- el gringo
- Medlem ●
- Malmö
Any given tuesday, Apple will either release a new model or they won't. Either way, you have to take it like a man.
enligt macrumors förväntas en uppdatering av hela det portabla segmentet...vilket stämmer med min tidigare upptäckt...10-15 dagars väntetid på ibooks och pbooks
eftersom ibooks säljer bra borde apple inse att en "headless" stationär är önskvärd...många som vill behålla sin "gamla" skärm...och inte nödvändigtvis sitta med en medioker 19" eMac -skärm etc...
appleinsider:
"Confirming previous reports, sources with an unblemished track record tell AppleInsider that Apple is preparing to announce new versions of its consumer iBook and professional-grade PowerBook next week.
Advertisement
In all, the company is expected to debut 8 new laptop configurations. Two new 12-inch PowerBooks will reportedly carry model numbers 'M9183LL/A' and 'M9184LL/A', while revised 15-inch models are being referenced by model numbers 'M9422LL/A' and 'M9421LL/A.' A single high-end 17-inch PowerBook G4 configuration is referenced by sources as 'M9462LL/A.'
In addition, Apple will also refresh its fast selling iBook product line. Two new 14-inch configurations are listed by sources as 'M9418LL/A' and 'M9419LL/A.' Meanwhile, a single 12-inch configuration is said to carry model number 'M9426LL/A.'
According to sources, Apple is expected to announce the new portables simultaneously on Monday, April 19th. All models are said to feature faster G4 processors and improved graphics capabilities."
Ja....och jag menade att jag tyckte det lät intressant......svårt att inte verka ironisk i
den här tråden.
Så sant. Det verkar som om det ligger ngt i det här ryktet. Hoppas bara att de har rätt datum (el åtminståde rätt vecka), både för deras trovärdighets skull och för Apple.
jo - det var väl att du använde både ! och ? som avslutning på meningen
Ja......det där är en dålig ovana jag har.
När jag sträcker ut mitt lillfinger för att trycka på
? så åker lillfinger nummer två ut till shifttangenten och
ringfingret smyger sig upp mot 1/!-tangenten.
Det hela sker med en kuslig automatik.....
Beställde igår iBook som har preliminärt leveransdatum på 5 maj!
Vad brukar egentligen hända om Apple introducerar nya maskiner under tiden mellan beställning och leverans? Får man:
a) Den gamla konfigurationen till det gamla priset (mao exakt vad man har beställt)?
b) Den gamla konfigurationen till ett i efterhand nedsatt pris?
c) Den nya konfigurationen till det gamla priset?
d) Den nya konfigurationen till det nya priset?
e) Ett meddelande om en cancellerad order?
Vad brukar egentligen hända om Apple introducerar nya maskiner under tiden mellan beställning och leverans? Får man:
a) Den gamla konfigurationen till det gamla priset (mao exakt vad man har beställt)?
b) Den gamla konfigurationen till ett i efterhand nedsatt pris?
c) Den nya konfigurationen till det gamla priset?
d) Den nya konfigurationen till det nya priset?
e) Ett meddelande om en cancellerad order?
Som jag förstod det när jag pratade med Apple så var det alternativ c) Men det kan väl också leda till alternatic d)
Har själv dock inte erfarenhet av detta tidigare.
NAB är ju starkt förknippad med TV/video, så det ligger väl närmast tillhands att tro att det blir mjukvarusläpp eller iPod med färgskärm och Quicktimespelare. Mest suktar jag fortfarande efter Windowsdödarburken med Digital-TV mottagare, stor HD, mpeg-kodning i hårdvaran och DVD-R. Men jag får väl drömma vidare och köpa en Windows Media Edition i väntan på att Apple vaknar...
En burk istället för 5 är väl bra? Kunna surfa in på din dator och ställa in inspelning av ditt favoritprogram du kanske missar för att bilkön är för långsam. Bränna hela serien på DVD. Slippa möblera efter en möbel som tar 4 kvm när allt finns i en burk. Därför!
Mm, men frågan är: Måndag eller tisdag?
AI sa först måndag, men sedan uppdaterade dom sin artikel eftersom deras källor bara sa att dom nya prylar kommer in på måndagen till butiker men att det kanske lanseras på tisdagen. Och tisdagar har ju alltid varit Apple traditionella lanseringsdag. Men nu säger även TS att det är måndag som gäller. Kanske vill Apple ha två dagar efter varandra med lanseringar (förutsatt att Apple lanserar lite nya versioner av proffsvideoprogram imorgon söndag)?
Spelar det nån roll? Har det nån praktiskt betydelse om det är måndag eller tisdag? Dagens i-landsproblem?
...men ge dig va? *suck* Med den attityden så skulle väl säkert 99,8 procent av diskussionerna här vara i-landsproblem, eller hur? (Jag menar, hur stor roll spelar det för barnsoldaterna i Sierra Leone hur folks skrivbord ser ut?)
Du befinner dig i en tråd i forumet "Aktuella rykten", här diskuteras precis den typen av saker. Spekulatoner, rykten och gissningar om när nya macar kommer. För folk som gillar det. Inte för troll vars främsta syfta är att basha ryktessajter...
He, he. Har ni haft en tråkig helg pojkar? Själv är jag nöjd bara det kommer nya G5:or snart. Jag bryr mig inte vilken dag...
Vad tror ni; blir det nya färger på iBook:sen machande iPod mini?
Bilden är lånad från Macfeber.
http://www.macfeber.se/2004/04/en_rosa_ibook.html
Både MacRumors och AI har nu postat specar som båda säger sig ha fått bekräftade (även om vissa här säkert fortsätter att hävda att dom bara gissar ), här är specarna från MacRumors:
• iBook (12.1"TFT/1.0GHz G4/512K L2 Cache /256MB/30GB/DVD-ROM/ CD-RW Combo drive/VGA-out/Enet/56K)
• iBook (14.1"TFT/1.0GHz G4/512K L2 Cache /256MB/40GB/DVD-ROM/ CD-RW Combo drive/VGA-out/Enet/56K)
• iBook (14.1"TFT/1.2GHz G4/512K L2 Cache /256MB/60GB/DVD-ROM/ CD-RW Combo drive/VGA-out/Enet/56K/APX)
• PowerBook G4 (12.1"TFT/1.33GHz/512K L2 /256MB/60GB/DVD-ROM/CD-RW Combo drive/Enet/56K/AirPort/Bluetooth)
• PowerBook G4 (12.1"TFT/1.33GHz/512K L2 /256MB/60GB/DVD-R/CD-RW SuperDrive/Enet/56K/AirPort/Bluetooth)
• PowerBook G4 (15.2"TFT/1.33GHz /256MB/60GB/DVD-ROM/CD-RW Combo drive/Gig Enet/56K/Bluetooth/AirPort Extreme)
• PowerBook G4 (15.2"TFT/1.5GHz /512MB/80GB/DVD-R/CD-RW SuperDrive/Gig Enet/56K/Bluetooth/AirPort Extreme/Backlit Keyboard)
• PowerBook G4 (17" TFT/1.5GHz /512MB/80GB/DVD-R/CDRW SuperDrive/Gig Enet/56K/Bluetooth/AirPort Extreme/Backlit Keyboard)
Inga stora revolutioner alltså, utan som väntat genomgående speedbumpade modeller. Och naturligtvis INTE någon G5 i PowerBook. MacRumors skriver även att dom fått en rapport om att 1,5 GHz-modellen av PB ska få möjligheten att utöka videominnet från 64 till 128 som BTO-val, återstår att se om det stämmer.
Både MacRumors och AI har nu postat specar som båda säger sig ha fått bekräftade (även om vissa här säkert fortsätter att hävda att dom bara gissar ), här är specarna från MacRumors:
• iBook (12.1"TFT/1.0GHz G4/512K L2 Cache /256MB/30GB/DVD-ROM/ CD-RW Combo drive/VGA-out/Enet/56K)
• iBook (14.1"TFT/1.0GHz G4/512K L2 Cache /256MB/40GB/DVD-ROM/ CD-RW Combo drive/VGA-out/Enet/56K)
• iBook (14.1"TFT/1.2GHz G4/512K L2 Cache /256MB/60GB/DVD-ROM/ CD-RW Combo drive/VGA-out/Enet/56K/APX)
• PowerBook G4 (12.1"TFT/1.33GHz/512K L2 /256MB/60GB/DVD-ROM/CD-RW Combo drive/Enet/56K/AirPort/Bluetooth)
• PowerBook G4 (12.1"TFT/1.33GHz/512K L2 /256MB/60GB/DVD-R/CD-RW SuperDrive/Enet/56K/AirPort/Bluetooth)
• PowerBook G4 (15.2"TFT/1.33GHz /256MB/60GB/DVD-ROM/CD-RW Combo drive/Gig Enet/56K/Bluetooth/AirPort Extreme)
• PowerBook G4 (15.2"TFT/1.5GHz /512MB/80GB/DVD-R/CD-RW SuperDrive/Gig Enet/56K/Bluetooth/AirPort Extreme/Backlit Keyboard)
• PowerBook G4 (17" TFT/1.5GHz /512MB/80GB/DVD-R/CDRW SuperDrive/Gig Enet/56K/Bluetooth/AirPort Extreme/Backlit Keyboard)
Inga stora revolutioner alltså, utan som väntat genomgående speedbumpade modeller. Och naturligtvis INTE någon G5 i PowerBook. MacRumors skriver även att dom fått en rapport om att 1,5 GHz-modellen av PB ska få möjligheten att utöka videominnet från 64 till 128 som BTO-val, återstår att se om det stämmer.
så det kommer ingen updaterad powermac då eller?
så det kommer ingen updaterad powermac då eller?
Näe, men det var det väl ingen som trodde? Det är ju bärbara som det snackats om, endast.
PowerMacarna har ju uppenbarligen problem om man får tro en del rapporter. Dom borde ha kommit under januari-mars om tidsplanerna hållit, men problem med nya processorn har ställt till det. En del rapporter har sagt att det varit svårt att bygga om för den nya processorn medan andra bara pekat på att Apple inte får tillräckligt från IBM som i sin tur har problem. Det är ju därför som Xserve G5 blev så kraftigt försenad.
Vi får hoppas att detta blir tisdagen som tystar tvivlarna Om ryktet stämmer så är skillnaden mellan iBook och PowerBook nu ännu mindre. Om prisskillnaden består så hoppas jag Apple kommer att kunna leverera iBookar - det lär bli rusning (jag ska ha en)!
Vad jag verkligen skulle vilja se är en Centrino-dödare (jag har sagt det förut) alltså en burk strax över kilot, bra batteritid och alla anslutningar inbyggda. CD? Kan jag faktiskt vara utan, oftast.
Vi får hoppas att detta blir tisdagen som tystar tvivlarna
Snarare måndagen
Vad jag verkligen skulle vilja se är en Centrino-dödare (jag har sagt det förut) alltså en burk strax över kilot, bra batteritid och alla anslutningar inbyggda. CD? Kan jag faktiskt vara utan, oftast.
Ja, det är nog många som saknar PowerBook Duos smidiga format. Jag gör det i alla fall.