frugans. Eftersom jag inte beställt något annat lär det vara telefonen! Gött och mycket förvånande!

Bevaka tråden