Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Aliceblyn:

Vad skrev dom?

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Ursprungligen av jesuisfestis:

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

När beställde du den?

Ursprungligen av Aliceblyn:

När beställde du den?

En rosa 7+, 128Gb! Beställd 12sep! När beställde du din?

Ursprungligen av jesuisfestis:

En rosa 7+, 128Gb! Beställd 12sep! När beställde du din?

Samma fast i färgen silver, beställde den 16 september. Har inte fått något sms..

Ursprungligen av jesuisfestis:

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

¨

Fick samma sms, fast jag hade inte ens beräknad leverans vecka 41 utan 45. Så jag klagar inte! vecka 43 är ju bättre än 45.
Iphone 7 plus 32 gb svart.

Ursprungligen av ryckarn34:

¨

Fick samma sms, fast jag hade inte ens beräknad leverans vecka 41 utan 45. Så jag klagar inte! vecka 43 är ju bättre än 45.
Iphone 7 plus 32 gb svart.

När beställde du din?

förstår vad du menar @robertkarlsen. Min beställning ändrades också nyligen till samma som på bilden.

Ursprungligen av jesuisfestis:

En rosa 7+, 128Gb! Beställd 12sep! När beställde du din?

Jag har oxå beställt 12/9 men en guld 128Gb
Och jag har inte fått nåt sms än

Ursprungligen av chapterzwei:

Det tror jag inte heller, och jag tror inte att en avbokning från mig får dem att höja på ögonbrynen.. Men många bäckar små.. kanske..

Tyvärr är jag en alldeles för stor Apple-nörd för att vilja avboka ??

Ja, folk kan ju alltid köpa en Samsung Note 7 i stället.

Ursprungligen av Swifts:

förstår vad du menar @robertkarlsen. Min beställning ändrades också nyligen till samma som på bilden.

Äntligen nån som förstår Då är kanske våra på gång?

En sak som jag inte förstår är hur Apple kan skicka mig en ny iPhone 7+ 32gb i svart färg direkt när de får in min iPhone med hissgate? Medan många här får vänta på sin lur

Ursprungligen av Link85:

En sak som jag inte förstår är hur Apple kan skicka mig en ny iPhone 7+ 32gb i svart färg direkt när de får in min iPhone med hissgate? Medan många här får vänta på sin lur

Jag väntar, men tycker ändå att har du nu väntat på din mobil ska du inte behöva vänta igen.
Nån måtta får det vara. Så att du får en ny direkt är inte mer än rätt tycker jag.

Fick hem mitt skal från Spigen idag. Färg/utförande är Jet Black. Fack i underkant för 2 kreditkort. För er som tycker det är jobbigt med iPhone 7 och Plus i färgen Jet Black - kanske ett alternativ. 43,50 $ inkl allt från tillverkaren i USA. Fungerar mycket bra - och lätt ta av/på.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Äntligen nån som förstår Då är kanske våra på gång?

med comviq kan man aldrig vara säker. tror jag får min v.43-44. Ifall man har turen så i slutet av v.42.

Ursprungligen av Link85:

En sak som jag inte förstår är hur Apple kan skicka mig en ny iPhone 7+ 32gb i svart färg direkt när de får in min iPhone med hissgate? Medan många här får vänta på sin lur

Enbart pga. prioriteringar. Inga konstigheter.

  • Medlem
  • 2016-10-15 16:49
Ursprungligen av Link85:

En sak som jag inte förstår är hur Apple kan skicka mig en ny iPhone 7+ 32gb i svart färg direkt när de får in min iPhone med hissgate? Medan många här får vänta på sin lur

Det är A och O i kundvård tycker jag. Apple vet att det är viktigt med nöjda kunder så de reserverar en del enheter för reparation. Det skulle tom kunna vara en av anledningarna till att det är längre väntetid just nu, man har höjt antalet telefoner man har i lager pga hissgate.
Jag tycker Apple gör rätt även om det innebär att jag får vänta ett litet tag

Om nån inte vill vänta har jag min 7 plus till salu under marknad här?

Ursprungligen av thelars:

Om nån inte vill vänta har jag min 7 plus till salu under marknad här?

Vart?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Vart?

Örebro

Ursprungligen av thelars:

Örebro

Färg och utrymme?

Ursprungligen av Aliceblyn:

Färg och utrymme?

http://www.99mac.se/marknad/1138-iphone-7-plu...

Ursprungligen av zinned:

Jag har också QC35 och de är magiska. Jag har inte upplevt någonting av de fenomen du beskriver.

Nåt är fel på mina. Ska reklamera i veckan. Lägger jag huvudet neråt åt sidan, antingen höger eller vänster, så att kåpan ligger vågrätt mot örat så börjar det brumma väldigt mycket på höger. Lägger man handen emot och trycker kåpan lätt mot örat så blir det rundgångstjut. Det är ständigt ett irriterande basljud på höger även om man inte spelar musik. Måste vara nåt fel som är trasigt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-16 13:06
Ursprungligen av iphoneinho:

Förlåt, men vadå nedklockning och Geekbench 4?

Geekbench testade jag med för att låta luren arbeta hårt. Nedklockning är hur jag gissar att Apple kommer att lösa det här problemet.

Min lur låter inte alls som den i youtubeklippet gjorde. Skönt att man verkar ha haft tur denna gång.

Ursprungligen av Nope:

Är det någon som fått 7+ gagatsvart?

Ja, via Apple store.

Ursprungligen av pmarriott:

Nåt är fel på mina. Ska reklamera i veckan. Lägger jag huvudet neråt åt sidan, antingen höger eller vänster, så att kåpan ligger vågrätt mot örat så börjar det brumma väldigt mycket på höger. Lägger man handen emot och trycker kåpan lätt mot örat så blir det rundgångstjut. Det är ständigt ett irriterande basljud på höger även om man inte spelar musik. Måste vara nåt fel som är trasigt.

Jag skapade en ny tråd från diskussionen om hörlurar till en egen tråd då det blev OT här.
http://www.99mac.se/forum/t/319331-basta-bt-l...

  • Medlem
  • 2016-10-16 23:18
Ursprungligen av ClarenceS:

Batteritiden upplever jag som bättre än på min 6s plus och då har jag bara laddat min 7 plus en gång. Det ska dock sägas att jag hade samsungs processor i min 6s. Överlag upplevde jag också att batteritiden på min sexa blev märkbart sämre på ios10.

Nu börjar jag tröttna rejält på min iPhone 7 Plus. Får ingen haptisk feedback när jag använder 3D Touch, och jag har gjort en återställning och alltihopa. Suck...

Leveransinformationen uppdaterades senast: 2016-10-13 14:00.... så säger Tre´s hemsida och ett par rader nedan :
Här hittar du beräknad leveranstid för din iPhone 7 eller iPhone 7 Plus. Sök med hjälp av ditt person-/org.nummer och ordernummer. Ordernummer skickas ut per e-post/SMS en till två vardagar efter ditt köp. Leveransinformationen uppdateras minst en gång per vardag.

Sen när vart inte Fredag en vardag ??

  • Medlem
  • 2016-10-17 12:02

Hur ser det ut för er som beställt från Halebop?
Jag beställde en 7 Plus RoseGold 128Gb 10/9 strax efter klockan 11:00. Skulle vara intressant att se om någon med senare order fått leverans före mig. Har fortfarande preliminär leveranstid vecka 49-51 vilket känns riktigt segt!

Inne på vecka 6 av en beräknad leveranstid på 6-7 veckor. Tele2, 7 plus 128 JB.
Orderstatus har inte uppdaterats sedan köpet 9/9 09.04.

Någon mer med Tele2 som väntar på en JB plus?

Ursprungligen av Vervu:

Hur ser det ut för er som beställt från Halebop?
Jag beställde en 7 Plus RoseGold 128Gb 10/9 strax efter klockan 11:00. Skulle vara intressant att se om någon med senare order fått leverans före mig. Har fortfarande preliminär leveranstid vecka 49-51 vilket känns riktigt segt!

Preliminär leveranstid vecka 41. Blir svårt för dom att lyckas med...

Ursprungligen av Homestream:

Inne på vecka 6 av en beräknad leveranstid på 6-7 veckor. Tele2, 7 plus 128 JB.
Orderstatus har inte uppdaterats sedan köpet 9/9 09.04.

Någon mer med Tele2 som väntar på en JB plus?

Jag, leverans 7-8 veckor från order den 9/9 klockan 15.01.

Ursprungligen av Grandmastermac:

Nu har jag bara haft min i några timmar, men på min hörs det främst när man filmat i tyst miljö. Låter som de gamla DV-filmer man skjutit förr. Charmigt, men oönskat. Sätter man örat mot baksidan hör man oftast ett lågt ljud likt en syrsa. Mao inget som stör mig då jag inte lyssnar så nära/noga.

Killen på Elgiganten sa att garantin gäller för detta, men han rekommenderade att vänta ett tag med att lämna in tills all kommers lagt sig och plussen finns mer tillgängliga.

Ursprungligen av ilPadrino:

Preliminär leveranstid vecka 41. Blir svårt för dom att lyckas med...

Alltså
Jag förstår ingenting.

Min är knäpp tyst. Under återställningen från iCloud, under hårt krävande spel som gör telefonen till en handvärmare.... Inget ljud alls.

Jag har filmat och lyssnat... ingenting...

Har två vänner som säger samma sak, inga problem alls...

Har vi haft tur eller är det egentligen inget problem?

Jag vill inte få min telefon nedklockad när den funkar perfekt bara för att några få gillar att lägga ut filmer på Youtube.

Bevaka tråden