- odlarn
- Medlem ●
- Borås
Har inte fått det aset än.. den stora fördelen med att bo i en småstad.. men jag har en liten fundering.
är det lika bra att stoppa in 3.05-oset direkt, eller ska man trycka in det senaste officiella och lära sig grunderna först och sedan pilla i 3.05?
ahha ..
- tänkte att du nyttjade söket där eller google för att senare hamna där... kanske
\\ angående hårdiskar
inom en snar framtid e vellan priserna nere på låga nivåer att det e värt att byta ut alla rörliga delar och köra på "solid state" diskar\flashdiskar i grejjerna
-- inge väs&surr och lär hålla att tappa runt lite
nu orkar jag verkligen inte läsa i manualen (sen är min mpc fortfarande på service:()
men är det någon som testat att ladda in en midifil i mpc:n och sequensat syntar via mpc:n på det sättet? fick aldrig tid att step-programera den innan jag lämnade in den heller.
nu orkar jag verkligen inte läsa i manualen (sen är min mpc fortfarande på service:()
men är det någon som testat att ladda in en midifil i mpc:n och sequensat syntar via mpc:n på det sättet? fick aldrig tid att step-programera den innan jag lämnade in den heller.
service? vad har hänt med den?
jag fingrade lite med step edit igårkväll, men det kändes drygt. var, om jag nu gjorde rätt, mycket smidigare att göra om inspelningen.
sen finns det väl grid-edit i det OS4 tror jag.
kk, nu är jag väldigt sugen på att köpa mer minne, trots plånboksbegränsningen. inte så kul att bara lira med några 808-samples + 5 rhodes chord... eller vad säger jag? det är ju skitkul
Jag har ett minne för mycket. I oöppnad förpackning, inhandlades förra veckan då jag trodde att en beggad mpc jag skulle köpa saknade minne. Jag gav 446:- inkl frakt. Du får det för 400:- inkl frakt.
Jag har ett minne för mycket. I oöppnad förpackning, inhandlades förra veckan då jag trodde att en beggad mpc jag skulle köpa saknade minne. Jag gav 446:- inkl frakt. Du får det för 400:- inkl frakt.
låter ju lysande, det är ett 256-minne förmodar jag?
i load/save menyn på mpc ska det väl finnas ett val för autoload. där kan man be mpcn att inte ladda in dem fåniga hiphopsamplingarna i minnet när man startar upp. annars kan du ju delete:a alla program o sen trycka på purge bland program menyerna för att rensa minnet från alla ljud som inte e assajnade på nåt program.