Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygga syntar!

Tråden skapades och har fått 154 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Smaken är som baken. Jag skulle 100ggr hellre tagit en voyager än den "maskulina soptips-synthen" och då rent utseendemässigt.

Ifs hade jag hellre sett röd belysning på voyagern, det hade passat bättre med träinslagen som ger en varm lyster.

Blått ska det vara till stål, svart, vitt och chrome

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-02 16:36

Nu e väl iofs AE svart å inte trä...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-02 16:38

Demokid: bild två där var otroligt läcker. Kan du lägga en länk till en större variant av den bilden så snattar jag gärna hem och kör som desktopbakgrund!

Edit: Hopps, behövs inte, glömde att OS X skalar bilderna asbra. Nu har jag din Moog! It has been klooned? to Mein? desktop!

mårre: jojo isf mörkare trä än den vanliga men ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-02 17:28

Mårre:
Vad är orginal? Snackar man Minimoog är det bara Mode D som är orginal och en sådan har man ju. Jag tycker det ser rå rått ut med blå panel, särskillt i mörker.

Här kommer tre större bilder dom funkar som desktop/screensaver

Voyager BlueWheels

Voyager electric blue panel

Voyager electric blue panel 2

MVH
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

Mårre:
Vad är orginal? Snackar man Minimoog är det bara Mode D som är orginal och en sådan har man ju. Jag tycker det ser rå rått ut med blå panel, särskillt i mörker.

Här kommer tre större bilder dom funkar som desktop/screensaver

Voyager BlueWheels

Voyager electric blue panel

Voyager electric blue panel 2

MVH
Demokid

Det där måste vara något av det vackraste jag någonsin sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-02 20:48

Hehe, de bilderna åkte genast ner på hårddisken

Demokid: kan du vänligen sluta med hårdporren är du snäll, kommer inte att kunna sova på länge nu tack vare dessa bilder.

Anledningen till att en voyager har självlysande bokstäver och lysande modhjul är inte för att underlätta när man spelar live...utan för att man ska låsa in sig i ett mörkt rum och spela/leka i flera veckor utan att komma ut...så det så!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-02 22:43

Jo, det måste ju vara så för annars hade de ju gjort lysande tangenter oxå.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-10-02 23:04

Lysande tagenter har ju kommit på en del casio-syntar i pedagogiskt syfte. Tyvärr lyser inte hela tagenten upp. Det hade passat till exempel monomachine väldigt bra om varje tagent lös ljusblått då de aktiveras. Hade kunnat liva upp alla tråkiga (och fula) keytarmodeller också.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-03 23:14
Citat:

Morre:
Hjulen ser lite väl ghey ut oxå.

Låter mer som du är lite avundsjuk. By the way, har du en Kobol?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-03 23:26

Avundsjuk? Visst skulle jag inte ha ngt emot att ha en sådan men min ekonomiska situation skulle inte tillåta att jag behöll den.
Trots avundsjukan tycker jag ändå att hjulen e extremt fula å hade hellre sett de som vanliga mooghjul i svart bakelit.
Ngn Kobol har jag inte nej men med lite tur kan man nog få en sådan och en OSCar för samma pengar som en Minimoog Voyager å då tvekar jag inte en sekund.

  • Medlem
  • 2004-10-04 08:11

...är det bara jag som tycker att cwejmans s1 är snygg?

  • Medlem
  • 2004-10-04 09:53

CWEJMAN S1 MKII

Nädå, jag tycker också att den är fin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 10:23

CWEJMAN S1 MKII en sådan vill jag ha!! Vad kostar den??

MVH
Demokid

  • Medlem
  • 2004-10-04 10:56

Tror den går loss på 20 000 ungefär. vet inte säkert men på en utlänsk leverantör sida stod det $2500. Vet iofs inte om det var med eller utan moms/skatt :|

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-04 11:45

Går den att köpa nu? Har varit en massa strul tidigare (Cwejman släppte ju till å med en samplings-CD för att stilla begären hos folk).
http://www.cwejman.com/english/index_eng.asp?mode=s1

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 11:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 12:39
Ursprungligen av The Last Ninja:

Det där är väl inte ens någon synth, utan en auto-comp-keyboard? :hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 12:52
Ursprungligen av Rizzo:

Det där är väl inte ens någon synth, utan en auto-comp-keyboard? :hmmm:

Helt rätt. Skäms på mej.

Vad kostar en sådan son of a bitch? man kanske skulle ha en som mysbelysning hemma?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-04 13:55

Cwejman: Jag har hört att flera stora pojkar köpt dem, bl a Eminem tyckte den verkade kul och beställde. Pratade med MMs syntproffs härförleden och han var enormt imponerad av S1:an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 15:06

Hmm vet inte om det är ett bra betyg att Eminem köpt den.

  • Medlem
  • 2004-10-04 15:12

Cwejman S1 fick en kanonrecension i Sound on Sound. Har man pengarna så tyckte de ungefär att det bara var att köpa.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-04 16:16

Cwejman S1 verkar inte helt fel ... Det enda som jag inte gillar med den är att jag tycker man borde gjort den större. Jag som är så ruskigt gammal har svårt att se texten som är tryckt på panelen ... Jag efterlyser STÖRRE prylar som är gjorda för gamla rävar som mig! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-04 17:48

Du får ringa Wova Cwejman och be honom bygga en XL åt dig!

  • Medlem
  • 2004-10-05 08:47

pf..det var killen som spelar klaviatur med eminem som köpte den. men den verkar ju ändå gå hem hos en del stora producenter. Men 20.000? jag har en mm då de testade den(och gav den även högsta betyg) och då stod priset runt 28.000
20.000 är ju möjligt att spara ihop...! Men jag har inte sett pris på den någon annanstans än där så...
Jag har iallafall konstaterat att en sådan där godbit skulle förgylla denna annars så usla årstid.

neriks..jag tycker att det fina med den är att den inte är så vansinnigt stor..jag gillar stora synthar med..men jag hatar att bära dem när jag ska spela någonstans..eller köpa stora case för dyra pengar som jag hellre köpt synthar för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-06 11:28

Denna är söt tycker jag. Bra format med 3 oktavs klaviatur. Perfekt i dessa "Compact Living" dagar... :kaaaka!:

Bevaka tråden