Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 14:47
Ursprungligen av boris91:

Köpte du MacBooken när du var i USA?

Japp farsan tog hem den när han var där.

Ursprungligen av azzel:

Men då får man ju amrikanskt tangentbord

Jo det är det men det är ingen skillnad att skriva på så länge man inte tittar på tangenterna, gör man det så är skillnaden att det står { istället för Å ; istället för Ö och " istället för Ä. Så det är inga problem alls.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-19 08:01

Ett förslag är ju att flytta till det härliga USA med mister Bush i spetsen

håller helt med vad gäller hastighet, så länge man håller sig till UB så flyter allt på mycket bra. Men så fort word eller något annat icke-intel program körs igång så är i vart fall inte min dator med i svängarna. har en 1 gig kingston påväg hitåt så kommer nog bli bra det med...

Jag beställde min för cirka två veckor sedan, fick den igår. Det är min första Mac och hittills har jag hunnit beundra och hata den, främst eftersom Apple är dåliga på att skicka med nybörjarguider dels hur OSX funkar, dels om kortkommadon och dels om teckenmappningen på mactgtbord. Fick fråga min macige vän för att lära mig hur jag skriver måsvingar, det finns inte alls nämnt i hjälpen. Fy skäms Apple!

jag bestallde min svarta macbook i borjan av oktober, den kommer senast den 25:e, men jag har problem, jag kan inte tracka min bestallning. enligt applestore skulle jag kunna gora det igar men icke! segt, jag vill ju veta vilken dag jag ska stanna hemma.

svart macbook och en 24" imac kommer, jag kan inte vanta!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-19 22:35

Min beställda Macbook (1.83) kommer antagligen på måndag...hihih...ivarjefall nästa vecka om inget går helsnett med flyget. Beställde två stycken Twinmos SO-Dimm 1024Mb DDR2 667MHz på http://www.webbshoppen.se/produktinfo.php?id=1024SOD5300T som kommer nästa vecka med...yehaaa...det kommer nog flyta på bra tror jag.




Dagens nya ord: pattsjukt = patetiskt sjukt

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-21 22:20

Såg att min macbook är nu i helsingborg (det är lördag), TNT levererar inte på helgen va?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 22:31
Ursprungligen av heybab:

Såg att min macbook är nu i helsingborg (det är lördag), TNT levererar inte på helgen va?

Nää. Du får den på måndag.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-22 00:59

Åhhh...visste det!! Skitkorv!!!...hihihi...jaja får väl skippa föreläsningen då.

yes, jag fick den! uppackad och klar. den laddar. och den är snygg! svart var ett självklart val!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-22 09:47
Ursprungligen av anders gbg:

yes, jag fick den! uppackad och klar. den laddar. och den är snygg! svart var ett självklart val!

Du menar väl inte att du fick den igår(lördag)?

Ursprungligen av heybab:

Du menar väl inte att du fick den igår(lördag)?

nej, jag fick den och min imac i fredags faktiskt. hade dock ingen tid att packa upp den kvällen. att göra det är en mäktig upplevelse som tar sin tid. man får inte vara stressad.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-24 12:35
Ursprungligen av anders gbg:

nej, jag fick den och min imac i fredags faktiskt. hade dock ingen tid att packa upp den kvällen. att göra det är en mäktig upplevelse som tar sin tid. man får inte vara stressad.

Så sant...en mäktig upplevelse!!!

Fick min igår(måndag) och jag kan bara instämma...rökelsen och lukten från offerdjuren gav en extra dimension till öppnandet av macbookkartongen, föll nästan i trans;)

Då får man sin macbook idag! underbart underbart! Får se hur övergången från Windows till Mac blir, men jag lär säkert bli nöjd!

någon som har problem med att airporten stänger av sig själv. och är det någon som har en gnisslande space tangent? irriterande!

anders: nope... DOCK har jag en F&Ä-tangent som är lite småsega + att min nätadapter spontandör litegrann (nu har den inte gjort den på länge dock så jag vet inte)... helnöjd är jag

KAN ju rekommendera ett set med trådlös blåtandsmus haha

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-08 18:17

Så nu har jag i och med uppdateringen med Core 2 Duo nu beställt en MacBook idag.
Valde en vit 2 Ghz, 2 GB minne och 80 GB Hd
Leverans 21 Nov, 2006 - 24 Nov, 2006

Längtar...

MacBook beställd!!!!!
Blir den billigaste varianten för mig.. 21-22 november skall leverans ske...

Första macintosh för mig skall bli enormt spännande....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-08 22:23

Beställe också just en Macbook mellanvarianten med 2GHz Intel Core 2 Duo med 1GB ram och 80gig hårddisk

blir en tidig födelsedagspresent åt mig själv

  • Medlem
  • Lomma
  • 2006-11-08 22:58

Fick min MacBook Core Duo idag :(. Ringde Apple, efter 5 min beställde de en Core 2 Duo till mig ist :). Billigaste modellen, 80 gb hdd, 2 gb ram.

Bevaka tråden