Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-17 13:02
Ursprungligen av ilPadrino:

Preliminär leveranstid vecka 41. Blir svårt för dom att lyckas med...

Haha men jisses...

Ursprungligen av Ancientdragon:

Alltså
Jag förstår ingenting.

Min är knäpp tyst. Under återställningen från iCloud, under hårt krävande spel som gör telefonen till en handvärmare.... Inget ljud alls.

Jag har filmat och lyssnat... ingenting...

Har två vänner som säger samma sak, inga problem alls...

Har vi haft tur eller är det egentligen inget problem?

Jag vill inte få min telefon nedklockad när den funkar perfekt bara för att några få gillar att lägga ut filmer på Youtube.

Provade filma i samma tysta miljö med min Iphone 5s... och samma låga white noise ljud är där.
Misstänker hjärnspöke nästan. Fock hör jag den gnissla knäppa svagt om jag håller örat mot baksidan. Men på filmningen; kan vara hjärnspöke...

Ursprungligen av Grandmastermac:

Provade filma i samma tysta miljö med min Iphone 5s... och samma låga white noise ljud är där.
Misstänker hjärnspöke nästan. Fock hör jag den gnissla knäppa svagt om jag håller örat mot baksidan. Men på filmningen; kan vara hjärnspöke...

Precis, visst brusar det när man filmar men inte mer än på någon av mina andra 4 iOS enheter här hemma.

Hade väl varit skönt om detta ljud inte fanns men dit har tekniken inte nått än tydligen.

Ursprungligen av Vervu:

Haha men jisses...

Uppdaterat:
Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 43.

Jag tror dom bara hittar på allteftersom.

Samma här, tillbaka till vecka 43. ?

Idag har dom äntligen ändrat min status hos Tre från 3-5 veckor till 2-3 dagar. Undrar om någon här vet när jag kommer få ett kollinummer och hur snabba dom är nu?
Beställde 7+ silvrig 32. 12/9

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Samma här, tillbaka till vecka 43. ?

Halebop?

Ursprungligen av jensklas:

Halebop?

Japp! ?

Hur ser det ut för er som har beställt från Comviq?

  • Medlem
  • 2016-10-17 15:24
Ursprungligen av Aliceblyn:

Hur ser det ut för er som har beställt från Comviq?

Beställde 17/9 från Comviq. Iphone 7, 128 GB Jet Black. Fick 6-7 veckors leveranstid och har inte hört något från dem. Har kontaktat dem för ca 2 veckor sedan för att höra när de beräknar få in fler telefoner och försöka få lite mer info gällande min telefon, men svaret var "Du får din telefon snart ska du se."

Någon annan som fått info nyligen?

Nu har Tre uppdaterat men jag har fortfarande 3-5 veckor och är inne på vecka 6 ...

Tips! 10+ svarta iPhone 7 32gb i lager!

https://www.dustinhome.se/product/5010977525/...

.... så var man tillbaka till v.44 :/

Halebop 7+ black 128 gb

..... detta är nog det längsta jag varit med om i väntan på en ny produkt. Lite konstigt att det inte skrivs mer om Apples leveranstider.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Japp! ?

Du beställde 9/9?

Ursprungligen av jensklas:

Du beställde 9/9?

Japp, ett par minuter efter de öppnade shoppen.

Någon som beställt 32gb silver plus modellen som fått sin? från comviq

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Japp, ett par minuter efter de öppnade shoppen.

Hoppas verkligen du och alla andra som förbokat får sina telefoner snart.

Själv beställde jag 27/9 och lär ju få vänta läääänge än. V49-51 prel just nu...

Beställde en iPhone 7 svart 128 GB direkt i en telia butik i Stockhom för en vecka sedan. Den har nu kommit!

Ursprungligen av calinou:

Beställde en iPhone 7 svart 128 GB direkt i en telia butik i Stockhom för en vecka sedan. Den har nu kommit!

Orättvist!

Edit: Trodde det var plus modellen..nevermind

Jag förstår inte detta med väntetider.

Beställde min första 7+ 256 Gagat hos Telia när förköpet öppnade. Fick den med leverans 16-19/9 men ångrade mig och beställde en en guld med samma spec hos Elgiganten på lanseringsdsgen 16/9. Den fick jag för 4 dagar sedan men då tog det som sagt bring en hel vecka att få hit den från Elgiganten.

Tycker det är det snabbaste jag någonsin fått en iPhone vid lansering

Var har ni köpt era?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag förstår inte detta med väntetider.

Beställde min första 7+ 256 Gagat hos Telia när förköpet öppnade. Fick den med leverans 16-19/9 men ångrade mig och beställde en en guld med samma spec hos Elgiganten på lanseringsdsgen 16/9. Den fick jag för 4 dagar sedan men då tog det som sagt bring en hel vecka att få hit den från Elgiganten.

Tycker det är det snabbaste jag någonsin fått en iPhone vid lansering

Var har ni köpt era?

Gissar på att det gick snabbare för dig för det är inte lika stor efterfrågan på 256 GB 7+ då den är allra dyrast.

Jag har bokat via Telia, men preliminärt datum har ökat varje dag och är i skrivande stund på 30 november. Beställde 7 + rosaguld 128 GB

Ursprungligen av Yumeyue:

Gissar på att det gick snabbare för dig för det är inte lika stor efterfrågan på 256 GB 7+ då den är allra dyrast.

Jag har bokat via Telia, men preliminärt datum har ökat varje dag och är i skrivande stund på 30 november. Beställde 7 + rosaguld 128 GB

256 är väl det enda rimliga?

Med bara 5Gb iCloud så måste man ju ha alla filer någonstans.

Bara att byta, om du inte tillhör en av dem som fick telefonen utan moms från Telia. Är du det så är det ju värt att vänta någon vecka.

  • Avstängd
  • 2016-10-17 22:34
Ursprungligen av Ancientdragon:

256 är väl det enda rimliga?

Med bara 5Gb iCloud så måste man ju ha alla filer någonstans.

Bara att byta, om du inte tillhör en av dem som fick telefonen utan moms från Telia. Är du det så är det ju värt att vänta någon vecka.

Är det? Beror helt på användningsmönster. Jag vill inte ha allting på enheten utan streamar det mesta.

Ni som fått era plus-telefoner... vad tycker ni om batteritiden? Jag är hitills inte så imponerad. Använder min telefon på halv ljusstyrka utan bluetooth på (spelar inget, bara lite surf, smsande och lite spotify) och tycks få en dag nätt och jämnt......

Ursprungligen av Hffre:

Är det? Beror helt på användningsmönster. Jag vill inte ha allting på enheten utan streamar det mesta.

Inbyggd lagring vs Streaming..... Hmm undrar vilken snabbast?

När jag sitter under min kork ek och luktar på blommorna och Telia höjer data kostnaderna för 110:onde gången så kommer jag och min 7+ skratta åt eländet ?

  • Avstängd
  • 2016-10-17 23:43
Ursprungligen av Ancientdragon:

Inbyggd lagring vs Streaming..... Hmm undrar vilken snabbast?

Vem har pratat om snabbats? Du drar slutsatsen att bara för du behöver 256GB behöver alla det.
Tydligt är det inte så eftersom det finns med mindre minne pga användarmönster.

Ursprungligen av Ancientdragon:

När jag sitter under min kork ek och luktar på blommorna och Telia höjer data kostnaderna för 110:onde gången så kommer jag och min 7+ skratta åt eländet ?

Telia höjer inte under avtalstiden utan på sin höjd vartannat år när abonnemanget löper ut.

Ursprungligen av Aliceblyn:

Hur ser det ut för er som har beställt från Comviq?

Inte hört något från Comviq och på leveransstatus har inget hänt sedan jag beställde 12/9, går in på 6 veckan nu, så hoppas den kommer snart!

WOHO!

Nu ändrades mitt leverans datum åt rätt håll igen nu 31/10 istället för 7/11 via Telia.
Var som sämst nere på 14/11 (Y)

7+ 128gb Mattsvart

Ursprungligen av Hffre:

Vem har pratat om snabbats? Du drar slutsatsen att bara för du behöver 256GB behöver alla det.
Tydligt är det inte så eftersom det finns med mindre minne pga användarmönster.

Telia höjer inte under avtalstiden utan på sin höjd vartannat år när abonnemanget löper ut.

Haha

Det är som att säga att det finns billiga bilar på grund av användarmönster ?

Nej det finns folk som har råd eller tar sig råd och det finns folk som inte har råd eller är snåla.

Därför finns märken som Euroshopper, Huawei och Best tools och av samma anledning finns iPhone med mindre internminne.

Det handlar inte om användarmönster utan om att Apple vill kränga så många enheter som möjligt.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Haha

Det är som att säga att det finns billiga bilar på grund av användarmönster ?

Nej det finns folk som har råd eller tar sig råd och det finns folk som inte har råd eller är snåla.

Därför finns märken som Euroshopper, Huawei och Best tools och av samma anledning finns iPhone med mindre internminne.

Det handlar inte om användarmönster utan om att Apple vill kränga så många enheter som möjligt.

Din analogi faller platt. Han köper en likadan bil som dig men din har en större bränsletank så du kan köra längre. Ni har dock samma motor, växellåda, kaross osv.

Streaming är för övrigt framtiden. Och iCloud (200GB 29 kr/mån) gör stora minneskapaciteter i telefoner förlegade för de flesta användare. iCloud ger dessutom användaren en bättre säkerhet i och med back-up-funktionen.

Bevaka tråden