Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste synthinköpet - del två?

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingen synt men vafan, en tr-606 är snart här.....kanske en cr8000 också.

• Oregistrerad
  • 2004-01-02 10:36

Angående TR-707. Lyssna på The Jesus & Mary Chains platta Darklands. Bara 707 rakt igenom. Jättebra. Skulle kunna köpa mig en sådan bara för att...

God fortsättning.

• Medlem
  • 2004-01-03 22:35

..men nu undra jag vad det är för något..
edirol pcr30...vad????

Edirol pcr-30 är en keyboard och midi controller med USB.

Sup dig:
Å, dags starta up Kazaa således.

För övrigt har 707:an ett härligt retroutseende. Snyggast av mina desktopgrejer, helt klart.

Därtill ska jag säga att jag mycket riktigt förde otur över affärerna genom skriva här innan jag fått prylarna. Två av fyra är det bara strul med. Så nu tänker aldrig mer berätta för någon någonsin vad jag är på väg att få.

707:an är ju Rolands mest underskattade trummaskin! För det första låter den bra (jämför med samtida plastburkar som RX-15 etc) - med externa filter eller eq är det inget fel på ljuden - och för det andra är den extremt användbar som modultrigger.
Jag har jättekul med mina gamla Tama & Pearl-burkar som styrs av en midisynkad 707:a. I och med att de separata utgångarna har volymsliders kan man meka med olika hårdhet i triggen vilket påverkar hur ljudet från gamla, akustiskt triggade moduler låter i slutändan. Hur schysst som helst! Det är inte många prylar i 707:ans prisklass som ger så mycket för pengarna.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-08 20:30

Jag blev nostalgisk och klippte...

Roland JV-1080

+ Dance-expansionen
+ Techno-expansionen

"Man ska inte göra sig av med sådant man kan".

Tusen spänn/kort och 3500: för synten? Men jag förmodar att det gick göra paketpris av det. Du får 4500:- för rubbet, annars köper jag en vinge till bilen istället!"

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-08 21:52

Hehe.

Jag gav 5 å 3, prutade 200:- eftersom det var en amerikansk nätdel (extern). Dance-kortet är jävligt bra & svårt att få tag på, så jag högg. Nu ska jag inte dumma mig mer vad syntaffärer beträffar. Älskar ju den här lådan. Tredje gången gillt - vansinnigt...

Para: 15 st trumkit på Dance-kortet, det du!

Är det bra trummor då? Eller är det en massa hipphopp-skräp och analoga grejer som mest av allt låter som gräshoppor?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-08 23:04

Smaksak vet du. Jag gillar. Men det låter inte trummis, om du menar så.

Fy djävulen vilka bra patchar det finns i 1080:n ändå. Sitter och lirar på "PR-A:060 Cathedral", får lust att göra ngt med detta ljud.

Det är, så att säga, så bra att jag vill gifta mig med det! :kaaaka!:

• Medlem
  • Skövde
  • 2004-01-08 23:13

Instämmer...det ska inte låta trummis...repade med bandet idag, och vi var väldigt glada att vi inte hade trummis nu. En snubbe mindre att hata, typ. Coolare med trummaskin också, och inte något drägg på scen...=)

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-09 09:19

Visserligen inte en synt men senaste inköpet är en VOX Tonelab...

lasselu: Spännande, ser fram emot en liten recension!

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-01-09 12:22

Det kommer Peter...så fort jag blir uppkopplad hemma igen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-12 09:06

Inget nytt i ToneLab-tråden ännu... Är själv sugen på en sån!

Bevaka tråden