- Gäst
- Oregistrerad ●
Hur laddar jag Shuffle? Genom USB porten, endast?
Såfallär det väldigt idiotiskt om jaag ska ut på resor där det inte finns en dator med, utan tex bara ström så jag iaf kan lyssna mina 200 låtar mer än de dära 10 timamrna i bilen :S
Med en sån här i bilen?
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=T7791
Den finns lite överallt, t ex olika PC-handlare och säkert hos Clas Ohlsson, Kjell & co och liknande och ofta till ett bättre pris än de tar hos Apple. Du får alltså USB-kontakter i oika led som du kan stoppa in antingen en mobiltelefonadapter eller Shuffeln i.
hur rolig e inte denna
iBBC
iPod Shuffle är slut i applestore SF redan En kompis fick tag i en av de sista. Själv beställde jag en på Apple Store sverige igår, konstigt nog slutade det på 981.25kr, medans apple säger att den kostar 875kr inklusive moms och gratis frakt. Jaja, vad gör man...
iPod Shuffle är slut i applestore SF redan En kompis fick tag i en av de sista. Själv beställde jag en på Apple Store sverige igår, konstigt nog slutade det på 981.25kr, medans apple säger att den kostar 875kr inklusive moms och gratis frakt. Jaja, vad gör man...
Ja dom motsäger sig själva genom att skriva gratis frakt. På ett annat ställe står det att man åker på att betala frakt för prylar som kostar mindre än 900kr (ex moms). Frakten är på 69kr (ex moms) alltså 86,25kr. 895+86,25 = 981,25kr
Ja dom motsäger sig själva genom att skriva gratis frakt. På ett annat ställe står det att man åker på att betala frakt för prylar som kostar mindre än 900kr (ex moms). Frakten är på 69kr (ex moms) alltså 86,25kr. 895+86,25 = 981,25kr
Ja det är helt sant, Apple hade nog lite väl bråttom.. jaja 69kr är ingenting men iofs så är det dagens lunch på restaurangen brevid så tja..
Ja prisskillnaden är några hundra-86 kronor. Alltså mindre än vad det först ser ut att vara.
Är det någon som kollat med Apple hur det skall vara med frakten?
Normalt så är ju 1000:- gränsen (väl?) men de skriver ju "gratis frakt" på 512:an (inte KE då alltså ) så det kanske är "knas i datoriet" att fakturan blir med frakt?
Men då får man väl köpa två så slipper man det problemet
Är det någon som kollat med Apple hur det skall vara med frakten?
Normalt så är ju 1000:- gränsen (väl?) men de skriver ju "gratis frakt" på 512:an (inte KE då alltså ) så det kanske är "knas i datoriet" att fakturan blir med frakt?
Men då får man väl köpa två så slipper man det problemet
Sant sant, men ajg tror gränsen ligger på 900 eller 950kr, inte helt säker, men det är 70kr, orka ringa apple om en sån sak lixom. Fast lite dålig stil är det att inte ha korrekta data inmatade i sitt system, Apple är trots allt mitt älskligsföretag <3
Du får väl ringa och gnälla.
Däremot är den fortfarande inge billigare i Mecenat-apple-store.
Hur lång tid tar det för dem att fatta att den finns?
Dom vet att den finns, mjukvaran som släpptes är iaf billigare. Kan ju vara så att dom kanske har problem att pressa priset ännu mer på ipod shuffle. Den är ju snuskigt billig redan. Men det skulle ju inte vara helt fel med några kronor billigare
Självklart kan du köpa iPod shuffle på Mecenat. Dock är det bara Mac mini som får studentrabatt.
/Jonas
Köpte till lite extra saker också. In Ear Headphones och Sportcase.
Självklart kan du köpa iPod shuffle på Mecenat. Dock är det bara Mac mini som får studentrabatt.
/Jonas
När jag kollar är 4.695 för minsta modellen på både den vanliga AppleStore och Mecenat. Vari består studentrabatten?
//Mikael
Idag (Fredag) skickades min Shuffle, och den skall levereras inom 3 - 4 dagar. Trodde aldrig det skulle gå så fort nu när man sett att Apple har justerat upp leveranstiden 3 och 5 veckor för dom.
Idag (Fredag) skickades min Shuffle, och den skall levereras inom 3 - 4 dagar. Trodde aldrig det skulle gå så fort nu när man sett att Apple har justerat upp leveranstiden 3 och 5 veckor för dom.
Beställde min 1gigare nån timme efter keynotet. Min leverans är just nu angiven till "on or before 8/2". Vad stod det för dig innan du fick detta besked?
Beställde min 1gigare nån timme efter keynotet. Min leverans är just nu angiven till "on or before 8/2". Vad stod det för dig innan du fick detta besked?
Det stod 28/1
Jag beställde ifrån Mecenat Apple Store så fort det gick.
Apple butiken i San Fransisco sålde 2000 iPod Shuffle på 4 timmar... Det är helt sjukt! Man skulle kunna tro att det blir en storsäljare.. *IRONI*
Min är beställd (1Gb) men verkar vara minst 2 veckor bort.
/Stefan