Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av meb79:

Fick nyss SMS från Telia...

Känns ju helt galet då jag var snabb på att boka min 7+ svart 128gb och fick bekräftelsemejl 09.03

Vad har du för prel. leveransdatum?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-09-21 18:14

Fick precis samma SMS som meb79.

Citat:

"Hej! Apple har inte gett besked om när leveransen av din iPhone sker. Vi förstår att väntan är trist och gör allt vi kan för att den ska bli så kort som möjligt. Du får sms när din orderstatus ändras och kan även följa den på telia.se/leverans. Leveransdatumet är preliminärt fram tills du får ett kollinummer. Hälsningar Telia"

Jag blir så störd på att dom inte verkar ha koll på vad som är beställningar och vad som är reservationer!
* Reservation får inget ordernummer, dvs går inte att spåra på länken dom anger.
* Kollinummer? Jag får inget kollinummer.

Dom måste ha världens sämsta ordersystem.

Får väl telefonen lagom till påsk!
Reserverade 9/9 09:03 7+ Mattsvart 32gb.

Ursprungligen av Castel:

Fick precis samma SMS som meb79.
Jag blir så störd på att dom inte verkar ha koll på vad som är beställningar och vad som är reservationer!
* Reservation får inget ordernummer, dvs går inte att spåra på länken dom anger.
* Kollinummer? Jag får inget kollinummer.

Dom måste ha världens sämsta ordersystem.

Får väl telefonen lagom till påsk!
Reserverade 9/9 09:03 7+ Mattsvart 32gb.

Telenor är om möjligt ännu sämre. Får fortfarande standardsvaret att min ska levereras 16-23 september när jag frågar, men dom har ingen mer info om lagersaldo osv. Bara att den inte är plockad än...

Svart 7 Plus 128GB beställd 09.03 den 9/9.

Fick först höra när jag beställde min 7+ 128 GB Svart hos Telia, att den skulle komma "kanske 1 vecka efter release".
Helt ok, tänkte jag.
När jag sen fick bekräftelsemailet, stod det 26 September.
Ingen större fara det heller, tänkte jag då med.
Men sen när jag fick tillgång till telias leveranssida fattade jag att detta inte skulle bli någon rolig väntan...
Då var helt plötsligt beräknad leveranstid uppe på den 25 Oktober och sedan har det datumet flyttats fram dag för dag för dag tills det idag hamnade på den 3 november...

Ursprungligen av grenhall:

Finns inga JB i hela Sverige till display. Frågade Apple Store Malmö angående det.

Mediamarkt i Kristianstad hade jetblack att visa men inte plus:)

Ursprungligen av museo12:

När UPS levererar - krävs signatur då eller räcker fullmakt att de kan lägga paketet på ett speciellt ställe?

Håll stenkoll på Ups för min sjua lämnade de bara på trappan utanför ytterdörren strax efter 13 när de skulle komma i slutet på dagen.
Jag spårade den och såg att den var leverad!!
Fan va arg jag blev!
Gissa om jag fick bråttom hem??
Tänk om någon som gick förbi vårt hus bara tog den?
Beställde från Apple..

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-21 19:03
Ursprungligen av NCSD:

Goda nyheter! Från Telia och säkert från andra operatör. Min prel. datum har blivit ändrat precis imorse från 2 nov till 22 sep dvs. Imorgon.
Förbeställt 7+ JB 256GB 9/9 några timmar efter släpps. Wooooopwoooop! (Hemskickad)

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Antar att den inte gått iväg idag?

Min (med exakt samma förutsättningar som NCSD:s) står fortfarande som "VÄNTAR PÅ LAGERLEVERANS". Har lite svårt att se hur 2016-09-22 ska kunna vara rimligt om de inte har fått den själva än, men det kan ju vara lagerscanningen som laggar lite.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-09-21 19:31

Så sjukt fina porträttbilder. https://techcrunch.com/2016/09/21/hands-on-wi...

  • Medlem
  • 2016-09-21 19:43
Ursprungligen av macki81:

Så sjukt fina porträttbilder. https://techcrunch.com/2016/09/21/hands-on-wi...

Ja verkligen, imponerad att Apple öppnar upp det för annat än ansikten. Nu blire' fota av när jag får min telefon någon gång i mitten av 2017!

Ursprungligen av jesuisfestis:

Ingen som beställt hos Comviq som fått sin?

Såg detta precis!! (Comviq)

DIN BESTÄLLNING ÄR MOTTAGEN
9 SEP. 2016
Din beställning är mottagen och under behandling.

DIN ORDER ÄR SKAPAD
9 SEP. 2016
Ditt ordernummer är **********. Den beräknade leveranstiden vid beställningstillfället är Ca 1 vecka.

DIN ORDER HAR PACKATS
21 SEP. 2016
Din order har packats hos Comviq och skickas snart.

DIN ORDER ÄR SKICKAD
21 SEP. 2016
Din order har skickats! Du kommer få en sms- eller postavi när paketet finns att hämta hos ditt ombud. Det tar ca 2 arbetsdagar.

Ursprungligen av Emso:

Ja, tyvärr.

Har beställt via tre och Comviq...
Comviqs har de skickat och tre's står det 2-3 dagar

Ursprungligen av Iphone7plus32gb:

Har beställt via tre och Comviq...
Comviqs har de skickat och tre's står det 2-3 dagar

Kul!!!
Jag beställde 12e så jag lär få vänta lite till!

Bokade 7 Plus Jet Black med 128GB den 10:e september via Tele2.

Pratade med kundservice igår, den 20:e september oh då angav killen där att det var 4-5 veckor kvar innan den levereras.

Känns drygt att se alla få sina telefoner medan man själv måste vänta till ~20 Oktober

Ursprungligen av bluewek:

Känns drygt att se alla få sina telefoner medan man själv måste vänta till ~20 Oktober

Du har tur du. 3/11 säger Telia för min del. De verkar inte ens svara på tilltal via sin kontakttjänst längre. Har provat att annullera beställningen men ingen svarar och på telefon är det en enorm kö som inte går framåt.

Ursprungligen av Illmound:

Du har tur du. 3/11 säger Telia för min del. De verkar inte ens svara på tilltal via sin kontakttjänst längre. Har provat att annullera beställningen men ingen svarar och på telefon är det en enorm kö som inte går framåt.

äee vad risigt :|

  • Medlem
  • 2016-09-21 22:21

Enligt orderbekräftelsen så borde jag få min iPhone 7 Plus 128 GB 13-19 oktober. Hoppas den inte blir försenad nu då. Ändrade från Jet Black, för lättrepig helt enkelt.

Ursprungligen av FruVanheden:

Håll stenkoll på Ups för min sjua lämnade de bara på trappan utanför ytterdörren strax efter 13 när de skulle komma i slutet på dagen.
Jag spårade den och såg att den var leverad!!
Fan va arg jag blev!
Gissa om jag fick bråttom hem??
Tänk om någon som gick förbi vårt hus bara tog den?
Beställde från Apple..

Du borde klaga till Apple och UPS via kundtjänst. UPS-chaufförer får ej lämna paket utan godkännande från mottagaren och för Apple-produkter tror jag det gäller att de måste lämnas över personligen, dvs man kan ej lämna fullmakt för iPhone.

  • Medlem
  • 2016-09-22 00:24
Ursprungligen av ChristopherA:

Du borde klaga till Apple och UPS via kundtjänst. UPS-chaufförer får ej lämna paket utan godkännande från mottagaren och för Apple-produkter tror jag det gäller att de måste lämnas över personligen, dvs man kan ej lämna fullmakt för iPhone.

Håller med, @FruVanheden kontakta UPS eller Apple. Apple är riktigt noggranna när det gäller dyra produkter, och det är därför Apple kräver att speditören tar en underskrift innan varan lämnas ut.

Citat:

Från beställningssidan

Måste jag vara hemma och ta emot artiklarna vid leveransen?
Av säkerhetsskäl kräver Apple nästan alltid en underskrift från dig när du tar emot ett paket. Om du inte kan lämna en underskrift lämnar speditören ett kort. Då kan du kontakta speditören för att bestämma en ny tidpunkt för leveransen, eller ändra leveransadressen.

Sitter och väntar på en 128GB vanlig svart av plus-varianten. 3-5 veckors leveranstid var det på den... Tyckte jag var halvsnabb ändå, beställde via tre och fick orderbekräftelse 09:04. Skulle ringa i vanlig ordning men det gick inte att komma fram, visste inte ens att man kunde beställa via nätet. Fick höra sen att det tydligen gick att beställa redan 08:59. Oh well...

Ursprungligen av FruVanheden:

Håll stenkoll på Ups för min sjua lämnade de bara på trappan utanför ytterdörren strax efter 13 när de skulle komma i slutet på dagen.
Jag spårade den och såg att den var leverad!!
Fan va arg jag blev!
Gissa om jag fick bråttom hem??
Tänk om någon som gick förbi vårt hus bara tog den?
Beställde från Apple..

Vart bor du? Har en vän som jobbar på UPS. Om det är Stockholmsområdet är jag ganska säker på att han hade varit intresserad att veta vilken leverans det gällde.

För mig känns det skit samma när den kommer...träffade idag 2 vänner (vid olika tidpunker) och båda hade självklart #HissGate...ena polarens vanliga 7a var inte så farlig, men min kollegas 7+ lät inte bra alls...så just nu är jag sjukt besviken!

Kommer här lista 3 saker som hade gjort mig MINDRE besviken än att Apple släpper en "dålig" iPhone...

1. Flickvännen är otrogen
2. Kent lägger ner bandet (det har iofs hänt)
3. Min familj omkommer i en sjuk och Sci-Fi inspirerad kollision med ett rymdskepp...

Att iPhone krånglar såhär är verkligen hjärtskärande för mig

Just sayin...

  • Medlem
  • 2016-09-22 07:48
Ursprungligen av xXMALmenXx:

Vad har du för prel. leveransdatum?

Har tyvärr inget preliminärt leveransdatum. Sist jag ringde till Telia sa de 1-2 veckor ?

  • Medlem
  • 2016-09-22 07:51
Ursprungligen av Castel:

Fick precis samma SMS som meb79.
Jag blir så störd på att dom inte verkar ha koll på vad som är beställningar och vad som är reservationer!
* Reservation får inget ordernummer, dvs går inte att spåra på länken dom anger.
* Kollinummer? Jag får inget kollinummer.

Dom måste ha världens sämsta ordersystem.

Får väl telefonen lagom till påsk!
Reserverade 9/9 09:03 7+ Mattsvart 32gb.

Känns som de verkligen trollade oss som reserverat i butik. Nästa gång blir det till att beställa från Apple - så slipper jag detta trams från Telia.

  • Medlem
  • 2016-09-22 08:19
Ursprungligen av Niveon:

Vågar vi tro på att dem levererar imorgon?

Kollade status imorse, för säkerhetsskull. De har flyttat prel. datum till 23/9 alltså imorgon istället.....???? aja. Bättre än i oktober. (Och jag tror många beställt 32/128gb modeller, det var därför jag valde 256 istället.)

Någon som vet, kan man teckna/förlänga sitt Telia-abonnemang i Apple butik med exakt samma rabatter, uppläggg och avbetalning?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-22 08:39
Ursprungligen av NCSD:

Kollade status imorse, för säkerhetsskull. De har flyttat prel. datum till 23/9 alltså imorgon istället.....???? aja. Bättre än i oktober. (Och jag tror många beställt 32/128gb modeller, det var därför jag valde 256 istället.)

Jag fick min i morse! Hemlevererad. Inslagen i paket med guldsnöre. Av kungen! Sen vaknade jag och insåg att de har flyttat till 23/9 även för mig (vilket jag redan hade insett skulle hända då de inte har fått dem själva än).

Ursprungligen av trickeh2k:

Sitter och väntar på en 128GB vanlig svart av plus-varianten. 3-5 veckors leveranstid var det på den... Tyckte jag var halvsnabb ändå, beställde via tre och fick orderbekräftelse 09:04. Skulle ringa i vanlig ordning men det gick inte att komma fram, visste inte ens att man kunde beställa via nätet. Fick höra sen att det tydligen gick att beställa redan 08:59. Oh well...

Vart bor du? Har en vän som jobbar på UPS. Om det är Stockholmsområdet är jag ganska säker på att han hade varit intresserad att veta vilken leverans det gällde.

Bor i Blekinge så det är en bit från Stockholm..
Har ringt till Apple och berättat och de sa att de tog det på stort allvar så hoppas det..
Han måste ha förfalskat min signatur eftersom de måste visa upp det och det står när jag spåras den att jag har tagit emot den vid dörren.
Man kanske skulle ringt ups också för makens jetblack 7+ ska också levereras från Apple och vill inte den ska lämnas likadant!
Har många som går förbi huset så det är enkelt för dem att bara ta telefonen om den ligger på trappan.

Nån som har bokat en 7+ på halebop? och kanske redan fått den?
har bara fått ett preliminärdatum "vecka 40" och supporten verkar inte ha en aning om hur många dom får in.

Är det någon som beställt (och fått?) 7 Plus i Svart eller Jet Black från NetOnNet med abonnemang?

Bevaka tråden