Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygga syntar!

Tråden skapades och har fått 154 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 14:31
Ursprungligen av tommyc:

Jag tycker kanske att A6 Aurora är mer imponerande än snygg. Den ser lite klantigt stor ut tycker jag. Det blir lite för mycket gammal hemorgel över det liksom.

Den piskar hur som helst en Casio CZ-101 i alla fall tycker jag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-01 13:01

Jo, det har inte gått så mycket framåt. Jag väntar fortfarande på ett stort lass med komponenter som jag har beställt genom skolan. Det blir billigare så, men det tar en jäkla tid tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 13:17

Ok. Jo det är ju kul att bygga själv, men det tar en evig tid att få saker klara... Det ska alltid saknas nån liten komponent aller skruv etc.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-01 13:30

Jo, och sen när man väl har byggt ihop alltiing så funkar det inte , och det tar ett halvår innan man orkar ge sig i kast med att felsöka grejen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 13:55

Jag lattjade loss lite här och byggde nu lite medelst min toppeninvestering (på 300:- tror jag det var?) från Waveterm här på forumet, 1 st Yamaha YME 8, midibox. Spelar loss och V-Synth, JV1080, Juno 2, TX81Z och VZ8M låter samtidigt. Plötsligt låter det så kaloffsmäktigt att man mår som en prins.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 14:37

Inte i tävlingen om vilken synt det är roligast att springa 1000 meter med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 14:47

Näe, för då väljer jag en Casio VL-1! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 14:54

Very Light One!

  • Medlem
  • 2004-10-01 15:12

Waldorf, mmm...

Jag tycker att Waldorf Wave Shadow (ext keyboard) ser helt underbar ut:

Likaså Waldorf Wave Cadmium (Röd):

*Drägel* :kaaaka!:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-10-01 15:49
Ursprungligen av eXode:

Skönheten definierad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 15:14

Wave Shadow var snygg som fasen! Jag gillar mörka synthar. Hmm. Borde nästan lacka om min Nord Lead 2 till svart faktiskt. Undrar hur man gör det på bästa sätt - för det skulle rocka!

Jag är även inne på Rydans linje om den svarta XTk:n. Oxå mycket snygg

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 15:15

Ja, otroligt häftig design. Men det är Axel Hartmann som ritat tror jag. Wave låter dock inte speciellt i sig själv, som man kan tro, den har inga effekter inbyggda osv, så den låter... som en PPG ungefär.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-10-01 16:10
Ursprungligen av PF:

Ja, otroligt häftig design. Men det är Axel Hartmann som ritat tror jag. Wave låter dock inte speciellt i sig själv, som man kan tro, den har inga effekter inbyggda osv, så den låter... som en PPG ungefär.

Himmelskt alltså...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 15:17

Nord Lead Classic, 2 och 3 har heller inte några effekter .. och det är så jag föredrar en synth faktiskt. Fast, iofs. Med chorus kan man göra snygga saker, men lägger jag nästan hellre på ett i Cubase faktiskt ..

.. åh, åh, åh, idag ska jag hämta Cubase SX3. Kommer att bli en lååångt natt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 15:50

En Waldorf Wave Shadow med bakgrundsbelyst panel ála Voyager AE hade inte varit fel.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 16:33

Ja, med ett tjog effekter på så!

  • Medlem
  • 2004-10-01 16:38

Nästan alla synthar låter bra med en gnutta delay på sig. Har jag märkt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 16:38

Till och med en halsstarrig sångare som inte kan hålla en enda ton låter snyggt genom delay. Har _jag_ märkt

Htttade en snubbe i norge som vill sälja sin WAVE Shadow han begär 40000nkr :0(
den svarta xtk´n gjordes inte den bara i 2 ex?

Wave shadow = mums!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 19:01

Vet inte riktigt vad Wave:arna brukar gå för, vet bara att de är över min budget. Egentligen är XTk:n ett riktigt bra substitut, kan en del som waven inte kan, men wave kan bygga wavetables av inkommande ljud, det är rätt fett! Har för mig den kan göra nått resynthes-fluff oxå. Både shadow-wave och den röda waven är snygga som fasen!

Och joo, den svarta XTk:n finns bara i två ex, men den är snygg som faaasen! ;o)

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-10-01 22:36
Ursprungligen av rydan:

Vet inte riktigt vad Wave:arna brukar gå för, vet bara att de är över min budget. Egentligen är XTk:n ett riktigt bra substitut, kan en del som waven inte kan, men wave kan bygga wavetables av inkommande ljud, det är rätt fett! Har för mig den kan göra nått resynthes-fluff oxå. Både shadow-wave och den röda waven är snygga som fasen!

Och joo, den svarta XTk:n finns bara i två ex, men den är snygg som faaasen! ;o)

Wave brukar gå för runt 40 - 45 000 i USA och Europa utom i England där man vill ha runt 60 000, men då är det i regel någon "vintage" jägare som säljer, typ music control ex.

  • Medlem
  • 2004-10-01 20:59

Sahara?

När vi ändå snackat om Wave Shadow och Cadmium (Röd) så kan jag väl lika gärna slänga in en bild på "Sahara"

Fan vad jag vill ha en WAVE

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-10-01 22:33
Ursprungligen av Kröjtz:

Fan vad jag vill ha en WAVE

Me too...Wave:en är min drömsynt nummer två efter MemoryMoog...

Jag har blivit sugen på en Andromeda nu. Eller en Q, för den är inte så pjåkig den heller.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 21:56

En Q finns till salu. Jonny B, var är du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-02 15:32

Muffigt!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-02 15:44

Hmm...jämför man bilderna föredrar jag nog utan bakgrundsbelysning. Tycker det ser råare å mer (givetvis...) original ut. Hjulen ser lite väl ghey ut oxå.
Kan man köpa utan de där vidriga hjulen?

Nä, fram för riktigt maskulina hardcore-syntar som t.ex.

Bevaka tråden