- ThomasC
- Medlem ●
- Kungsbacka
Känner mig som en idiot...Sitter i Photoshop cs2 6 timmar om dagen och här till min fråga:
- När jag ska använda verktyg som tex penseln så får jag bara upp ett kors och inte en cirkel som visar hur stor prnseln är...Och jag har INTe caps lock aktiverat...
Hur gör jag för att få se cirkeln?
Tack på förhand/ Björn
Enda sättet är att köra PSCS3 beta i Rosettaläge.....Exakt-Verktygsvisningen är en av de mest omtalade buggarna i Betan när den körs på en mactel...
Känner mig som en idiot...Sitter i Photoshop cs2 6 timmar om dagen och här till min fråga:
- När jag ska använda verktyg som tex penseln så får jag bara upp ett kors och inte en cirkel som visar hur stor prnseln är...Och jag har INTe caps lock aktiverat...
Hur gör jag för att få se cirkeln?
Tack på förhand/ Björn
under inställnignar, penselakternativ typ
Tycker CS3 verkar helt underbar. Dom har lagt till dom funktioner/finesser jag saknade!
Tycker CS3 verkar helt underbar. Dom har lagt till dom funktioner/finesser jag saknade!
Har testat på en PowerMac G5 Dual 2 GHz och det kändes hyfsat rappt. Jag gillar det nya interfacet som sparar arbetsyta och det är enkelt att dra och släppa menyer där man vill ha dem. Har i o för sig gått innan också, men det funkar smidigare så här och tar mindre plats på skärmen. Verktygspaletten till vänster borde alltid varit bara på en rad kan man tycka nu.
Det bästa jag hittat än så länge är filtereffekterna på smarta objekt. Det har nog de flesta saknat ända sedan Photoshop kom.
På det hela taget känns det verkligen lovande!
Installeraren var däremot hemsk, usch! Och för att inte tala om PS-ikonen, he he! Men de vill väl att det ska vara tydligt att det är en beta kanske. Men det kändes lite oproffsigt ändå måste jag säga.
Installeraren var däremot hemsk, usch! Och för att inte tala om PS-ikonen, he he! Men de vill väl att det ska vara tydligt att det är en beta kanske. Men det kändes lite oproffsigt ändå måste jag säga.
Jag tänkte samma sak som du. Men det finns indikationer som Adam Betts fått reda på att den nuvarande ikonen är den slutgiltiga: "Apparently the current icon for PS CS3 beta is final and will not change for release according to a brief email I got from one nice Adobe staff."
*ryser*
Jag tänkte samma sak som du. Men det finns indikationer som Adam Betts fått reda på att den nuvarande ikonen är den slutgiltiga: "Apparently the current icon for PS CS3 beta is final and will not change for release according to a brief email I got from one nice Adobe staff."
*ryser*
detta kan la fan inte stämma?!?!?! jag är ungefär 99,999% säker på att den kommer bytas ut, för den är FUL FUL FUL.
*ryser*
Det lär ju vara bullshit! Får man hoppas i alla fall.
Annars kommer det nog ändå komma hack som gör så man kan byta ut det och få det snyggt.
Annars kommer det nog ändå komma hack som gör så man kan byta ut det och få det snyggt.
http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=35930
Mirror-länken funkar utan inloggning.
Nu har Adobe bekräftat att beta-ikonen även ska vara på den färdiga produkten. Och ha liknande ikoner på alla andra Abode-produkter: What's up with the new Photoshop icon & branding?
Själv har jag alltid saknat ögat i linsen de hade i tidigare versioner.
Nu har Adobe bekräftat att beta-ikonen även ska vara på den färdiga produkten. Och ha liknande ikoner på alla andra Abode-produkter: What's up with the new Photoshop icon & branding?
Själv har jag alltid saknat ögat i linsen de hade i tidigare versioner.
Det blir det första jag kommer att ändra. Fyrkantsblaffor när dagens system inbjuder till transaparens och skuggor? Nej det går fetbort. Har dom rationaliserat bort 2 ikonavdelningar av misstag i sammanslagningen med Macromedia?
En liten reflektion: Satt idag och redigerade 16 bilder i CS3 på min MacBook Pro, jag öppnade raw filer från min 30D, gjorde justeringar, duplicerade lager, la på smart sharpen, justerade färger osv... och sedan sparade jag ut som PSD. Öppnade alla filerna igen och sparade om dom som TIFF. Jag reagerad inte först, men efter ett tag kom jag på vad som kändes annorlunda, det kändes som att jag satt och jbbade med lågupplösta jpegs, det gick så fort och rappt allting. Skit skön känsla!!!!
Lustigt att ikonerna alltid döms ut när det blir förändringar. Det spelar ingen roll vilket program det gäller, ikonerna är alltid skitfula efter ett byte, tycks det. Och vid nästa byte är det lika illa igen. Kort sagt: man vänjer sig oavsett hur ovillig man är att gilla läget.
Lustigt att ikonerna alltid döms ut när det blir förändringar. Det spelar ingen roll vilket program det gäller, ikonerna är alltid skitfula efter ett byte, tycks det. Och vid nästa byte är det lika illa igen. Kort sagt: man vänjer sig oavsett hur ovillig man är att gilla läget.
Jag vet att några spydde över den blå färgen i iTunes 7-ikonen, men någon annan ikon som kritiserats kan jag inte minnas. Har du några exempel?
Jag vet att några spydde över den blå färgen i iTunes 7-ikonen, men någon annan ikon som kritiserats kan jag inte minnas. Har du några exempel?
Nej, det är bara ett intryck jag har fått. Nu har jag ju hängt här i några år, och jag tror det har dykt upp mer än en gång.
Nu har jag testat betan, och det verkar inte som att den är helt optimerad. Vissa funktioner är mycket snabbare, som smart sharpen t ex, men allt som allt tyckte inte jag att skillnaden mot Rosetta är enorm. Vilket iofs inte betyder att någon annan upplever det annorlunda. Lens blur, som jag visserligen aldrig använder, var om möjligt ännu långsammare än under Rosetta.
Nu har jag testat betan, och det verkar inte som att den är helt optimerad. Vissa funktioner är mycket snabbare, som smart sharpen t ex, men allt som allt tyckte inte jag att skillnaden mot Rosetta är enorm. Vilket iofs inte betyder att någon annan upplever det annorlunda. Lens blur, som jag visserligen aldrig använder, var om möjligt ännu långsammare än under Rosetta.
Samma erfarenheter här!! Mycket kvarstår innan den kan säljas som skarp. Bridge innehåller om möjligt ännu mer buggar, och i vissa fall rena stollefunktioner. Att ha en förstoringslupp som i många fall bara visar en lågupplöst bild, samtidigt som funktionen att öppna en bild i PS genom att dubbelklicka den i visningsfönstret försvunnit verkar inte vara så genomtänkt.
Filtreringsfunktionen som kräver att man byter visningsfönster känns oxå lite huvudlöst.....
Man undrar ju lite varför de släpper en beta... kanske för att den skarpa versionen är rätt avlägsen? Apple lär ju ha legat på dem också, och vem säger nej till Steve?
Betaversione är gångbar till sista maj 2007......
Määäh, nu har ju Adobe sett till att vi som suttit med sirapssega intelmacar ett bra tag kan flyga runt i Photoshop, och så klagar ni på att IKONEN är FUL?!
Visserligen finns det en tydlighet i att ikonerna är som de är. Men de utstrålar en avsaknad av professionalism. De utstrålar verkligen beta.
Visserligen finns det en tydlighet i att ikonerna är som de är. Men de utstrålar en avsaknad av professionalism. De utstrålar verkligen beta.
Precis..
Sitter å tittar på Macromedias gamla ikoner... även dessa med bokstavskoder. Då på blanka "julkulor" vilket inte var så mycket bättre men bokstäverna är samma grej. Är det Macromedias ikonansvarig som nu bestämmer på Adobe eller?
Ja jäklar. Tänkte inte på det.
Alla större företag har ju långsiktiga varumärkesstrategier. Självklart är det dessa som styrt denna omvandling. Utan att ta hänsyn till det så blir alla kommentarer bara en fråga om tycke och smak - dvs ungefär som att säga att man gillar blått bättre än grönt.