Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS3 Beta släppt

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Alla större företag har ju långsiktiga varumärkesstrategier. Självklart är det dessa som styrt denna omvandling.

Det känns som Adobe bytt sin långsiktiga varumärkesstrategi vartannat år sen CS kom ut.

För övrigt är det tydligen Macromedias före detta ikonavdelning som gjort dessa ikoner.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-12-23 14:10

Jag trodde att funktioner och buggar var det intressanta med betorna för Bridge och PS.....men det som upprör mest verkar vara en ändring av ikonen!!

..Jag välkomnar en renare design på ikonerna...docken ser ju ut som nått slags mishmash i dagsläget.

Är det ingen som irriterar sig på att det laggar som fan i Bridge och PS efter ett tag (har aldrig haft så mycket badbollar i luften samtidigt)...att Bridge tumnaglar är suddiga....att Filterfunktionen för märkning (till vänster om Ny mapp) är borttagen i Bridge....att man släpper en beta som har en idiotbugg i form av oprecis visning av verktygsstorlek...vilket gör betan svår att utvärdera..osv?

..Eller glada över att CameraRaw fått ett rejält lyft med lån av vettiga funktioner från Lightroom, eller nått annat ??

Anm: Trist att Adobe inte kan ha ett vettigare system för forumverksamheten om betorna.......samma frågor och problem återkommer ideligen.....skulle vara mer givande för alla parter om budgeten tillät en moderator som rensade och strukturerade!!

Ursprungligen av ThomasC:

Jag trodde att funktioner och buggar var det intressanta med betorna för Bridge och PS.....men det som upprör mest verkar vara en ändring av ikonen!!

Kanske för att det symboliserar så mycket att Adobe, som sitter som kungen av programvara för all grafisk produktion, inte kan göra något som är vare sig logiskt, spännande, inspirerande, snyggt eller funktionellt:
• Färgcirkeln innehåller ingen logik i ikonernas färgval, inte heller i vilka bokstäver som förkortningarna innehåller.
• Denna typen av ikoner var spännande när web 2.0 var en fräsch vind på internet.
• Vem vill förknippa inspiration med en pantone-fyrkant inehållande ett välsatt typsnitt?
• Snyggt? Passar inte alls in i varken OSX:s eller Vistas ikon-miljö. Photoshop-ikonen är en blaffa i min dock.
• Funktionellt? Aldrig! Det finns en anledning till att vi är duktiga på att se vad bilder föreställer, föreställ dig följande verktygspalett:

Senast redigerat 2006-12-24 21:00
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Kanske för att det symboliserar så mycket att Adobe, som sitter som kungen av programvara för all grafisk produktion, inte kan göra något som är vare sig logiskt, spännande, inspirerande, snyggt eller funktionellt:
• Färgcirkeln innehåller ingen logik i ikonernas färgval, inte heller i vilka bokstäver som förkortningarna innehåller.
• Denna typen av ikoner var spännande när web 2.0 var en fräsch vind på internet.
• Vem vill förknippa inspiration med en pantone-fyrkant inehållande ett välsatt typsnitt?
• Snyggt? Passar inte alls in i varken OSX:s eller Vistas ikon-miljö. Photoshop-ikonen är en blaffa i min dock.
• Funktionellt? Aldrig! Det finns en anledning till att vi är duktiga på att se vad bilder föreställer, föreställ dig följande verktygspalett:

Lysande bildexempel! Håller med dig.

Bra Niklas. En bild säger mer än 1000 ord och så även din bild.

Jag har också funderat på varför man väljer det här formspråket när det här med frilagda ikoner med transparens snart lanseras för alla windowsanvändare. Rent otäckt att jag bara larvade mig om ikonernas ursprung och att Richard R bekräftar att det är Macromedias ikonavdelning som skapat eländet.

"Grabbar vi gjorde runda blanka kulor med bokstäver på tidigare... vad tror ni om fyrkantiga utan blänk den här gången? Bokstäverna är kvar så klart..."

Det som stör mig mest är inte Photoshops ikon utan vetskapen om att jag använder större delen av Adobe/MM-programmen och ska ha en docklist med 8-10 såna här blaffor på rad till sommaren.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Bra Niklas. En bild säger mer än 1000 ord och så även din bild.

(Värt att nämna att bilden ursprungligen inte är gjord av mig, hittade den i en annan diskussion om ikonen och lyckades inte spåra källan i min historik).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-24 21:44
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

(Värt att nämna att bilden ursprungligen inte är gjord av mig, hittade den i en annan diskussion om ikonen och lyckades inte spåra källan i min historik).

Verkligen intressant bild iaf. Någon borda maila denna till den ansvariga för Adobe's ikonverksamhet!

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-01-24 21:35

Cs3

Snabbt och bra. På min burk MacPro 2.66 hänger den, eller rättare sagt skriver till disk men inte gör det, sig vid "transform" samt en del andra kommando osv. Andrar vissa instälningar I bridge CS2 som kan dock ställas om. Hantering av inspelade actions inte alltid klockren men det är en Beta. Många har sagt att man kan ställa in öppna i Rosetta i Finder info och det skall minska hängningar men jag utgår ifrån att man då tappar en del av fart vinsten.

Ken

Har lagt in betan på en MacbokPro och får ett felmeddelande om plugins som inte laddas. Ser nu att det är till viss del PPC-grejer. Är det filer man bör plocka bort? Varför har inte installeraren skippat dessa på en intelmac?

Plug-ins that failed to load:

AltiVecCore NO VERSION - - from the file “/Applications/Adobe Photoshop CS3/Plug-Ins/Extensions/AltiVecCore.plugin/”
Embed Watermark NO VERSION - - from the file “/Applications/Adobe Photoshop CS3/Plug-Ins/Digimarc/DigiSignMachO.plugin/”
PPCCore NO VERSION - - from the file “/Applications/Adobe Photoshop CS3/Plug-Ins/Extensions/PPCCore.plugin/”
Read Watermark NO VERSION - - from the file “/Applications/Adobe Photoshop CS3/Plug-Ins/Digimarc/DigiReadMachO.plugin/”
Installed TWAIN devices: NONE

• Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2006-12-24 20:52

Jag är mycket imponerad av det nya raw verktyget i Bridge. Det går också att öppna jpg bilder i raw behandlaren vilket är bra. Hela Brigde är mycket bra jämfört med tidigare. För mig betyder det att jag kan skippa Aperture och ta i full bruk CS3.

Ursprungligen av rnyholm:

Jag är mycket imponerad av det nya raw verktyget i Bridge. Det går också att öppna jpg bilder i raw behandlaren vilket är bra. Hela Brigde är mycket bra jämfört med tidigare. För mig betyder det att jag kan skippa Aperture och ta i full bruk CS3.

Mitt intryck av nya Bridge är snarare att allt är fulare och lite rörigare. Det är inte supersnyggt i CS2:an heller, men bättre än i CS3-betan i a fall. Det känns oproffsigt, mer som ett Windowsprogram skulle sett ut. :/ Kolla t ex på kvaliteten på vissa ikoner till vänster under fliken favoriter, de fula flikarna med en toning som inte stämmer överens med resten av boxen de tillhör, där är en grafikbugg i titeln där bilden visas i stor storlek. Sen har de snott förstoringsglasfunktionen från Apples Aperture, fast gjort det fulare. Nä, de får ta sig i kragen och göra programmet proffsigare.

Bevaka tråden