Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 10:16

MAO så är det lika bra att gå o köpa mig en macbook nu i lugn o ro utan att bry mig om detta?

Ursprungligen av Jake_Styles:

MAO så är det lika bra att gå o köpa mig en macbook nu i lugn o ro utan att bry mig om detta?

ja.. jämte tex core solo och duo är ju skillnaden stor... inte jämte coreduo och #2... därav beställde jag min nu då det är det enda som troligen kan ändras... cpun mao.

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2006-08-30 10:31

Jag ringde till apple igår. Om ni vet hur beställningsstatus sidan ser ut, det första datumet som heter "Beräknas skickas senast" beskrev de som det datum då datorn lämnade "asien". Det andra datumet skulle vara när den kommer till mig (givetvis). Min fråga är, när ändras texten på denna sida? Jag hörde att man ska kunna läsa när den lämnar "asien" och genom tullar och grejer. Kan någon som har beställt upplysa? Just nu står det bara när jag beställde den och inget mer (Ej skickad ännu som status).

  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 10:46

Ok. Tackar för den infon och länken. Men det dröjer ett tag innan de byter prollen mm i macbooken till en "merom"? Behöver ha min nya dator senast till slutet av september så jag hinner mecka runt lite med den i lugn o ro innan jag sticker ut o reser i okt. Känns inte värt att vänta, lr är de det?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 10:56

Bra, mata på med mer..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-08-30 17:55

Har aldrig sagt att jag blev förvånad. Men försöka duger eller hur?!

Min order skickades idag. 1 dygn, skitsnabbt av apple!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-31 11:18

Jag har en replacement på ingång, vit 2gHz 100GB hdd (led av random shutdowns från andra dagen jag använde min första). Den nya skulle skickats den 24:e, och anlända den 4:e sept.
Trots att jag har lämnat in en waiver form, så har TNT ringt flera gånger själva för att hämta upp min dator(JAG ska höra av mig till dem inom 5 dagar efter att den nya kommit)

Något känns ju lurigt så jag ringde apple store precis:
Min "specialbeställda" macbook har inte börjat tillverkas än, men den första laddningen beräknas skickas den 6:e september från asien, och om jag har tur är min med där. Men det lär den nog inte vara. Så jag bad att få min i orginalutförandet istället och de ska se om det går att ordna - den kommer då att skickas från Amsterdam eller nåt, och jag får den mycket snabbare.
Sedan köper jag en 100GB själv, vilket antagligen blir lite billigare t.o.m.! Har även egenköpta 2GB RAM här som väntar. Det här har blivit en rejält utdragen switcher-start för mig, men jag ser ändå fram emot det!

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2006-08-31 13:26

Samma här. Har någon info på vad det ska stå på sidan för orderhistorik när det börjar hända något och hur lång tid det tar ungefär efter att de skriver där?

Min ska inte komma förrän om två veckor och dom har redan dragit pengarna... Det stod klart och tydligt att pengarna inte skulle dras förrän datorn lämnats över till fraktbolaget men det står fortfarande att datorn inte skickats.

Hur står det till egentligen?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-08-31 16:33

Jag beställde min Macbook för typ 10 dar sedan, och imorn så skulle datorn komma.
Det skulle vara. 9 dagars leveranstid, och inte en dag senare möjligtvis tidigare.
Men nu så kollade jag min status och då sa dom att min dator inte kommer imorn, men skickas imorn istället.+att det är förseningar på datorerna. Så när kommer man få se sin dator? Finns det någon med samma problem?
Längtar ju så efter datorn... Och nu ser det ut att bli 2v till...zzz...

Gick in och köpte en MacBook Black i helgen, fantastisk liten maskin men... jag är lite orolig.

Två grejer: Vid uppstart så kommer jag inte in, det blir bara lodräta 1px streck i regnbågens alla färger. (Har sökt men inte hittat just den varianten här) Nån som har samma erfarenhet. Ska säga att nu har det försvunnit, tillfälligt?
Den andra grejen är att när MacBooken går ner i vila under en längre tid så kan jag inte få igång den igen... jobbit, och ännu jobbigare att lämna in den och vara utan data. Erfarenheter nån?

Vill påpeka att det inte enbart är 20GB HD och färgen som skiljer de vita/svarta. De svarta är tillverkade i ett, som jag vill beskriva det, "skinn"-liknande material, väääldigt najs. Som säljaren sa på Humac, Sthlm: Klart du ska ha bling bling modellen.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 17:08

Haha, bling bling modellen. Sicket skämt. Låter ju inte så bra. Många som har problem med sina macbooks? Jag tänkt gå till apple center o beställa en nu innan affären stänger för dagen...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-08-31 20:37

Behöver hjälp!
Jag kan inte kolla min orderstatus.
Jag vet inte hur allt ligger till, men jag har en mailadress som min orderbeställning/bekräftelse kom till.
Sedan så har jag en annnan adress på apple.com/se som jag loggar in med.
Och väl inne på min sida där så kan jag inte se min status, det visar inte att jag har beställt något. Är det något glapp där med att jag har en mail på sidan, och en som dom har mailat till?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 13:14

Då så, då har jag bestället en macbook 1.83Mhz. 80gigs disk & med 1024Mb samt en Ipod Nano 1Gb. Verkar ju lagom spännande att skicka in alla kvitton sen o klippa bort streckkoderna från kartongerna, men det är det ju lätt värt. Nån som vill köpa en ipod nano 1 gig för 1000kr så kan ni komma till borås o hämta den sen.

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2006-09-01 13:22

Ringde till Apple igen, eftersom den förra killen ja kom till inte hade alla hästar i stallet.. Hon sa att det skulle beställas delar till dem och att min troligen inte kommer den 5e sept. De kommer att skicka ut mail. SUUUUCK.

jahapps... ingen macbook idag

Tnt var förbi medans jag var på universitetet... och ringde inte innan buhu... så blir att passa på datorn hela jävla måndagen... vadå fett irri att dom inte kan ringa innan...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 13:46

Shit så störigt att behöva vänta över helgen. Jag hade ju tagit till flaskan direkt så här på fredagseftermiddagen om jag vore i din situation

Ursprungligen av Jake_Styles:

Shit så störigt att behöva vänta över helgen. Jag hade ju tagit till flaskan direkt så här på fredagseftermiddagen om jag vore i din situation

no kidding me... men ja jag klarar mig... på måndag blir det grejer

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2006-09-01 14:07

Har ni som fått den under senaste tiden gjort ändringar på dem eller är de i standardutförande?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-01 19:10

Nu fick jag ett mail från Apple, stor efterfrågan medför att min dator inte kan skickas förän den 8:e sept. Den här replacementen har inte alls skett så smidigt som jag hade hoppats på :\
Men vafasen jag ska inte gnälla mer. Har slutat bry mig så mycket. Macbooken kommer nån gång en bit in i skolstarten och det får väl duga. Någon annan som inte har standardutförande och beställt nu runt den 20e aug? Samma leveransbesked?

Har följande tillbehör hemma som väntar:
2 st 1GB RAM http://www.webbshoppen.se/produktinfo.php?id=1024SOD5300T
1 st small alley olive http://www.radtech.us/Products/ShoulderBags.aspx#Alley
1 st BT500 radtech mouse http://www.radtech.us/Products/BT500.aspx

De två sistnämnda blev antagligen jäkligt mycket billigare att köpa från usa, trots tullen som jag tyvärr åkte på. Snabb leverans och bra grejer!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 23:18

På min orderstatus står det "levereras senast 21 september". Kommer den att levereras senast 21 september tror ni? Verkar som folk snackar om sena leveranser pga stor efterfrågan mm nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-02 13:08

Tja alla.
Jag beställde min Macbook 1.83(standardutförande) den 28:e augusti, och idag den 2:a sept fick jag mail om att den är skickad! Ska komma fram senast den 12:e sept. Fast man kanske inte ska ropa hej än... Haha. Mycket som kan hända på vägen?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-02 18:38

Soft. Killen på apple center här i stan sa att det dröjer några månader innan det skulle bli aktuellt med core 2 duo på macbooks så de ä inte så mkt att fundera över...

jake_styles: oj. fiffigt... men oj... undrar vad apple säger om sådant... när jag jobbade som säljare var det munkavle som gällde om uppgraderingar osv... aja... tackar och bockar.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 18:17
Ursprungligen av northernlight:

jake_styles: oj. fiffigt... men oj... undrar vad apple säger om sådant... när jag jobbade som säljare var det munkavle som gällde om uppgraderingar osv... aja... tackar och bockar.

Han kanske sa så i försäljningssyfte, för jag itne ska tveka på att köpa datorn nu.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-03 11:04

Fan va ni fick vänta. Jag beställde min macbook den 24 och dom var hemma hos mig med den den 29de. Iofs var det ett jävla problem med TNT men det e väl inte riktigt Apple's fel. Jag är riktigt nöjd. Har än så länge inte haft problem med nån rebooting eller misfärgning än så länge iaf.

Verkligen lustigt med att vissa versioner kommer med en gång och andra (som jag) får vänta till döddagar. Hoppas bara att vi får något skojsigt som kompensation (räknar inte med något).

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-09-03 21:25

Jaaa, nu är min skickad, 1 gb ram och 120gb hd, länktar!

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-03 21:56

En liten snabb fråga bara, är det någon skillnad om man köper från applestore direkt eller om man köper i butik vad det gäller den där fina ångersrätten ?

Ursprungligen av impen:

En liten snabb fråga bara, är det någon skillnad om man köper från applestore direkt eller om man köper i butik vad det gäller den där fina ångersrätten ?

Ja. Distansköpslagen gäller ju bara vid, som namnet avslöjar, vid köp på distans.

Vid köp i butik har du enligt lag ingen ångerrätt alls om du brutit förpackningen och använt produkten.

Bevaka tråden