Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 7

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-01-17 22:38

Åfan. Det låter ju inte illa. Är det exakt samma stativ som på bilden? Dvs 4 våningar.

Så det går att betala via sin bank? man måste inet ha visa eller något sådant?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-17 23:12
Ursprungligen av 18db:

Åfan. Det låter ju inte illa. Är det exakt samma stativ som på bilden? Dvs 4 våningar.

Japp ... Jag kommer nog beställa ytterligare ett sådant ställ inom kort. Frugan tyckte det var så snyggt att hon ville att jag skulle ha min andra syntar i ett likadant ställ! Hmm ... undrar om det går att ha sina modularer i ett sådant ställ?

Ursprungligen av 18db:

... man måste inet ha visa eller något sådant?

Nej, vanlig banköverföring går bra ...

  • Medlem
  • 2005-01-18 10:11

Åfan. Tror jag ska införskaffa två isf.. Men Fan. Jag har inte plats

FÅr skaffa större lya först då. Men bra. Då vet jag hur det funkar.

Har inte fått det än, men allt pekar på att nästa inköp blir ett techno-kort till min JV-1080 från Meta4music. Har aldrig hört talas om dem men 550:- i förskott är ju värt en chansning. Sedan utgår jag från att de är ärliga trots att jag inte känner till företaget.

Ah...det blev en AN1x ändå...än så länge verkar den bra...preset´sen är ju rätt horribla men man märker ju att det finns rätt stora möjligheter att skapa egna ljud iallafall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 00:10

Den ska låta rätt analogt har jag hört.. Fast min nya Yamaha måste ändå klå din på analoga ljud, annars blir jag gramsig

För några timmar sedan var jag hemma hos en synthgalning som arbetar på Clavia och köpte hans CS-15 som är i mint condition.. Ååh vad ball den är

Jo den låter helskönt i mina öron...jag gillar mjuka lead och pad ljud och det passar den skitbra till...även basarna låter bra....sen så är det väl klart att den aldrig kan låta precis samma som the real deal men den kommer då väldigt nära iallafall.

Sen så hänger man ju upp sig på hur den ser ut...den ser ju knappast analog ut men skulle man göra ett blindtest mellan en AN1x och någon synth den försöker emulera så skulle iallafall inte jag höra någon skillnad!

yay.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-19 15:34

Avundsjuk

Fantom XR damp ner idag. Har bara hunnit lyssna på ljuden i preview-läget, och det låter finemang. Mycket snyggt piano tyckte jag...

Så då var kvällen vikt åt lite synthande var tanken. Alls icke, grafikkortet i min dator keffar fullständigt. Går bara att starta i VGA-läge. Suck. Nu blir till att kontakta Dell's support och se om det var nån vits att skaffa märkesdator!

Off topic... Dell´s support har funkat bra för både mig och Henrik på jobbet. Tummen upp för dem.

  • Medlem
  • 2005-01-20 22:28

Japp!

Dell support är guld!

Även Microsoft, men va faan gör det när sp2 fuckade upp hela datorn. Bara att formatera om diskarna och börja om på nytt

En sådan här sprang jag på nere på netto idag:

Väldigt lofi´organiskt ljud.... En tangent keffar tyvärr hoppas
elektronikspray kirrar den. Annars var den mint faktiskt

  • Medlem
  • 2005-01-21 17:32

uh... vad är det för nå't?

det är en sån där läskig italienare :eek:

  • Medlem
  • 2005-01-21 17:56

Huh? Ser glassig italodisco ut?!

Tillhör såna där ordinarie sortimentet på Netto? Själv har jag bara köpt billigt öl & vin där...

Det blir en s10 för mig, Roland samplers är alltid lika kul
Någon som vet om man kan sända midi cc med slidersarna?
\\Tillbaka i köpsvängen

S-10? En gullig leksakssampler med andra ord? Skulle gärna ha en själv som reservkeyboard.

Hehe precis, har man tur så har den samma klaviatur dom d10

18dB & Krank: Jo en Italienare är det SEIL Orchestra, tyvärr modell 1 men dock.

Peter H: Nja inte riktigt hittade en säljeslapp på deras anslagstavla, gubben rensade ut sin
källare, där fanns en hel del kan jag säga. Stort Leslie modell 700 något riktigt fint. En Fender
basman top oxå den riktigt fin, några PA högtalare en stor ELKA orgel med dubbla drawbas etc.
Tror man kan fynda rejält om man är ute efter vintage grejer dock hade han inte mer synthar =(

  • Medlem
  • 2005-01-22 17:20

Tyckte välld et såg ut son en skapelse från siel.

Samma klaviatur som D-10? Tror inte det. Det fattas en oktav på S-10 om jag inte minns fel.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 18:03
Ursprungligen av Real Parakeet:

Samma klaviatur som D-10? Tror inte det. Det fattas en oktav på S-10 om jag inte minns fel.

*sjunger*
Nej du minns inte fel!

Ah fan ni hade rätt den har bättre kvalitét också
Men ändå den får hamna i garderoben bland dom andra...

  • Medlem
  • 2005-01-26 17:09

En Korg ms-02. Borde vara framme på fredag.

Edit : Synth å synth...?!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-26 19:46

En Yamaha RM1X...inte vet jag varför men den var billig...:)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-27 19:44

En Oberheim Matrix 1000...så nu har jag två...en fattigmans Matrix 12:a helt enkelt...:)
12 feta analoga röster...(ja jag vet, DCO:er, men det är tillräckligt analogt för mig)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-27 21:27

Ingen synt, men Bongos föredetta Kawai MX-8SR har anlänt!
MixOmania! :kaaaka!:

Hans "före detta" MX-8Sr..? Vad är den för något nu då?

Bevaka tråden