Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Låter som en onödigt dyr datorn, med midikontroller (utan särskilt många trevliga rattar), som det inte går att koppla in mus och tagentbord till. Själva innehållet är det nog inget fel på, men det verkar väldigt svåråtkomligt (som med alla liknande monster).
aja, jag är uppenbarligen inte målgruppen :rolleyes:
Å vilken skön demo, 'Love embraces all', hoho, soft. Annars, wavestation, analog modelling, orgel och inspelning. Om den streamar samples kan jag förstå satsningen på sampleplaying, annars fattar jag det inte. Kunde varit värre, kunde varit bättre.
Jag tycker den verkar konstig. Den gör ju inget revolutionerande förutom att kosta mer än något annat. Det hade varit roligare med något radikalt nytt liksom. Men det kanske blir roligare sedan när lillasystrarna dyker upp med mer speciella användningsområden. Kan man ju hoppas. Jag hade sett fram emot något i stil med "racerlegacy" fast med mindre retroinriktning.
Kikar på 31-minutersdemon just nu. Jag får en känsla av att det mest e en vulgärt stor keyboard (med den nya Karma2-delen). Det hade varit intressant med en maskin utan all "lull-lull" dvs. en ren multisynt. Så fort den otröttligt smiliga demoliraren trycker igång ett komplett komp tänker jag på hemkeyboard (men så ere ju iofs med alla demos). Den låter riktigt, riktigt bra trots att det inte e perfekt ljud.
Länk: http://trio.harmony-central.com/ramgen/WNAMM05/Korg-OASYS.rm
Tittade på videon och tänkte direkt ?Microsoft borde köpa en, den är perfekt att göra startup ljud med?. En annan sak som slog mig var när man ska använda alla autokomp grejer. Det går ju inte att göra en seriös låt på det sättet för det låter finlandsbåtsmusiker.
Visst kanske är kul 5 minuter att jamma till Karmakomp i musikaffären men sedan tröttnar man.
Samma med Andromeda. Alla presents använder sequencern och arpeggiatorn och det kan låta jätte coolt men en låt kan man inte använda dom till. Strippa bort finlandsbåtsmusiker grejerna så blir det bra för den låter tok fint.
Va? I Gbg? Missade det helt när jag var där i torsdags...iofs så stod en tre gånger så intressant synt där för mindre än hälften av vad Oasys kostar ivägen. Jag snackar om en moog voyager.
Den kom in igår och packades upp idag...fredag alltså...
Jasså Moogen såg ja inte...
Men Oasys...tja vad ska man säga om den...snygg display......många ljud....låter bra......fast oxå lite småtråkigt. Men det kanske kommer lite kul uppdateringar.
Han som hade vart på utbildning på synthen hade inte använt den så mycket så han kunde inte göra nån bra demo...han skulle återkomma om det.
Fick en snabbdemo av den på jam, och vad säger man, rätt mycket självspelande piano över preset-ljuden, vilket för mig in på fråga två. Varför använda preset:s... ;o)
Som väl sagts innan kan man ju hoppas på att det kommer en synt-version-spinoff av OASYS, där dom plockat bort DAW:en, och för min del också sampleplayern. Och behållit analogue modelling, med möjligheten att plocka in grejer som phys-mod. Synten kostar ju så mycket att det borde komma nån lillebror till den. Sen kan jag inte fatta att dom inte har polyphonic aftertouch på en keyboard för över 500000 Kr!