- Baltazar
- Medlem ●
Såg med nu att de sängt priset, yippie, precis lagom till beställning!
Hej,
Har just försökt trycka i mina 2 x 1 gb TwinMos-minnen. En gick att få i och funkar. Den vänstra är helt omöjlig och nu är mina tummar slut...Hur gör ni andra?
Finns det något knep att trycka rakt och rätt och hårt nog?
Jag börjar tro att en av modulerna är kast.
Hej,
Har just försökt trycka i mina 2 x 1 gb TwinMos-minnen. En gick att få i och funkar. Den vänstra är helt omöjlig och nu är mina tummar slut...Hur gör ni andra?
Precis samma för mig. Fast den högra i mitt fall.
Nån skrev i nån tråd att de lade datorn på en handduk på ett skrivbord som stod vid en vägg, och även lät handduken gå mellan väggen och datorn, och tryckte in minnet mot väggen så att säga. Ska testa det nån dag.
Nån skrev i nån tråd att de lade datorn på en handduk på ett skrivbord som stod vid en vägg, och även lät handduken gå mellan väggen och datorn, och tryckte in minnet mot väggen så att säga. Ska testa det nån dag.
precis så gjorde jag, visst var man tvungen o trycka hårt, men så svårt som vissa fått det till att vara, tycker jag då inte att det var. i alla fall inte med knepet me väggen o bordet
Hej,
Jag "vaggade" in minnet sida ifrån sida för att sedan ta i för kung och fosterland. Efter runt 2 minuter fick jag in det. Även jag kör med Twinmos minnen.
Hej,
Jag börjar tro att en av modulerna är kasst.
Nu ger jag upp och skickar tillbaka mitt ena twinmos-minne. Jag är säker på att det har varit i men det funkar inte i alla fall, när jag sätter tillbaka min 256-modul är det hur lätt som helst att få i och att funka.
Detta är inte kul alls...
EDIT: Tack för alla tips, handuk-väggen tricket är super!
va klena ni ä i fingrarna :D:D äre bara jag som inte hade ont i fingrarna efter?
Nä, fattar inte heller vad ni gnäller om. Var inga större problem tycker jag. Man är ju lite rädd att man skada minnena men det gäller att ta i. Har man bytt RAM förr så är det nog inga problem.
Hej!
Twinmos minnena är slut på Komplett.
Är det någon som kan svara på om dessa är samma och passar till en Macbook?
http://www.webbshoppen.se/produktinfo.php?id=1024SOD5300T
Tack!
Är det någon som har Kingston-minnen i sin MacBook? Jag ska nog beställa dessa
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312045