jo som jag fattade av en kunnig, så går det f f inte att ha olika mappar för samplingar & PGMs på olika ställen på disk\CF - maskinen hittar inte ljuden då
(SEQ funkar ju fint att ha liggandes lite var stans --- men det känns enklast om man har SEQfilen i samma mapp som .PGM då man ev skruvade om ljudet i ett PGM för just en SEQ !!
sååå kontentan och det enklaste e att klona samplingar (spara program med ljuden) och ha allt i samma .ALL-media-map för ett projekt eller låt...det suger men det kan bortse ifrån nu
generellt sett så skruvar man inte om saker på MPCn bara fittar till det (får saker att passa ihop) då det inte finns speciellt rekordeliga verktyg för att TWEAKA om just grejjer på dessa...
det bästa e vellan att man på datan klurar till dom samplingarna man vill använda så långt det går!
-- flyttar över ett minneskort med samplingar och langar upp i MPC och sen ad.lib bonkar in grejjerna
-- då det e så effektivt och går så snabbt att trigga ihop ett tack\låt än att dra en rövare med musen och pluppa i mjukvaruSEX-biten...
jag trivs i o f s inte med nåt men att köra hardcore e lite fulare och blir bättre än att åka med datan just idag
det bästa vore att man sen editerar det man bankat in på MPCn i datan just och färdigställer tracket\låten på den -- MERGE'a 2 världar-grejjen--MPC kan ju ev användas som kontroller tex där
DATA → MPC → DATA i arbetsflödet
[detta kommer jag kanske få editera\svara på mera sen, om det e tokigt otydligt:]