- impen
- Medlem ●
- Lerum
Nu är den skickad iaf. Beställd 25/8 skickad 5/9 beräknad framkomst 15/9.
Så nu ska jag bara genomlida att kolla sändstatus i 10 dagar. SUCK!
Fick min macbook idag.
+ Kvalite. Inte stött på byggkvalite likt denna på pcsidan någonsin.
+ ENKELT. körde igång osx för först gången och drog igång wlanet, iphoto, surfade lite drog ner en film och kikade i quicktime osv... jävligt enkelt... allt satt som en smäck!
+ isighten. Drog igång Amsn och efter att ha öppnat upp valda portar i routern så körde jag med isighten. skitlätt.
+ 2gb ram gjorde stoor skillnad mot 512mb. Lätt att installera också.
+ HELT TYST. omg... inte vanligt på pcsidan...
+ drog igång itunes... enkel och kraftfullt.
så: helt nöjd än så länge... + att min ipod4gb är fresh.
EDIT: Glömde att dom ibyggda högtalarna är SÅ OTROLIGT jävla bra för att vara laptopskränare... jag har aldrig hört bättre ärligt talat... hp, sony, dell, fs, zepto... släng er i väggen... dessa högtalare = skitbra!!!
Fick min macbook idag.
Asus har tillverkat laptops av hög kvalite länge, om du missade att apple inte själva gör macbooken. Kanske har du missat IBM/Lenovo, de har riktigt bra byggkvalite i sina produkter med.
För övrigt låter macbooken och hörs en hel del mer än ibook för det känsliga örat.
Fick min macbook idag.
+ ENKELT. körde igång osx för först gången och drog igång wlanet, iphoto, surfade lite drog ner en film och kikade i quicktime osv... jävligt enkelt... allt satt som en smäck!
+ isighten. Drog igång Amsn och efter att ha öppnat upp valda portar i routern så körde jag med isighten. skitlätt.
+ 2gb ram gjorde stoor skillnad mot 512mb. Lätt att installera också.
+ drog igång itunes... enkel och kraftfullt.
Var, när och hur beställde du din MacBook?
ja. jag visste att asus byggde... aldrig kört asus på pcsidan... lenovo är bra... men byggkvaliten kostar ett gäng mer än mb också...
ja. jag visste att asus byggde... aldrig kört asus på pcsidan... lenovo är bra... men byggkvaliten kostar ett gäng mer än mb också...
Mycket sant att den kostar, o andra sidan har de fet studentrabatt, eller de hade i vilket fall fet studentrabatt förra året.
Kul att du är nöjd med din, själv tycker jag den låter en del och många har problem med fläktljud.
Ska försöka hålla ut tills nästa modell kommer själv.
ohh yeah. sitter på föreläsning och den är helt tyst.
ohh yeah. sitter på föreläsning och den är helt tyst.
Personligen tycker jag disken låter en del, ibooken kan jag ha bredvid huvudet i sängen utan att höra när den är igång, kan du bekräfta diskljudet? Vilket märke har ni fått på disken?
Kan för övrigt lägga till att min flickväns macbook bara stendog, visar bara gråskärm, testat att byta minne, disk och att köra samtliga kommandon man kan göra i startupen. Inget hjälper, bara grå skärm.
Jag ska nog vänta till nästa modell, känner mig lite avskräckt.
Jag beställde en Macbook, vit 2,0a med 1 gig minne, samt en iPod Nano 4gb den 29 augusti från Apple Store (äntligen ska jag switcha!). Igår skulle prylarna senast skickats, men de är ännu ej skickade. Förhoppningsvis så skickas de iallafall denna veckan.
När jag la beställningen så reserverades direkt pengar från mitt konto, men nu har den reservationen försvunnit. Pengarna är alltså varken reserverade eller dragna, brukar det bli så?
Så nu har jag lagt min beställning på en MacBook, 2,0 vit med 80 gig hd. är ju student så jag beställde även en vit nano till morsan som vill ha en sån. En annan sitter ju med gamla U2 apparaten. Riktigt trevliga när man ringer till dom måste jag säga. Fick studentrabatt utan att ha fått mitt csn kort än. Så nu ska man bara behöva vänta i flera veckor innan den kommer.
Ett tips till er som inte beställt men som ska beställa och det med det "fina" studenterbjudandet. Var säkra på ert val av ipod. Beställde macbook med 1Gb Nano o skulle ändra det igår. Men det går typ bara avbeställa, INTE ÄNDRA ordern till 100% som jag trodde. Snackade med apple på telefon idag för att kolla om de kunde lägga till en 2Gb Nano på ordern men det gick inte för då skulle grejjerna inte hamna på samma kvitto vilket i sin tur inte skulle ge mig den "fina" studentrabatten. För att lösa det hela måste jag avbeställa macbooken också o göra om hela beställningen vilket känns aningen surt med tanke på de långa leveranstiderna. Jäjä, tror jag skiter i nanon nu. Vill ha datorn så fort som möjligt nu bara. Så där, då har jag fått gnälla av mig lite.
Finally!
Min dator skickades den 4e och skulle anlända den 13e, men kom den 11(igår). Supernöjd! Äntligen är den här Nu ska det bara njutas, hoppas ni andra i diskussionen oxå har tur med era beställningar!
Har du någon aning om vilken dag du beställde den? Beställde min via återförsäljare den 30/8 och fortfarande inget ljud.
Ska beställa min imorgon onsdag. Återkommer när jag får leveransbesked. Det skumma är ju att det står 7 dagar på hemsidan.
Det stämmer, det är sju dagar från beställning tills din dator lämnar fabriken, OM du har tur vill säga. Dock tycker man att efter snart 2 veckors tid borde den har ramlat in hos återförsäljaren.
Hojhoj!
Första inlägget här.
Lade min beställning på en macbook (min första mac) hos macstore idag och blev lovad leverans innan månadsskiftet. (synd nog är man ute på turné då, men man får väl ge sig till tåls.)
Hoppas bara man inte drabbas av Random Shutdowns.