Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-04 10:12

Självkart, jag tänkte aldrig så långt faktiskt, tack för hjälpen

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 10:54

Jag beställde mig en vit 2,0 med 1Gb minne. Köpte även till trådlösa mighty mouse, tangentbord och iCurve. Köpte samma dag en ny 19" widescreen som kompletterar det fina paketet Kommer denna vecka!

Angående de långa leveranstiderna. Den av er som senast fick sin dator, vilket datum beställdes den och vilken dag leverarades den?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-04 19:23

Vad står din svarta MB för något på egentligen, Hunter78? En book maybe? Eheee. Eller så ser jag i syne.

Ursprungligen av dayweed:

Vad står din svarta MB för något på egentligen, Hunter78? En book maybe? Eheee. Eller så ser jag i syne.

HeHe

Tre små träbitar, två bak en större fram!

Nu är den skickad iaf. Beställd 25/8 skickad 5/9 beräknad framkomst 15/9.

Så nu ska jag bara genomlida att kolla sändstatus i 10 dagar. SUCK!

Fick min macbook idag.
+ Kvalite. Inte stött på byggkvalite likt denna på pcsidan någonsin.
+ ENKELT. körde igång osx för först gången och drog igång wlanet, iphoto, surfade lite drog ner en film och kikade i quicktime osv... jävligt enkelt... allt satt som en smäck!
+ isighten. Drog igång Amsn och efter att ha öppnat upp valda portar i routern så körde jag med isighten. skitlätt.
+ 2gb ram gjorde stoor skillnad mot 512mb. Lätt att installera också.
+ HELT TYST. omg... inte vanligt på pcsidan...
+ drog igång itunes... enkel och kraftfullt.

så: helt nöjd än så länge... + att min ipod4gb är fresh.
EDIT: Glömde att dom ibyggda högtalarna är SÅ OTROLIGT jävla bra för att vara laptopskränare... jag har aldrig hört bättre ärligt talat... hp, sony, dell, fs, zepto... släng er i väggen... dessa högtalare = skitbra!!!

Senast redigerat 2006-09-05 22:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-06 01:38
Ursprungligen av northernlight:

Fick min macbook idag.
+ Kvalite. Inte stött på byggkvalite likt denna på pcsidan någonsin.
+ HELT TYST. omg... inte vanligt på pcsidan...

Asus har tillverkat laptops av hög kvalite länge, om du missade att apple inte själva gör macbooken. Kanske har du missat IBM/Lenovo, de har riktigt bra byggkvalite i sina produkter med.
För övrigt låter macbooken och hörs en hel del mer än ibook för det känsliga örat.

Ursprungligen av northernlight:

Fick min macbook idag.
+ Kvalite. Inte stött på byggkvalite likt denna på pcsidan någonsin.
+ ENKELT. körde igång osx för först gången och drog igång wlanet, iphoto, surfade lite drog ner en film och kikade i quicktime osv... jävligt enkelt... allt satt som en smäck!
+ isighten. Drog igång Amsn och efter att ha öppnat upp valda portar i routern så körde jag med isighten. skitlätt.
+ 2gb ram gjorde stoor skillnad mot 512mb. Lätt att installera också.
+ HELT TYST. omg... inte vanligt på pcsidan...
+ drog igång itunes... enkel och kraftfullt.

Var, när och hur beställde du din MacBook?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 23:44

Nu blev man ju inte mindre sugen på att få sin macbook direkt! Hoppas du kommer slippa "random shutdowns" bara så...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-09-06 15:16

Fasiken, vill ha min nu!! Men det är bara till att vänta, har jag otur får jag vänta till nästa onsdag, men jag hoppas den kommer tidigare!! Hoppas!!!!!

ja. jag visste att asus byggde... aldrig kört asus på pcsidan... lenovo är bra... men byggkvaliten kostar ett gäng mer än mb också...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-07 00:43
Ursprungligen av northernlight:

ja. jag visste att asus byggde... aldrig kört asus på pcsidan... lenovo är bra... men byggkvaliten kostar ett gäng mer än mb också...

Mycket sant att den kostar, o andra sidan har de fet studentrabatt, eller de hade i vilket fall fet studentrabatt förra året.
Kul att du är nöjd med din, själv tycker jag den låter en del och många har problem med fläktljud.
Ska försöka hålla ut tills nästa modell kommer själv.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-07 10:31

Min fläkt är ständigt avslagen typ. Enda gången den slår på e typ när jag spelar i winXP. Så jag håller fullständigt med northen!

Hoppas du njuter lika mycket som jag!

ohh yeah. sitter på föreläsning och den är helt tyst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-11 19:08
Ursprungligen av northernlight:

ohh yeah. sitter på föreläsning och den är helt tyst.

Personligen tycker jag disken låter en del, ibooken kan jag ha bredvid huvudet i sängen utan att höra när den är igång, kan du bekräfta diskljudet? Vilket märke har ni fått på disken?

Kan för övrigt lägga till att min flickväns macbook bara stendog, visar bara gråskärm, testat att byta minne, disk och att köra samtliga kommandon man kan göra i startupen. Inget hjälper, bara grå skärm.
Jag ska nog vänta till nästa modell, känner mig lite avskräckt.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 13:24

Jag beställde en Macbook, vit 2,0a med 1 gig minne, samt en iPod Nano 4gb den 29 augusti från Apple Store (äntligen ska jag switcha!). Igår skulle prylarna senast skickats, men de är ännu ej skickade. Förhoppningsvis så skickas de iallafall denna veckan.

När jag la beställningen så reserverades direkt pengar från mitt konto, men nu har den reservationen försvunnit. Pengarna är alltså varken reserverade eller dragna, brukar det bli så?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-09-08 13:24

Så nu har jag lagt min beställning på en MacBook, 2,0 vit med 80 gig hd. är ju student så jag beställde även en vit nano till morsan som vill ha en sån. En annan sitter ju med gamla U2 apparaten. Riktigt trevliga när man ringer till dom måste jag säga. Fick studentrabatt utan att ha fått mitt csn kort än. Så nu ska man bara behöva vänta i flera veckor innan den kommer.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 15:39

Äntligen så har min Macbook och iPod på väg, däremot är varken pengarna reserverade eller dragna från kontot ännu...jaja, dom drar väl pengarna när som helst kan man anta.
Den 18e kommer grejerna senast.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 20:17

Ett tips till er som inte beställt men som ska beställa och det med det "fina" studenterbjudandet. Var säkra på ert val av ipod. Beställde macbook med 1Gb Nano o skulle ändra det igår. Men det går typ bara avbeställa, INTE ÄNDRA ordern till 100% som jag trodde. Snackade med apple på telefon idag för att kolla om de kunde lägga till en 2Gb Nano på ordern men det gick inte för då skulle grejjerna inte hamna på samma kvitto vilket i sin tur inte skulle ge mig den "fina" studentrabatten. För att lösa det hela måste jag avbeställa macbooken också o göra om hela beställningen vilket känns aningen surt med tanke på de långa leveranstiderna. Jäjä, tror jag skiter i nanon nu. Vill ha datorn så fort som möjligt nu bara. Så där, då har jag fått gnälla av mig lite.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 20:37

Jag vågar inte beställa innan tisdag Men onsdag går det iväg en order!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-09-12 17:29

Finally!
Min dator skickades den 4e och skulle anlända den 13e, men kom den 11(igår). Supernöjd! Äntligen är den här Nu ska det bara njutas, hoppas ni andra i diskussionen oxå har tur med era beställningar!

Ursprungligen av broel:

Finally!
Min dator skickades den 4e och skulle anlända den 13e, men kom den 11(igår). Supernöjd! Äntligen är den här Nu ska det bara njutas, hoppas ni andra i diskussionen oxå har tur med era beställningar!

Har du någon aning om vilken dag du beställde den? Beställde min via återförsäljare den 30/8 och fortfarande inget ljud.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 22:18

Ska beställa min imorgon onsdag. Återkommer när jag får leveransbesked. Det skumma är ju att det står 7 dagar på hemsidan.

Ursprungligen av Pantern:

Ska beställa min imorgon onsdag. Återkommer när jag får leveransbesked. Det skumma är ju att det står 7 dagar på hemsidan.

Det stämmer, det är sju dagar från beställning tills din dator lämnar fabriken, OM du har tur vill säga. Dock tycker man att efter snart 2 veckors tid borde den har ramlat in hos återförsäljaren.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 22:57

Hojhoj!
Första inlägget här.

Lade min beställning på en macbook (min första mac) hos macstore idag och blev lovad leverans innan månadsskiftet. (synd nog är man ute på turné då, men man får väl ge sig till tåls.)

Hoppas bara man inte drabbas av Random Shutdowns.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 06:23

Beställde min den 1/9:e och fick mail igår från apple att den är försenad. Beräknad senast leverans datum är flyttat från 21 sept - 2 oktober =(

Jag beställde min macbook den 16e augusti. I dag ska den komma, jag bara längtar

Lite väl lång leveranstid i mitt tycke men vad ska man göra. Bara att hoppas att datorn funkar sen också.

MVH Uffe

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 09:05

Jag beställde min för 10 minuter sedan. Beräknas skickas senast 22 Sept. Leverans senast 3 oktober. Suck..
Kan dessa datum komma att ändras och framförallt åt rätt håll eller är det de som gäller nu?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 10:34

.

Jag beställde igår och det står följande på status.

Din order borde skickas den 20.09.2006 eller tidigare. Vi ber&aknar att leverera det till din leveransadress den 25.09.2006 eller tidigare.

Bevaka tråden