Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är inte Apple mer framgångsrika än vad de är?!?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 13:02
Ursprungligen av Hunter78:

Tillägg :

Häpp...

Samma situation är det nu mot microsoft, Apple har sedan 1998 fört ett informellt korståg mot PC – Windows ( Microsoft ), det ser man om man tittar på alla keynote som Apple har haft.

Kolla på lite äldre saker så ser du värre grejor, nu är det ju mest med glimten i ögat jämfört med då.

I dagens situation har IBM ( Som fick microsoft att bli den gigant det är idag ) sålt av sin pc division till något koreanskt företag.

Snarare compaq (med sin reverce engeneering) och den pletoria av bios / moderkort och dosversioner (IBM hade sin, MS sin och DR m.fl. fanns ju) som dök upp ungefär samtidigt som Win3.11 gjorde att fokus gick från IBM till MS.

Sedan har Apple fått stor hjälp av Linux användarna som har lyckats att få Asien och flera Europeiska länder och deras myndigheter att hoppa av Windows världen och gå över till linux världen.

Vad har OS X med linux att göra?

Trots allt detta har man inte skadat Microsofts speciellt mycket ( om man tittar på marknadsandelar ca 5 - 10 % ) i förlust för Microsoft. Microsoft har haft ca 97 – 98 % av den totala väldsmarknaden til dagens ca 90%  94%. Sedan kan siffrorna variera något pgav om man tittar specifikt på någon produkt kan det skilja sig något!

Och du har inte märkt något av all FUD och propaganda MS sprider mot Linux?
MS har ju till och med pumpat in stora pengar i SCO för att oroa företagen för vad Linux är...

Är en revolution på väg eller?

Inte så länge folk inte vet vad en revolution är....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-21 16:32
Ursprungligen av Pär:

Vad har OS X med linux att göra?

En hel del skulle jag säga, vilket särskilt märks på sajter som sourceforge. Det är inte mycket som skiljer i källkoden till de program som man kan ladda ner där.

Jag är så nöjd med mina macar att jag startade en sajt och sprider budskapet för att värva tusentals fler användare. Det säger väl något

Bevaka tråden