Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** UPPDATERAD ** 99 kr för 99mac

Tråden skapades och har fått 230 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 22:14

Jag uppskattar verkligen 99mac även om jag inte är någon flitig debattör. 99kr är en baggis som jag gärna ställer upp på men låt det vara frivilligt. Det vore förödande om 99mac skulle bli en sluten sekt. Som macvän tycker jag det är viktigt att vi är vidöppna och generösa mot omvärlden utan minsta tröskel för den som är lite nyfiken och intresserad men inte macfrälst. Macvärldens gissel är just att den är för liten och vi har inte råd att förlora någon enda nykomling.

Ingen fara att de 99 kronorna skulle göra 99mac till en sluten sekt. Insamlingen som gjordes, och som drogs upp igen, var för att de som ville skulle kunna visa Björnström et al sin uppskattning för allt slit som ligger bakom 99mac.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Därför känns det som om insamlingen är lite "för tidig". Min förhoppning är att få en 50/50 deal med Oscar där vi medlemmar står för halva kostnaden och Apple för andra delen.

Hur skulle en sån affär gå till egentligen? Jag menar "whats in it for Apple"? Alltså vad skulle locka Apple att sponsra just 99mac?

Och hur långt har ni kommit med det?

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-22 23:34

Reality check. Nu loggar alla på namnlistan in på sina internetbanker för här är postgirot:

416 57 36-2 mottagare Speedmania. 99 kr per skaft.

--

Min bank är Nordea! PG. nummret ovan fungerar inte, när jag skall betala får jag upp att mottagarkonto saknas ! ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Jag är lite sugen på en ny 99:- till 99mac-kampanj. Dels är det nu snart ett år sedan den gamla kampanjen startades av Pilo och dessutom är det lite skämmigt att 99mac inte snurrar på en Xserve så årets frivillig-insamling kunde kanske ha som mål att bidra till inköp av en dylik.

Se denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=37250&perpage=15&pagenumber=2

Är det ngn av det gamla bidragsgivarna (eller nya) som hänger på?

Listan:
mattan

Hej allihopa! Jag har inte sett detta förrän nu!!

Supertrevligt att ni alla frivilligt drar igång sådana här kampanjer! Jag håller på att diskutera Xserve-frågan med Apple men får inte så mycket feedback som jag hoppats på. Jag ska försöka återkomma i ärendet återigen under denna och nästa vecka.

Dessutom är vi i startgroparna för att övergå ifrån "martins macforum" till en förening - en process som tar ett par månader uppskattar jag. Det händer så mycket på en gång just nu så jag kan inte riktigt berätta mer än så.

Därför känns det som om insamlingen är lite "för tidig". Min förhoppning är att få en 50/50 deal med Oscar där vi medlemmar står för halva kostnaden och Apple för andra delen.

Servern övergår sedan till föreningens ägo - inte till mig (en fråga om jag vet är viktig för många).

Alla dessa frågor om sponsring & bidrag är något vi varit ganska dåliga på men blir en huvudfråga för en kommande förening. Vi har fått in ca 6000kr på frivilliga "99kr för 99mac" bidrag tidigare som finansierat nya programvaror etc.

Slutsats: ta det lite lugnt ett tag och sätt inte in pengar på mitt företagskonto...pengarna hör hemma hos föreningen istället.

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-22 23:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av svanerik
mattan
ohennig
Mattias A
MacSpock
Linus
Scooterbabe
Martin Pettersson
Stefan Johansson
Brake6
romanenko
Baron
Niklas Brunberg
maco
Bonish
Eva
Svanerik

Nelson

• Oregistrerad
  • 2004-01-23 00:47

Räkna med mig när det blir aktuellt.

Kan det inte vara frivilligt attbetala 99kr/år.
Och de som väljer att betala kan få något slags "guld" medlemskap. Med några extra funktioner. Då skulle det kännas mer värt det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Kan det inte vara frivilligt attbetala 99kr/år.
Och de som väljer att betala kan få något slags "guld" medlemskap. Med några extra funktioner. Då skulle det kännas mer värt det.

* hrrm...* Läs några inlägg bakåt i tråden

Såg tråden idag, har läst kanske hälften.
För lång tråd, oavsett om det tagits upp eller inte, så har jag ju deklarerat vad jag tycker.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-02-24 19:44

99kr är väll ingen summa att prata om. Jag tycker det kan vara friviligt och att de som betalar får en snygg stjärna eller äpple vid sin avatar som status.

Precis. Nu när jag betalat vill jag minsann ha en guldstjärna på min avatar så att alla ser vilken hyvens människa jag är.

• Medlem
  • 2004-02-24 21:09

är det dags att betala nu? Eller? Får jag två stjärnor då...

Jag kommer dra igång en insamling till en speciell tunn, cool, snabb och flåsande pryl nästa vecka - håll ut!

• Oregistrerad
  • 2004-02-24 22:23
Ursprungligen av Björnström:

Jag kommer dra igång en insamling till en speciell tunn, cool, snabb och flåsande pryl nästa vecka - håll ut!

Snacka om att det där missuppfattades i en trött mans hjärna.

Ursprungligen av mopp:

Snacka om att det där missuppfattades i en trött mans hjärna.

Ja nästan som uttrycket "Vi har vår i luften - var har ni eran"... men OK jag kan ju gå till avträdet och hålla ut en stund

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-02-25 07:48
Ursprungligen av Björnström:

Ska du köpa en iller?

Känner du dej så ensam?

har inte haft tid att läsa samtliga inlägg - men:

jag tror "vi" hade tappat många användare om det var betaltvång. skulle man inte kunna göra så att det är frivilligt men att om man betalar in 99 kronor - vilket jag gärna gör - så får man en "status" i sin profil som bevisar att man är "första klassens" 99mac-head. Guru-status eller supporter eller ngt annat passande.

Har skrivit mer om detta här:
http://99mac.se/info/finansiering.php

Hur kommer samarbetet med Apple Education Store se ut? För nu börjar det bli intressant, då jag snart antagligen ska köpa en ipod med studentrabatt. Kan jag göra det och stöda 99mac vore det kanon.

Ursprungligen av Leftrustle:

Hur kommer samarbetet med Apple Education Store se ut? För nu börjar det bli intressant, då jag snart antagligen ska köpa en ipod med studentrabatt. Kan jag göra det och stöda 99mac vore det kanon.

Det kommer du kunna göra, antagligen inom någon vecka faktiskt.

Bevaka tråden