Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: iPod Shuffle

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 16:01

Hur laddar jag Shuffle? Genom USB porten, endast?
Såfallär det väldigt idiotiskt om jaag ska ut på resor där det inte finns en dator med, utan tex bara ström så jag iaf kan lyssna mina 200 låtar mer än de dära 10 timamrna i bilen :S

  • Medlem
  • 2005-01-13 19:38
Ursprungligen av jockeleu:

Hur laddar jag Shuffle? Genom USB porten, endast?
Såfallär det väldigt idiotiskt om jaag ska ut på resor där det inte finns en dator med, utan tex bara ström så jag iaf kan lyssna mina 200 låtar mer än de dära 10 timamrna i bilen :S

Med en sån här i bilen?

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=T7791

Den finns lite överallt, t ex olika PC-handlare och säkert hos Clas Ohlsson, Kjell & co och liknande och ofta till ett bättre pris än de tar hos Apple. Du får alltså USB-kontakter i oika led som du kan stoppa in antingen en mobiltelefonadapter eller Shuffeln i.

Det enda jag blev imponerad av denna ipod är priset. I övrigt var det inte mycket att bli upphetsad över!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 18:02

Det ska vara Apple och Jobs för att få en brist (inget sätt att se vilken musik som kommer) och sälja det som en fördel. Det är det ända jag har att säga om iPod shuffle just nu.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-13 18:07

Jag har bestält en shuffle till syrran i födelsedags present, det blir en 512a, så slipper hon bära runt på sin gammla cd spelare, jag vet att hon kommer ha mycket nytta utav den.

Ursprungligen av el gringo:

iBBC

Nä, Steves RDF vill inte riktigt klinga av, så det blir nog en iPod shuffle trots allt. Fast jag vågar inte spela på AppleStore-lotteriet, utan väntar tills den finns i butik...

giggs: den var supersmart!

Finns redan

iPod Shuffle är slut i applestore SF redan En kompis fick tag i en av de sista. Själv beställde jag en på Apple Store sverige igår, konstigt nog slutade det på 981.25kr, medans apple säger att den kostar 875kr inklusive moms och gratis frakt. Jaja, vad gör man...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 11:10
Ursprungligen av MiBook84:

iPod Shuffle är slut i applestore SF redan En kompis fick tag i en av de sista. Själv beställde jag en på Apple Store sverige igår, konstigt nog slutade det på 981.25kr, medans apple säger att den kostar 875kr inklusive moms och gratis frakt. Jaja, vad gör man...

Ja dom motsäger sig själva genom att skriva gratis frakt. På ett annat ställe står det att man åker på att betala frakt för prylar som kostar mindre än 900kr (ex moms). Frakten är på 69kr (ex moms) alltså 86,25kr. 895+86,25 = 981,25kr

Ursprungligen av magnur:

Ja dom motsäger sig själva genom att skriva gratis frakt. På ett annat ställe står det att man åker på att betala frakt för prylar som kostar mindre än 900kr (ex moms). Frakten är på 69kr (ex moms) alltså 86,25kr. 895+86,25 = 981,25kr

Ja det är helt sant, Apple hade nog lite väl bråttom.. jaja 69kr är ingenting men iofs så är det dagens lunch på restaurangen brevid så tja..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 12:23

Prisskillnaden mellan 512MB och 1 GB är alltså 86 kronor mindre inkl moms eftersom frakt ingår i 1GB som kostar över 900:-

Ursprungligen av István:

Prisskillnaden mellan 512MB och 1 GB är alltså 86 kronor mindre inkl moms eftersom frakt ingår i 1GB som kostar över 900:-

Ehm, 1GB kostar SEK.1.345,00. det är några hundra mer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 12:42
Ursprungligen av MiBook84:

Ehm, 1GB kostar SEK.1.345,00. det är några hundra mer

Ja prisskillnaden är några hundra-86 kronor. Alltså mindre än vad det först ser ut att vara.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-14 12:51
Ursprungligen av István:

Ja prisskillnaden är några hundra-86 kronor. Alltså mindre än vad det först ser ut att vara.

Är det någon som kollat med Apple hur det skall vara med frakten?
Normalt så är ju 1000:- gränsen (väl?) men de skriver ju "gratis frakt" på 512:an (inte KE då alltså ) så det kanske är "knas i datoriet" att fakturan blir med frakt?
Men då får man väl köpa två så slipper man det problemet

Ursprungligen av Pär:

Är det någon som kollat med Apple hur det skall vara med frakten?
Normalt så är ju 1000:- gränsen (väl?) men de skriver ju "gratis frakt" på 512:an (inte KE då alltså ) så det kanske är "knas i datoriet" att fakturan blir med frakt?
Men då får man väl köpa två så slipper man det problemet

Sant sant, men ajg tror gränsen ligger på 900 eller 950kr, inte helt säker, men det är 70kr, orka ringa apple om en sån sak lixom. Fast lite dålig stil är det att inte ha korrekta data inmatade i sitt system, Apple är trots allt mitt älskligsföretag <3

Du får väl ringa och gnälla.

Däremot är den fortfarande inge billigare i Mecenat-apple-store.
Hur lång tid tar det för dem att fatta att den finns?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-14 09:23

Dom vet att den finns, mjukvaran som släpptes är iaf billigare. Kan ju vara så att dom kanske har problem att pressa priset ännu mer på ipod shuffle. Den är ju snuskigt billig redan. Men det skulle ju inte vara helt fel med några kronor billigare

Ursprungligen av Laseranders:

Du får väl ringa och gnälla.

Däremot är den fortfarande inge billigare i Mecenat-apple-store.
Hur lång tid tar det för dem att fatta att den finns?

Men orka

Ursprungligen av Laseranders:

Hur lång tid tar det för dem att fatta att den finns?

iPod Shuffle kommer väl INTE att kunna köpas via Mecenat?

Köp på ebay om du vill ha den billigare.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 14:05
Ursprungligen av Andersson:

iPod Shuffle kommer väl INTE att kunna köpas via Mecenat?

Köp på ebay om du vill ha den billigare.

Självklart kan du köpa iPod shuffle på Mecenat. Dock är det bara Mac mini som får studentrabatt.

/Jonas

Ursprungligen av Jonas Levin:

Självklart kan du köpa iPod shuffle på Mecenat. Dock är det bara Mac mini som får studentrabatt.

/Jonas

Köpte till lite extra saker också. In Ear Headphones och Sportcase.

Ursprungligen av Jonas Levin:

Självklart kan du köpa iPod shuffle på Mecenat. Dock är det bara Mac mini som får studentrabatt.

/Jonas

När jag kollar är 4.695 för minsta modellen på både den vanliga AppleStore och Mecenat. Vari består studentrabatten?

//Mikael

Idag (Fredag) skickades min Shuffle, och den skall levereras inom 3 - 4 dagar. Trodde aldrig det skulle gå så fort nu när man sett att Apple har justerat upp leveranstiden 3 och 5 veckor för dom.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Idag (Fredag) skickades min Shuffle, och den skall levereras inom 3 - 4 dagar. Trodde aldrig det skulle gå så fort nu när man sett att Apple har justerat upp leveranstiden 3 och 5 veckor för dom.

Beställde min 1gigare nån timme efter keynotet. Min leverans är just nu angiven till "on or before 8/2". Vad stod det för dig innan du fick detta besked?

Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Beställde min 1gigare nån timme efter keynotet. Min leverans är just nu angiven till "on or before 8/2". Vad stod det för dig innan du fick detta besked?

Det stod 28/1
Jag beställde ifrån Mecenat Apple Store så fort det gick.

Jag ansluter mig till gänget som redan har beställt, innan jag ens sett den med mina egna ögon och smekt den med mina svettiga händer...

Apple butiken i San Fransisco sålde 2000 iPod Shuffle på 4 timmar... Det är helt sjukt! Man skulle kunna tro att det blir en storsäljare.. *IRONI*

Min är beställd (1Gb) men verkar vara minst 2 veckor bort.

/Stefan

Bevaka tråden