- rixard
- Medlem ●
- Österbybruk
Mm, verkligen! Det trodde jag inte när jag startade den. Eller jag visste förstås att iBook var en populär dator, men inte såhär populär. Kul!
Min flickvän kommer snart att införskaffa en iBook 12" oxå. Så en till som ansluter sig till iBook-skaran.
För egen del blir det nog en pbook
Jag har ju en elak plan med detta. Jag ska försöka få min sambo att gilla ibooken (det tror jag att hon kommer göra) sedan när hon inte kan släppa fingrarna från den så måste vi köpa en powerbook till mig! Hah! vilken plan.
wezzlan:
En månad!? Vart beställde du din ?
EDIT: Nu när jag gick på mitt konto och kollade så har apple släppt reserveringen av summan ibooken kostar (VISA) och släppt tillbaka pengarna på mitt konto?! Brukar dom göra så och dra pengarna vid ett senare skede, eller vad är det som händer?
Nu finns det inga synliga spår på mitt konto över mitt köp....mysko.
wezzlan:
EDIT: Nu när jag gick på mitt konto och kollade så har apple släppt reserveringen av summan ibooken kostar (VISA) och släppt tillbaka pengarna på mitt konto?! Brukar dom göra så och dra pengarna vid ett senare skede, eller vad är det som händer?
Nu finns det inga synliga spår på mitt konto över mitt köp....mysko.
Hade exakt samma sak med mitt Visa Gold, först var pengarna reserverade och sen så fick försvann reservationen men så snart de skickat min Ibook så drogs pengarna igen.
Nu när jag gick på mitt konto och kollade så har apple släppt reserveringen av summan ibooken kostar (VISA) och släppt tillbaka pengarna på mitt konto?! Brukar dom göra så och dra pengarna vid ett senare skede, eller vad är det som händer?
Ja, det precis så det fungerar.
Tack för svaret Adrian, nu är summan dragen igen
Sen har det hänt lite mer också.
07 okt 2005 05:52 Oslo Onforwarded For Delivery
07 okt 2005 05:50 Oslo Import Received
Det tar ju bara 45min att flyga från Oslo och til Trondheim....
YES YES YES YES ! Nu fick jag den!
TNT föröskte leverera ibooken til mig idag men trodde at jag inte var hemma, jag sov ehe.. så dom dumpade den på posten och dom har ju öppet länge, så jag knallade neröver och hämtade upp den idag. Skitnöjd! Jag tryckte in 512MB mer minne också så nu är det totalt 1GB.
jag beställde en ibook förra måndagen hos en lokal apple-försäljare. någon som har en gissning på hur lång tid det tar?
Det har hittills varit rätt nedslående resultat från lokala ÅF, men nu när det gått en tid kanske de lättare får tag i iBook. Från början så fick de som beställde direkt från Apple leverans mycket snabbare än de som gick genom ÅF.
Japp, det gör den för mig med.
Litet glapp mellan den och vad som nu är under, inte mycket att göra egentligen, tyvärr..
Jaha, det är ruggigt irriterande, jobbigt om man inte vill störa men så knäpper det där hela tiden
Bara jag som ångrat jag köpt 1GB extra i RAM... Airportproblem som tusan har man. Ångrar snart mitt macköp.... så frustrerad. Hoppas de kommer med någon fix snart.
Lite Off Topic, hur gör man klamrar på en mac, ni vet såna där som nästan ser ut som en parantes?
"Airportproblem som tusan har man"
Starta en sep. tråd om detta så får du säkert hjälp.
…hur gör man klamrar på en mac, ni vet såna där som nästan ser ut som en parantes?
Du menar parenteser av typ "[" och "]" kanske?
Alt + 8 och Alt + 9 med svensk tangentbordsuppsättning.
Finns redan en egen tråd för Airportproblem med 1GB extra ram... finns även en temporär fix där man kan ställa in så man bara använder sig av 1GB ram istället för 1.5GB vilket gör att man slipper problemen med sin airport, dock så vill man ju kunna använda sig av det ramminne man köpte extra.
Och nu kan jag göra [ och ]... Tack. ^_^
Oj, okej, är det ett iBook-specifikt problem?
Det är ett problem speficikt för dessa nya iBook-modeller och om man har stoppat in 1 GB extra minne. Tråden om detta: Problem i nya iBooken: AirPort dör och omstart krävs
Det är ett problem speficikt för dessa nya iBook-modeller och om man har stoppat in 1 GB extra minne. Tråden om detta: Problem i nya iBooken: AirPort dör och omstart krävs
Vad snopet att jag inte tänkte på det när jag köpte mer minne. Då had ejag kunnat nöjt mig med 515 extra. Jag tänkte ju använda airport mest hela tiden
Vad snopet att jag inte tänkte på det när jag köpte mer minne. Då had ejag kunnat nöjt mig med 515 extra. Jag tänkte ju använda airport mest hela tiden
Well, förhoppningsvis är detta ett problem som kommer att fixas med en mjukvaruuppdatering.
Well, förhoppningsvis är detta ett problem som kommer att fixas med en mjukvaruuppdatering.
Ja, och det är ingenting att oroa sig för än. Min dator kommer ju aldrig
Statusen är fortfarande att den är picked upp i Shanghai sen den 26:e. Undra när nåt mer händer