Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmcitatsspel

Tråden skapades och har fått 514 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, kom på att det var fel, men jag kommer inte på rätt svar. Jag har en känsla för vad det skulle kunna vara, men jag kan inte placera det. Jobbigt!

The Rock! Givetvis 99.9 % säker. Ska klura på ett nytt...

Ja! Det var ju Sean Connerys röst jag hörde inne i skallen och inte Pacinos.

"Loshersh alwaysh whine about their besht. Winnersh go home and fuck the prom queen!"

OK! Här kommer ett:

You don't live with me, you live among the remains of dead people. You sift through the detritus, you read the terrain, you search for signs of passing, for the scent of your prey, and then you hunt them down. That's the only thing you're committed to. The rest is the mess you leave as you pass through.

Retas du med Staed nu?
Al Pacino i Heat.

Rätt svar Din tur!

Jag är så på.
Tyvärr börjar det ju bli svårt att komma på citat att komma med. Det ska ju vara något jag själv kommer i håg och helst från en film jag gillar. Den jag kom på på rak arm är nog för elak, så kör i stället med ett från en film jag såg nyligen:

Citat:

Imagine you're a deer. You're prancing along. You get thirsty. You spot a little brook. You put your little deer lips down to the cool, clear water - BAM. A fuckin' bullet rips off part of your head. Your brains are lying on the ground in little bloody pieces. Now I ask ya, would you give a fuck what kind of pants the son-of-a-bitch who shot you was wearing?

Gigli? (Gick på TV för några dagar sedan nämligen.)

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-28 18:23

Känner också så väl igen det från TV för några dagar sedan men har inte sett "Gigli" så jag tror på "Min kusin Vinny".

Marco har rätt.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-28 22:14

Okej, här är ett citat från en tidig film med Clint Eastwood som också gick på TV för någon vecka sedan.

Citat:

Joe: You shoot to kill, you better hit the heart. Your own words, Ramone.
[Ramone fires off two shots, but The Man With No Name stands right back up]
Joe: The heart, Ramone. Don't forget the heart. Aim for the heart, or you'll never stop me.
Joe: To kill a man you shoot him in the heart. Isn't that what you said, Ramon?

Clint Eastwood har fått ett gäng bra repliker i sina filmer, jag kan flera stycken utantill, men å andra sidan, vem gör inte det?

Sägs nedanstående i samma film?

Citat:

In this world there are two kinds of people. People with guns, and those who dig... [Waves his gun] You dig.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-29 05:58
Ursprungligen av Taz_1999:

Clint Eastwood har fått ett gäng bra repliker i sina filmer, jag kan flera stycken utantill, men å andra sidan, vem gör inte det?

Sägs nedanstående i samma film?

Gogglade lite och det verkar inte var rätt film.

Roade mig med att skriva ihop poängen än så länge. Inte för att det kanske är en tävling egentligen, men det kan ju vara lite roligt.

Taz_1999 - 5
macce - 4
ohennig - 4
lasselu - 3
EricBradley - 2
Johan S - 2
staed - 2
supergnu - 2
dernien - 1
Leftrustle - 1
Marco - 1
Mattias Hedman - 1
Nadsat - 1
rhesus - 1
TZW - 1
ztaafen - 1

Ok, då gissar jag på "För några få dollar mer"?

(Visst är det samma film som Biff (Martin McFlys antagonist) i Tillbaka till framtiden 3 tittar på när han ligger i badet?).

Häng dom högt gick väl förra veckan på TV6, så jag gissar på det och hoppas att Taz har fel.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-29 18:52

Tyvärr har ni fel båda två, men ni är inne på rätt spår, nämligen spagetti-western.

Citat:

[Having said "get three coffins ready" earlier]
Joe: My mistake. Four coffins...

Joe: I don't think it's nice, you laughin'. You see, my mule don't like people laughing. He gets the crazy idea you're laughin' at him. Now if you apologize, like I know you're going to, I might convince him that you really didn't mean it.

Den onde, den gode, den fule?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-29 23:08
Ursprungligen av Taz_1999:

Den onde, den gode, den fule?

Nix, inte den heller, men var det inte den filmen du menade med inlägg 162.

I så fall är det bara en film kvar i så kallade "Dollar-trilogin" där Clintan spelar Mannen utan namn.

Då måste det vara "För några få dollar mer", eller vad den hette på svenska (For a few dollars more).

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-30 02:29

Citatet är från filmen en handfull dollar, som bygger på Akira Kurosawas Yjimbo (även kallad Livakten ibland) och som även stått till grund för filmen Last man standing med Bruce Willis. Storyn är enligt mig bäst i orginal med japaner och svärd. Den har ju trots allt en hund som kommer springandes med en avhuggen hand i munnen när hjälten gör entré i staden för första gången.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-06-30 07:30
Ursprungligen av Clase:

Citatet är från filmen en handfull dollar, som bygger på Akira Kurosawas Yjimbo (även kallad Livakten ibland) och som även stått till grund för filmen Last man standing med Bruce Willis. Storyn är enligt mig bäst i orginal med japaner och svärd. Den har ju trots allt en hund som kommer springandes med en avhuggen hand i munnen när hjälten gör entré i staden för första gången.

Ja där satt den, din tur.:)

Nä vaffan, jag menade ju för en handfull dollar. Hur dum får man vara? Särskilt som Taz redan försökt med samma titel en gång.
Nå, jag har i alla fall lärt mig att man inte ska delta i frågesport efter en kväll på restaurang, med efterföljande whisky och wii-sports.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-30 02:32

Wii-sports på fyllan med kompisar är nog ett av de roligaste saker en homosapiens kan ägna sig åt nuförtiden tror jag.

Mitt bidrag:

Citat:

Hon: Aren't you one of those guys?

Han: What guys?

Hon: Those guys guys. Guys with skills?

Han: Skills?

Hon: Yea. You drop them in the middle of the jungle with a pocket knife and a quetip and they build you a shoppingmall. Those kind of guys

Hans: No. But I can do this... *Plop*

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-30 15:29

Öpöpöpöp....nu är det allt min tur. Bara för att så kan jag tillägga att det är Six days seven nights med Harrison Ford och Anne Heche.

Nu kommer mitt citat, som är från en av mina absoluta favoritfilmer:
"You know, there's a million fine looking women in the world, dude. But they don't all bring you lasagna at work. Most of 'em just cheat on you."

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-30 16:51

Ok, den är lite svår så ni får ett lite mer minnesvärt citat också från samma film:

Person 1: Embolism in a pool, what an embarrassing way to die.
Person 2: That's nothing compared to how my cousin Walter died.
Person 1: How did he go?
Person 2: He broke his neck.
Person 1: You call that embarrassing?
Person 2: He broke his neck while trying to suck his own dick!

En ledtråd till? Båda låter bekanta men jag kan inte placera dem. Verkar vara en rolig film i alla fall.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-30 18:17

Hehe...finns hur många citat som helst från denna film, som är antagligen en av världens bästa "prat-filmer". Ok, här kommer ett till...

"My mom's been fuckin' a dead guy for 30 years. I call him dad."

Försöker febrilt hitta denna film på dvd, men det är svårt i sverige. Filmen fick sig en uppföljare för inte så länge sedan heller, och flera av karaktärerna i filmen dyker upp i andra rullar av samma regissör. Detta är dock den första och bästa.

Hahahah!
Filmen heter Clerks och är gjord av Kevin Smith. Har för mig att han sålde sin enorma samling serietidningar för att ha råd att göra klart den. tur är väll det annars hade vi inte fått godbitar som Mallrats, Dogma, Chasing Amy mfl.

Drar igång en ny på direkten!
Ganska ny och otroligt välgjord film:

Jasper: What did you do for your birthday?
Theodore Faron: Nothing.
Jasper: Oh come on, you must have done something.
Theodore Faron: Nope. Woke up, felt like shit. Went to work, felt like shit.
Jasper: That's called a hangover, Amigo.

Bevaka tråden