Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer på tisdag ?

Tråden skapades och har fått 387 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-04-19 11:45

om jag skafar mej en powermac den versta och en 1gb mine hur många år kommer jag klara mej inan jag börjar tycka den går för sekt? jag håler ej på med multimedia ska typ ha den som en hemma dator. och jag vill ha den versta för jag har tenkt och venta några år inan jag köper en ny kanje 3år jag får se

Nu när det till slut hänt saker (jo, jag vet att det kom en ny eMac nyligt, men det räknas inte som en stor händelse) så kan det ju vara kul att gå igenom tråden och se hur rykten och uttalanden står sig. Helt subjektivt förstås, med citat av mig själv som vanligt, väldigt många citat...

Ursprungligen av PMG5:

Varför kan inte folk bara inse att det inte kommer hända ett skit förens vid WWDC 2004 ???

Hoppas folk inser vem dom inte ska lyssna på i alla fall

Ursprungligen av PMG5:

Klart som fasen att ryktessiterna öser ur sig nya rykten hela tiden. Det ena påståendet mindre befogat än det andra, med en enda gemensam nämnare, jo att saker ting sker NU PÅ TISDAG!

De större seriösare ryktessajterna (MacRumors, Think Secret och Apple Insider) "öser" inte hur sig rykten hursomhelst och när dom väl börjar pumpa ut information så är den väldigt korrekt. Både det som hände idag och igår var till allra största delen korrekt rapporterat innan. Ju närmare desto mera detaljerat och rätt.

Ursprungligen av Adrian B:

Därför att Apple varje år under flera år kommit ut med regelbundna uppdateringar av olika produkter under vintern och våren. Ta iBook t.ex., 2001 kom det en nya modell i maj. 2002 kom det en ny modell i maj. 2003 kom det en ny modell i april, osv.

Till det regelbundna schemat kan nu även läggas april 2004 för både PowerBook och iBook.

Ursprungligen av Adrian B:

Personligen tror jag du får äta upp ditt "skitsnack" (du verkar ju gilla ordet skit) för det kommer nog att hända saker innan WWDC. Tiden får väl utvisa vem som hade rätt.

No comment...

Ursprungligen av PMG5:

Du Adrian, man kan ju fråga sig vem som får äta upp sina påståenden egentligen?

Ja, det kan man ju göra...

Ursprungligen av Daniel Bergvall:

Speedbumpad PB om en el. två veckor enligt Powerpage. Powerpage är kanske inte kända för att ha koll men det är de enda som har ngt alls.

Näe, Powerpage har inget bra "track record" men denna gång fick dom ju faktiskt rätt. Å andra sidan vill jag minnas att dom utlovade ny PowerBook i mars också...

Ursprungligen av Oloff:

Beställde igår iBook som har preliminärt leveransdatum på 5 maj!

Det betyder att du kommer att få den nya modellen nu, eller?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror att AI:s källor har rätt i sitt senaste påstående om PowerBook och iBook. Det verkar rimligt att dom bärbara datorerna uppdateras nu eftersom det är dags (ungefär ett halvår sedan sist) och det inte har varit några problem kring dessa likt problemen kring G5 (och det är förstås PowerBook G4 fortfarande).

Och visst hade AI:s källor rätt. Och visst blev det PowerBook G4.

Ursprungligen av Adrian B:

Mm, men frågan är: Måndag eller tisdag?

AI sa först måndag, men sedan uppdaterade dom sin artikel eftersom deras källor bara sa att dom nya prylar kommer in på måndagen till butiker men att det kanske lanseras på tisdagen. Och tisdagar har ju alltid varit Apple traditionella lanseringsdag. Men nu säger även TS att det är måndag som gäller. Kanske vill Apple ha två dagar efter varandra med lanseringar (förutsatt att Apple lanserar lite nya versioner av proffsvideoprogram imorgon söndag)?

Ja, det blev för ovanlighetens skull en måndag denna gång. Tillfällighet (samband med NAB) eller byte av lanseringsdag?

Ursprungligen av Adrian B:

Både MacRumors och AI har nu postat specar som båda säger sig ha fått bekräftade (även om vissa här säkert fortsätter att hävda att dom bara gissar )

Även dessa specar visade sig vara rätt, jag har inte detaljstuderat dom, men jag tror faktiskt dom var helt rätt.

Ursprungligen av Adrian B:

MacRumors skriver även att dom fått en rapport om att 1,5 GHz-modellen av PB ska få möjligheten att utöka videominnet från 64 till 128 som BTO-val, återstår att se om det stämmer.

Till och med på denna punkt hade MacRumors [källor] helt rätt.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 10:54
Ursprungligen av Adrian B:

Nu när det till slut hänt saker (jo, jag vet att det kom en ny eMac nyligt, men det räknas inte som en stor händelse) så kan det ju vara kul att gå igenom tråden och se hur rykten och uttalanden står sig.

Kung Adrian! En genomgång gör ju att man får gå igenom ryktesfloran en gång till, dvs dubbelt nöje! Keep up the stabila styrsel av ryktestrådarna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-19 17:13

.... från och med nu heter denna tråd,,, vad händer på måndag..

eller?

Någon som har missat?!

http://www.apple.com/se

Fast du kanske tänkte på hårdvarunyheter egentligen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-04-26 11:13

Själv har jag givit upp mina förhoppningar om att något spännande skall ske på tisdagarna. Nu väntar jag på att något nytt och spännande skall presenteras i San Francisco i slutet av juni. Undras vad? Jag hoppas på något jag bara måste ha. Något som fyller ett behov hos mig.

Det vore till exempel bra med en dator-tv-telefon. Allt samstämt vilket skulle göra det enkelt att spela in tv-program och kolla telefonsvararen. Så skulle den vara snygg också och all kontakt med skrivare, stor skärm mm skulle ske trådlöst.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-26 11:22

AirPort med ljud & bildutgångar

Det är på tiden. Fattar inte varför Apple inte gjort detta för länge sen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-06-10 08:45
Ursprungligen av DaPhox:

AirPort med ljud & bildutgångar

Det är på tiden. Fattar inte varför Apple inte gjort detta för länge sen.

Grattis!

  • Medlem
  • 2004-06-10 18:04

Vad händer på tisdag?

Det verkar som att det är måndagar och onsdagar som gäller nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 11:35

Vad händer idag tro?? Själv ska jag på möte vid 13.30...

  • Medlem
  • 2004-05-04 16:00

Tråden som inte ville dö.

Ursprungligen av 3OPAH:

Tråden som inte ville dö.

99macs motsvarighet till "Världens längsta tråd" på offtopic? Fast den här känns ganska meningslös nu…

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 09:47
Ursprungligen av Nicklas Högås:

99macs motsvarighet till "Världens längsta tråd" på offtopic? Fast den här känns ganska meningslös nu…

Nejdå, nu är det ju den 18:e maj som gäller. Eller har alla helt plötsligt slutat vänta på nya PM/iMac/Skärmar/iPods/etc? Nej just det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-04 16:10

Mötet gick bra, nu är det en kaffe och pistage bulle som gäller,,, det e ju tisdag..

  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 16:13

mmm.. pistage bulle...
själv så beställde jag en 12" PB idag - inte illa för att vara en tisdag!!!

/apan

  • Medlem
  • 2004-05-04 16:26
Ursprungligen av schmuck:

mmm.. pistage bulle...
själv så beställde jag en 12" PB idag - inte illa för att vara en tisdag!!!

/apan

Grattis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-06 09:50

here we go again..

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-06 10:13

Vad är det man säger...det är resan som är målet!

Ursprungligen av Loranga:

Vad är det man säger...det är resan som är målet!

hahaha.. sant så sant
18 maj it is

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-06 12:56

Jag hörde att även Jesus & co skulle återuppstå den 18,, ev så skulle han ta med sig några nya G5or + en och annan ny iPod...

Give the lord a hand clap

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-01 10:40

Idag är det tisdag. Kommer det att hända något?
Eller är det stendött innan WWDC?

I dag tisdag är det sommarens första dag, ut i solen med dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 13:29

Jag tror att Apple lanserar iTunes musicstore i Europa och samtidigt presenterar iPod med Wi-Fi på press-evenemanget i London nu på tisdag den 15:e. Det vore juste

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 13:40

..tror nog Mr Jobs väntar i 2 veckor med att lansera en ny iPod..

"While Boger didn't give a timeframe for an iMac G5, he did say the company faced similar challenges getting a G5 to work with their consumer desktop.
"It's the same story -- the challenges are obvious when you look at the G5 and the size of the heatsinks and the enclosure; that would be a heck of a challenge as well.""

  • Medlem
  • 2004-06-11 17:45
Ursprungligen av Leftrustle:

"While Boger didn't give a timeframe for an iMac G5, he did say the company faced similar challenges getting a G5 to work with their consumer desktop.
"It's the same story -- the challenges are obvious when you look at the G5 and the size of the heatsinks and the enclosure; that would be a heck of a challenge as well.""

hej
det intressanta här är vad apple >inte< säger, dom säger rent ut att en powerbook g5 inte är att vänta innan årets slut men nämner inte imac vid namn

one more thing.....

Ser hellre att iMac G5 kommer i januari, Då har jag haft min i 1,5 år och kan acceptera ett den uppdateras till G5...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-11 20:48

Har inte IBM leveransproblem på G5:orna? Om de knappt klarar av att leverera till PowerMac och Xserve, hur skall de då klara av att leverera till iMacen också?

Ursprungligen av Loranga:

Har inte IBM leveransproblem på G5:orna? Om de knappt klarar av att leverera till PowerMac och Xserve, hur skall de då klara av att leverera till iMacen också?

Dom verkar ju ju inte ha leveransproblem med processorer upp till 2Ghz alltså dom som borde sitta i iMac G5 och Powerbook G5.

Bevaka tråden