Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygga syntar!

Tråden skapades och har fått 154 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 11:30

Real Parakeet:

Företag som satsar mycket pengar i en produkt brukar ofta lägga ner pengar på snygg/funktionell design.
Här är några mindre exklusiva och dyra synthar som inte är snygga:
Siel Cruse, Siel DK-70/DK80, Crumar Bit-99, ARP Explorer, Elka EK-22, JEN SX-2000... listan kan göras lång.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-09-29 12:34

Lite av mina favoriter!

Semimodular favvo:

Tabletop:

Stort och mäktigt:

Nytt:

Den synten ser inte dum ut!!

Dagens bubblare:

Jag är väl den enda som tycker den här är hur snygg som helst :rolleyes:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-09-29 15:00
Ursprungligen av toandfro:

Jag är väl den enda som tycker den här är hur snygg som helst :rolleyes:

Inte alls...jag tycker att den är skitsnygg...var grymt sugen på en när den kom...

  • Medlem
  • 2004-09-29 13:02

Hehe. Ser uty som en leksak.... emn har sin charm endå

Siel DK700 är en läckerbit:

Bild från: http://home-1.worldonline.nl/~smeyer/siel/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-29 15:08

Den är askool. Låter som en Mini också. Mycket läcker.

  • Medlem
  • 2004-09-29 15:18

Även om den ser ut som en leksak så hadde jag absolut inet tackat nej. Tyvär så är 9500 en aning för mycket för mej just nu.

  • Medlem
  • 2004-09-29 16:14

De flesta modularer brukar se väldigt porriga ut tycker jag.. Hur man kan tycka att Jupiter- syntharna är snygga förstår jag inte. Ser ut som förvuxna leksaker!

Sedan tycker jag det är mycket mängden som gör det också... det inte många effektburkar som ser speciellt snygga ut men ett fullmatat effektrack kan ju vara hur vackert som helst! Kabelhärvor tycker jag är snygga också.. tänk en studio utan kablar åt alla håll och kanter, usch vad tråkigt..

  • Medlem
  • 2004-09-29 16:25

Sure thing Krank. Kablar är hur snyggt som helst. Ett flertal 24U rackar fullproppade med fx är ju råsexigt ju

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 17:37

Lemon: Vi
Mja alltså jag gillar mörka synthar... Gillar t.ex. inte Minimoog Model D eller Voyaver i "Maple".

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 19:00
Ursprungligen av Demokid:

Lemon: Vi
Mja alltså jag gillar mörka synthar... Gillar t.ex. inte Minimoog Model D eller Voyaver i "Maple".

Just!
...och Koan är mörkare än valnöten & har en djupt röd nyans.

Snyft... så rörande vackert.

Kul tråd!

Men denna är ju klart snyggast:

Tycker också sourcen är läcker, men denna är ännu läckare:

Finns många fina synthar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 19:04

Just ja, Bahn Sage är en snygg synth oxå, eller kunde ha varit...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 19:06

GM - YUK!

Appropå EIII så gick den att få i blått om jag inte minns fel.Min var iaf grå,saknar den som fan.men matrix12:an var inte så ful den heller.

Soltonen ser ut som en korsning mellan Propfhet VS och Korg DW-6000. Den ser i alla fall tilltalande ut. Sedan kanske många urkar sig över att det är en Solton.

  • Medlem
  • 2004-09-29 21:42

Det är ingen Solton. Det är en Korg Poly61 som någon roat sig med i Photoshop!

Kan folk vara så onda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 23:44

Steve:

Nää det är faktiskt en Solton Project-100. Jag har en bild i min bok "A-Z of Vintage Synthesisers".

http://www.angelfire.com/punk4/melmusic/synth1.html

MVH
Demokid

Gud, det här är nog den nördigaste tråden hittills! :kaaaka!: Ja, jäklar vad det är kul att hänga med er andra besserwissrar, kverulanter och hobbyister och slippa känna sig ensam om sådana här böjelser!

@ Lasselu: just ja, PPG Realizer glömde jag bort. Kanske snyggast av alla? Hade lätt platsat i Darth Vaders personliga stridsledningscentral!

Alla Elektrons grejer är också bussnygga. Så många skönheter det finns att lysa upp tillvaron med trots allt! Och så dyrt det skulle bli att äga dem... men så är det väl kanske med all verklig skönhet (sade Sågen lite vedbodsfilosofiskt)...

  • Medlem
  • 2004-09-30 08:57

Å fan :eek:

Så jäkligt taffligt designad ut Soltonen. Men jag bockar och bugar för rättelsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-30 09:32

Har Solton designat nått snyggt i huvudtaget?

hehe jag tycker SM100 och Project 100 är coola. Resten är ju tråkiga plastkeyboads.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 01:17

Stort tack till Rydan som grävde fram länken åt mig.

Alesis A6 Aurora, är helt jävla vansinnigt snygg !!! :kaaaka!:

http://www.stucki.com/krhen/downloads/aurora/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 11:13
Ursprungligen av Rizzo:

Stort tack till Rydan som grävde fram länken åt mig.

Alesis A6 Aurora, är helt jävla vansinnigt snygg !!! :kaaaka!:

http://www.stucki.com/krhen/downloads/aurora/

*SUPERDREGLA* :eek:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-01 12:40

OJ :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 12:44

Jag tycker kanske att A6 Aurora är mer imponerande än snygg. Den ser lite klantigt stor ut tycker jag. Det blir lite för mycket gammal hemorgel över det liksom.

Makari: Hur går det med ditt bygge? Det såg ju väldigt lovande ut det du visade upp tidigare!

Bevaka tråden