Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 16:30
Ursprungligen av hallogallo:

beställde också min första mac någonsin, i lördags dock. en mackbook utan förändringar och minstingmodellen, har tillgång till dvdbrännare och uppgraderar ram:et senare själv. dock har jag fått den 27:e som leveranstid och 6:e oktober som sista dag som den skall komma till min dörr. får hoppas de skyndar på... verkar nästan vara lite gambling vad gäller leveranstider.....

Hmm, hur fasen går detta till? Verkar ju minst sagt som ett lotteri?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 16:33

Jag skulle precis ringa till macoteket och boka en Macbook vit i grundutförande. Dom är slut och kommer till butiker i mitten på oktober. Kan det vara någon ny modell på G?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 16:54

Jag har äntligen köpt min lilla burk:D Hur lång tid brukar leveransen ta? E så Jä****la sugen på den nu!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 17:00

Finns det INGEN som har MacBooken hemma alltså???
Suck! Måste man vänta i minst en månad???????

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 17:11
Ursprungligen av danjo:

Finns det INGEN som har MacBooken hemma alltså???
Suck! Måste man vänta i minst en månad???????

apple? Jag beställde därifrån igår..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 17:17
Ursprungligen av Luken:

apple? Jag beställde därifrån igår..

Men det verkar ju vara rätt lång väntan och uppskjutande av leverans därifrån, eller?

Ursprungligen av danjo:

Men det verkar ju vara rätt lång väntan och uppskjutande av leverans därifrån, eller?

Ingen aning om detta. Jag har nöjet av att handla av den andra Macåterförsäljaren i staden, de kan till skillnad från Apple Center inte ens frambringa ett leveransdatum för min order. Hur svårt är det? Antingen är det inkompetens eller så skiter de helt enkelt i mig. Suck!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 18:02
Ursprungligen av danjo:

Men det verkar ju vara rätt lång väntan och uppskjutande av leverans därifrån, eller?

De stog typ 7 dagar för att bygga datorn osv och 3 - 8 dagar för leverans,, så mellan 10 och 18 dagar kanske..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 18:21

OK!

Kanske får kasta in handsken och handduken och lägga en beställning på Apple i alla fall...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 18:57
Ursprungligen av danjo:

OK!

Kanske får kasta in handsken och handduken och lägga en beställning på Apple i alla fall...

Det gör du allt rätt i;)

Ursprungligen av danjo:

Finns det INGEN som har MacBooken hemma alltså???
Suck! Måste man vänta i minst en månad???????

Apple Center i Luleå har en "stor leverans" på gång, beräknas anlända torsdag. Detta gäller 1.83Ghz.

Jag beställde min den 30/8, och den ska senast skickas idag (18/9)...har den skickats? NEJ!
Det är ju nästan så att man blir lite lack alltså

Ursprungligen av Lotus0ne:

Jag beställde min den 30/8, och den ska senast skickas idag (18/9)...har den skickats? NEJ!
Det är ju nästan så att man blir lite lack alltså

Då sitter vi i samma båt. Jag är så sjukt sugen på att äntligen få "switcha" fullt ut.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 21:07
Ursprungligen av Lotus0ne:

Jag beställde min den 30/8, och den ska senast skickas idag (18/9)...har den skickats? NEJ!
Det är ju nästan så att man blir lite lack alltså

Jag med, har den inte skickats imorgon ska jag ringa och fråga vad som står på!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-18 22:11

Om era macbooks kommer med samma leverans som min så kan jag meddela er att för min del är statusen följande: "Pudong International Airport Potential Connection Delay"
Den har varit där sen kl12 igår den 17:e tydligen och hade samma status idag kl 14. =( Men den ä på G nu iallafall, det känns gött!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-19 07:51

Nu har jag fått min MacBook 1.83Ghz, 512MB RAM. Jag beställde den onsdagen den 13:e september och fick den igår, den 18:e september. Ganska snabb leverans. I övrigt fungerar datorn bra än så länge.

Den är lite större än powerbook 12" vilket jag förväntade mig. Men den känns iofs ganska mycket större och det är faktiskt en besvikelse eftersom jag trivdes med powerbookens storlek och tyngd. Jag får vänja mig helt enkelt.. Ja, jag har testat macsaber

Ursprungligen av tobias-:

Nu har jag fått min MacBook 1.83Ghz, 512MB RAM. Jag beställde den onsdagen den 13:e september och fick den igår, den 18:e september. Ganska snabb leverans. I övrigt fungerar datorn bra än så länge.

Den är lite större än powerbook 12" vilket jag förväntade mig. Men den känns iofs ganska mycket större och det är faktiskt en besvikelse eftersom jag trivdes med powerbookens storlek och tyngd. Jag får vänja mig helt enkelt.. Ja, jag har testat macsaber

Bor du i Sverige och har beställt via Apple Store?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-19 17:54
Ursprungligen av bastuman:

Bor du i Sverige och har beställt via Apple Store?

Svar ja.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 18:28

Nu har jag beställt en 2 GHz, vit från en lokal återförsäljare i Linköping (var lite struligt att beställa direkt på Apple då man skulle ha den till jobbet tyckte jag).

De sa leverans ca två veckor, men vi får väl se....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-19 16:13

Beställde MacBook 1,83 Ghz, i standardutförandet, den fredagen den 8:e september. Den skickades från Holland den 11:e och Posten levererade den nu i fredags, den 15:e.

Enligt det första mailet från Apple Store skulle den skickas först den 22:a september. Är väldigt nöjd med leveranstiden.

Vad i hela h-vete! Nu har dom ändrat om så att den ska skickas senast den 27:e september! Och vara levererad den 9 oktober! Aldrig att jag finner mig i det!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-09-19 18:56

Nu har jag fått min! Yehaaa! Grymt fin dator, ni som beställt kommer inte att bli besvikna, och tro mig, den var värd att vänta på! Jag specialbestälde med 1 gig ram och 120 gb hd och dvi adapter, det tog typ tre veckor för mig att få hem den, men som sagt, värt all väntan!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 19:24

Tjejen beställde idag en vit 2Ghz, 1Gb RAM, 80Gb HDD. Leverans senast 8/10 enligt applestore.

skönt att höra att det finns dem som får den betydligt tidigare än leveransdatumet också. bara att hålla tummarna att man får höra till den lyckliga skaran som får den snabbt som blixten.

hur är det med alla problem med värme, avstäningar och sådant, skall det vara fixat på dem man köper nu eller gäller dessa problem även för modeller tillverkade den senaste tiden?

Ett hett tips är att inte lite på apples leveranstider. Jag beställde min dator den 16e augusti och den kom i onsdags förra veckan. Det vill säga en månads leveranstid. Det var långt över det som jag blev lovad vid beställningen. Då skulle det ta 3-8 dagar att tillverka den plus frakttiden vilken är en vecka. Som sagt det tog lite längre tid än så.

Hur som helst så ångrar jag inte att jag väntade. Det är en underbar dator. Jag beställde 1,83 varianten med 1gigs ram och 100 gigs hårddisk.

MVH Uffe

  • Oregistrerad
  • 2006-09-19 21:54

Fick nyss ett brev om att den har blivit 1månad(!) försenad.
Jag blir ju så förbannad att jag skulle avboka om jag kunde.. men har läst avtalet igen och som jag tolkat det så är det bara att vänta. Så.. OM jag får den när Apple.se säger så har jag väntat 2 månader på datorn. Rimilig?

Inget verkar dom ens erbjuda som kompenstation.

Grr...

/ Juha.

Ursprungligen av JMk:

Fick nyss ett brev om att den har blivit 1månad(!) försenad.
Jag blir ju så förbannad att jag skulle avboka om jag kunde.. men har läst avtalet igen och som jag tolkat det så är det bara att vänta. Så.. OM jag får den när Apple.se säger så har jag väntat 2 månader på datorn. Rimilig?

Inget verkar dom ens erbjuda som kompenstation.

Grr...

/ Juha.

Klart du kan avboka. Inga problem alls.

Men 1 månad säger du. Om det nu stämmer så är det ju nästan så man får för sig att:
1. Apple har leveransproblem
2. Apple kommer inom kort uppdatera modellen och olevererade order får den nya

Är det ingen som vet varför leveranstiderna är så varierande. Vissa har beställt i början av september och har inte fått något. Andra har beställt förra veckan och redan fått sin Macbook. Är det beroende på konfiguration? Någon som kan reda ut det för mig?

Senast redigerat 2006-09-20 08:05

kan ju vara så att de sitetr o väntar på t.ex. hårddiskar osv.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 08:38

Vore intressant om dom som fått dom skrev vilken vecka de är gjorda. De första 3 siffrorna i den långa raden av nummer ska vara år och vecka.

Bevaka tråden