Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

El Gato EyeTV

Tråden skapades och har fått 160 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kanske detta hämtat från SVT´s intranät kan bringa en viss klarhet och göra vissa glada - tror inte att detta är en företagshemlighet så jag klistrar in detta här:

Undertexten ska brännas in

(9/11 15:10) All undertextning i SVT1 och SVT2 kommer i fortsättningen att brännas in i bilden. Det beslutade VL, den verkställande ledningen, idag. Den nuvarande metoden med DVB-undertextning, där texten skickas separat, har orsakat problem för en del tittare. Det kan gälla att texten fallit bort, eller ”fastnat”. Det snabbaste sättet att komma tillrätta med problemen är att övergå till att bränna in texten vid utsändningen.

- En nackdel, skriver VL i sitt beslut, är att det minskar möjligheten att utveckla vissa tjänster i digital-TV. Men för SVT måste servicen till publiken komma i första rummet.

Ursprungligen av Olle@mac:

Kanske detta hämtat från SVT´s intranät kan bringa en viss klarhet och göra vissa glada - tror inte att detta är en företagshemlighet så jag klistrar in detta här:

Undertexten ska brännas in

(9/11 15:10) All undertextning i SVT1 och SVT2 kommer i fortsättningen att brännas in i bilden. Det beslutade VL, den verkställande ledningen, idag. Den nuvarande metoden med DVB-undertextning, där texten skickas separat, har orsakat problem för en del tittare. Det kan gälla att texten fallit bort, eller ”fastnat”. Det snabbaste sättet att komma tillrätta med problemen är att övergå till att bränna in texten vid utsändningen.

- En nackdel, skriver VL i sitt beslut, är att det minskar möjligheten att utveckla vissa tjänster i digital-TV. Men för SVT måste servicen till publiken komma i första rummet.

Värdelöst!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-12-03 12:48

Vad dumt. Då kan man ju inte ta bort texten eller byta språk på textningen.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 00:48

Jag köpte en idag, har en massa video som jag importerar så jag kan kasta en kubikmeter plast. Det har funkat bra, jag importerar dom som .mpeg och sen exporterar jag dom som .mov, men det konstiga är att jag sen inte kan redigera dom i quick time pro. Andra .mov-klipp går bra och jag har rättigheterna, men jag erbjuds aldrig redigeringsalternativen. Nån som vet?

Ursprungligen av pontusuggla:

men det konstiga är att jag sen inte kan redigera dom i quick time pro.

Läs på Elgatos support

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 11:04

Tack. Va bökigt det blev med separerade video/ljudfiler... Ja ja.

Ursprungligen av Martin Belak:

<br>

Fysisk fjärrkontroll
EyeTV-programvaran är kompatibel med Keyspans "Digital Media Remote"-fjärrkontroll. Under detta test fick vi dock inte möjlighet att känna på denna. Men enligt ElGato erbjuder fjärrkontrollen fullständig kompatibilitet.
I dagsläget är EyeTV-mjukvaran inte möjlig att styra via AppleScript, men ElGato meddelar att de arbetar på det. Så snart mjukvaran blir kontrollerbar med hjälp av AppleScript, kommer Bluetooth-kompatibla mobiltelefoner från Sony Ericsson fungera som fjärrkontroller (tack vare Romeo eller Sony Ericsson Clicker -mjukvarorna).

Finns salling clicker-stöd nu då? JJag hittar inte...

Är det någon av er som har testat version 1.7 skulle vara intressant att höra hur den versionen är. Jag kan tyvär inte använda den pga kör mac os 10.2.8 och den kräver 10.3.

Hoppsan, så kan det gå när man inte tittar på datum.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 08:04

Jag ska testa ikväll om jag hinner/minns.

Bevaka tråden