Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del 7

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-04 19:58

kanske en gammal kompis kommer hem igen...efter helgen.

Mårre: en röd kanske?

Lasselu: Grattis, fin pjäs det där. (Även om jag rent estetiskt föredrar min blåa)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 20:54

En sån här ramlade jag hem med idag!
Inte någon synth direkt. Men nu kan jag iaf spela på 606:an och 202:an samtidigt som 626:an och Micro Modularen

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-04 20:55

Peter H: jajamen...en liten röd IGEN (fast en rack denna gång...om nu inte Volle ballar ur)!

mårre: nae.. jag har bestämt mig helt för att leta upp en klav istället.. så säg till när du är hemma igen så skickas den

  • Medlem
  • 2005-01-06 14:08

Det blev en VF-11

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-08 14:36

Fick just hem ett nytt ljudkort ... Ett E-mu 1820M blev det. Nu ska neriks förkovra sig i den digitala världen!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-08 15:12

Trevligt...ser fram emot en liten recension av det sedan, neriks...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-08 16:57
Ursprungligen av lasselu:

Trevligt...ser fram emot en liten recension av det sedan, neriks...

Visst kan kan skriva en liten recension ... Ge mig några dagar bara att samla mina erfarenheter och intryck av kortet

Tänkte höra om det görs några framsteg med Chameleon. Men när jag la ihop 2+2 framgick det att lasselu köpt 3 synthar på tre veckor, och har en fjärde på väg med posten... Inte så mycket tid att koda DSP då eller?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-13 21:29
Ursprungligen av Peter H:

Tänkte höra om det görs några framsteg med Chameleon. Men när jag la ihop 2+2 framgick det att lasselu köpt 3 synthar på tre veckor, och har en fjärde på väg med posten... Inte så mycket tid att koda DSP då eller?

Shhhhh...;)

Näe, det görs faktiskt lite framsteg...sitter och läser igenom koden till den monosynth som följer med...än så länge bara C-koden...måste läsa in mig på assembler innan jag ger mig på den...
Men jag har iallfall implementerat sysex-editering..sådetså...:)

Hur funkar kodningen på Chameleon? Är den bara en processor, och så har man all frihet däröver eller har den inbyggda hårdvaruprylar man kan uttnyttja, såsom chipsen i äldre datorer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 11:31

Evolver låter riktigt bra. Jag är faktiskt sugen på att köpa en Polyevolver när den nu släpps.

MVH
Demokid

Japp, och med den rådande dollarkursen måste det vara _ännu_ mer synth för pengarna. Enda problemet med evolvern är att man blev sugen på en poly evo...

Ååååh, och jag har machinedrumklåda också

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-14 13:08

..nästan så att man ska dra igång en modular-kategori i forumet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 14:39

Volantiz, Det tycker jag! Alla ska dela med sig av sina fina patchar

snacka tillräckligt mycket om modularer i synt-forat så kanske det blir verklighet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-14 20:35

Inget inköp kanske men...

Jag bytte mitt gamla yamaha promix 01 mot en mint ms-20 som har legat i orginalväkan dom senaste 20 åren, inkl alla orginal manualer och org patch kablar.

Glad e jag

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-14 22:52

Bra byte!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-14 23:30

absolut :kaaaka!:

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-17 19:46

En Matrix 1000 från Peter H...fantastisk maskin...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-17 20:19

Ingen synt kanske ... men jag fick ett Jaspers stativ idag

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-17 20:20

Vilken dröm i aluminium. Du fick casha...? Och var?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-17 20:25
Ursprungligen av PF:

Vilken dröm i aluminium. Du fick casha...? Och var?

Runt 2000 kr blev det med frakt och allt ... Köpte direkt från Jaspers

  • Oregistrerad
  • 2005-01-17 20:29

Åfan!
Grattis neriks!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-17 20:30

Hmm! Nu måste jag verkligen räkna ut vad som behövs, det där vill man ju bara ha.

  • Medlem
  • 2005-01-17 21:56

Neriks : Hur lyckades du med det? Jag har hört att dom inte funkar att köpa direkt från dom längre? JAg är nämligen väldigt sigen på att köpa ett till. Har visseligen hört att man kan köpa jaspers här i malmö. Ska kolla upp det lite närmare.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-17 22:27
Ursprungligen av 18db:

Neriks : Hur lyckades du med det? Jag har hört att dom inte funkar att köpa direkt från dom längre?

Jaha ... Det var Amino som tipsade mig om att antingen köpa från Thomann eller direkt frånJaspers. Jag kontaktade Jaspers och det verkade inte vara några som helst problem att köpa direkt från dem! Ungefär två veckor tog det att få stativet från beställning till leverans. Den mesta delen av tiden berodde på att Jaspers ville ha betalt via en banköverföringen som tog ganska lång tid att genomföra. Stativet skickades från Tyskland i fredags och kom idag vilket jag tycker är ganska snabbt! ...

Bevaka tråden