Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 7

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-27 14:43

Djupt deprimerad över avsaknaden av julklappar åkte jag in till JAM och kom hem med en liten orange kompis:

Så nu är jag glad igen....:D

Tack, Johan, för ett schysst prutning...

  • Oregistrerad
  • 2004-12-27 14:48

Nu har jag storhandlat

3 st modfx från alesis, bitrman, smash och filter-burken

en 16ch linemixer

en micförstärkare, nån billig historia, men fungerar för mina behov

Om 2 veckor ska jag låna hem ett behringer bca2000 ljudkort till laptopen, fungerar det som det ska så tar jag det med.

Sen är jag jävligt pank och får börja spara från noll igen :/

Se där ja... Välkommen till klubben, lasselu!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-28 00:04

Tackar...det är min andra...har saknat den...
Fick tag i en som ser ut som på bilden också...med Nextel-färgen och de raka rattarna...gillar det utseendet bättre än de nyare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-28 22:48

Och i dag damp det ner en liten micromodular i brevlådan!
Nu är det bara fram med labbrocken och börja koppla!
Flickvännen har redan, efter 10 min, klagat på att jag är tråkig och tyst!

Bäst att hon vänjer sig. :S

Hehe, zthee, vi matchar varandra i köp. Först MC202 (om jag inte missminner mig), sen micro modular. Fast min har inte kommit än

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-28 23:19

altemark, fast du har väl köpt en himla massa mer?

Väntar bara på min microkorg och sen blir det en mpc2000xl (om jag får en billigt), sen sitter jag nöjd... *host*

Jo, fast jag har sålt bort en del också - unost '21, CS-10.. fast rent ekonomiskt borde man sälja lite mer. Man får se. Micromodular och DSI evolver på ingång iaf

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-29 17:19

Och nu har nästa julklapp trillat in: en Soundart Chameleon

Inte för att jag kan ett smack om DSP-programmering och det var 15 år sedan jag sist skrev assembler...men man kan ju lära sig...:)

Dessutom så har den vad jag tror är den ultimata vocodern...

lasselu: http://www.dspguide.com/pdfbook.htm
Visserligen är kodexemplen av någon anledning i BASIC, men det är rätt enkelt att översätta till något vettigare.

dessutom:
http://music.calarts.edu/~glmrboy/musicdsp/music-dsp.html

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-29 18:53

Har kollat de där redan, fm...men tack iallafall...:)

Soundart har ganska bra med exempel ochlänkar och så...så något borde jag kunna få ihop...

Cooooolt! Men är det inte c man skriver till den? Vad är det för asm syntax annars?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-12-29 21:43

Ja och nej...den har två processorer i sig... en Motorola Coldfire som har hand om input/output mm...den programmerar man i C...sen sitter det en Motorola DSP56300 som har hand om själva ljudbiten...och för den kör man assembler...
C-biten ser jag inte som något problem...och egentligen inte assemblern heller som sådan...det är ju "bara" en syntax till att lära sig...det stora problemet blir DSP-programmering i sig...jag är inget matte-snille direkt...:hmmm:

Det finns en hel del roligt i akademiska texter om man orkar leta lite (reverb, Moog-filter, physical modelling och en hel del mer esoteriskt material), och att översätta matematiska formler till DSP-kod är nog sånt pyssel man gillar om man köper en Chameleon.

Själv ska jag vilket år som helst skriva klart de halvfärdiga pluggar jag har liggande... :hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 15:46

Hur kan den ha ett "Moog-filter" när det är en DSP synt? Tror knappast den har ett transistor filter i sig.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-12-30 16:28

*gäsp*

Cool! Hade inte hört talas om Chameleon innan, men nu väcktes habegäret!! Vilken ultra-flexibel burk!

  • Medlem
  • 2004-12-30 16:53

Pearl Syncussion. SY-1. Från Tobias här på forumet. Stort tack till Volantiz som agerade mellanhand. Samt provkörde den och fick habegär.

Det blir nog än mer percussion här är jag rädd...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-30 17:12

Grattis JGB !

Var lite sugen själv men avstod. Funderar på att handla sexton kanaler parametrisk eq istället.

L

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-04 19:00

Nu har jag blivit alldeles tysk...:D ...för nu står det en sån här i stället:

Och jag har köpe en Evolver idag! Yay vad bra den låter.... :kaaaka!:

Det är som en vis man sa "_mycket_ synth för pengarna"

  • Medlem
  • 2004-12-30 18:29

jgb : Men den ville ju jag ha.. trotts allt

  • Medlem
  • 2004-12-30 18:33

waveterm: Tackar. Har velat ha en i fem år nu, men har inte hittat någon till någorlunda vettigt pris förräns nu.

18db: Lång analog näsa på dig.

  • Medlem
  • 2004-12-30 18:33

blääää

  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 19:44

En beggad Korg ER-1 anlände idag! Adaptern var lite trasig men med lite lim hoppas jag att den återfår livsgnistan!

Ett utav mina bästa köp måste jag säga. Den låter lite kallt men vem, förutom ljudnördar, hör skillnad i en mix.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-12-30 23:06

JGB: härlig bapparat! den kan väll dåna och braka loss rätt rejält!!

  • Medlem
  • 2004-12-30 23:51

enapa: Damn right. Fråga Volantiz vad han tyckte om den.

Nord Modular, från Tobias här på forumet.

Jag har hållt på med den förut och det känns ju som att komma hem igen, vilken apparat!

Det är svårt att göra annat, men det måste jag ju.

Ingen synt, men däremot ett mixerbord stort som ett hus. Ett 8-bussarsbord av det halvobskyra tyska märket Mitec, 32 kanaler in (+ monitorkanaler, så uppemot 70 ingångar om man skulle behöva det). Gick nästan inte in i bilen.

5400 = bra vikt/pris-ratio.

Bevaka tråden