Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning av operatörsspärr på iPhone

Tråden skapades och har fått 532 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så med andra ord om jag köper det där TurboSim/Stealthsim, då kan jag andvända alla iPhones funktioner och även uppdatera telefonen regelbundet utan att Apple egentligen skulle kunna släppa någon ny mjukvara som gör den obrukbar, stämmer detta?
Det blir med andra ord som en helt vanlig oupplåst AT&T iPhone?

Säljs detta TurboSim i fysiska butiker (främst USA) också eller endast på internet?
Bästa pris?

En av anledningarna att Apple låser sig till enskilda operatörer är just att de vill att alla funktioner ska fungera. Använder du TurboSim/Stealthsim eller något liknande som du sätter på själva SIM-kortet kommer du kunna använda allt förutom Visual Voice-mail och kontoinformation. Vid uppdateringar kan inget garanteras, dels på grund av att Apple kan ändra något i hur telefonen tar reda på att man har rätt kort (visserligen inget man borde vänta sig), men framförallt eftersom när du uppdaterar så måste telefonen aktiveras och jailbreakas igen, vilket kan ta ett tag innan sådana lösningar finns.

TurboSim/Stealthsim bör du få tag på för runt en tusenlapp (finns dels ett par här på forumet som säljer, kolla bara runt i trådarna på iPhone-forumet. Alla mina fingrar räcker inte till för att räkna de trådar där privatpersoner säljer sådana produkter :). Köper du vial tillverkarnas hemsidor eller eBay lär du komma undan lite billigare.

Stealth SIM

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

En av anledningarna att Apple låser sig till enskilda operatörer är just att de vill att alla funktioner ska fungera. Använder du TurboSim/Stealthsim eller något liknande som du sätter på själva SIM-kortet kommer du kunna använda allt förutom Visual Voice-mail och kontoinformation. Vid uppdateringar kan inget garanteras, dels på grund av att Apple kan ändra något i hur telefonen tar reda på att man har rätt kort (visserligen inget man borde vänta sig), men framförallt eftersom när du uppdaterar så måste telefonen aktiveras och jailbreakas igen, vilket kan ta ett tag innan sådana lösningar finns.

TurboSim/Stealthsim bör du få tag på för runt en tusenlapp (finns dels ett par här på forumet som säljer, kolla bara runt i trådarna på iPhone-forumet. Alla mina fingrar räcker inte till för att räkna de trådar där privatpersoner säljer sådana produkter :). Köper du vial tillverkarnas hemsidor eller eBay lär du komma undan lite billigare.

Jag köpte från http://www.iphonehellas.com/iPhoneHellas/Home.html samt följde deras Jailbreak instruktopner, fungerar utan problem med Telenor. Se bara till att du har deras 2G SIM. Har testat med telenor 3G SIM vilket inte fungerar.

Stealth SIM kostar 850 ink frakt.

Hej allihopa! Jag säljer den nyaste versionen av Black Stealth Sim och bor i Stockholm. Som de flesta redan vet här går det alltså att använda en 1.1.2 iphone med detta kort tillsammans med ditt svenska simkort i telefonen. Maila mig på sundelin.patrik@gmail.com eller ring mig på 0704913988

Ursprungligen av antitull:

Hej allihopa! Jag säljer Black Stealth Sim som gör det möjligt för dig att låsa upp iphone 1.1.2 kontakta mig på 0704913988. Först till kvarn!

Som sagt... Black Stealth Sim kan inte låsa upp någon telefon, den lurar telefonen att det är ett bra SIM-kort. Håll gärna isär begreppen är du snäll, vi har tillräckligt med problem att beskriva skillnaden på jailbreak, aktivering och upplåsning för att få två varianter av upplåsning när det sägs från ett håll att det inte går att låsa upp 1.1.2 och sen från ett annat att det går.

Jag satte i mitt stealthsim idag med telenor. SIM-kortet accepteras så jag kan ringa. Men det går inte att ringa till telefonen. Processsnurran dyker upp och telefonen är tyst när man ringer. När jag tycker på senaste samtalsknappen under telefonmenyn kommer tillbaka till "home".
Skummt, någon som känner igen problemet??

Jag kan tydligen bara ringa från min adressbok. Slår jag nummer kastas jag tillbaka "home". samma sak om jag vill läsa mottagna samtal eller sms.

Det står TELENOR i övre vänstra hörnet.

Ska man ställa in något eller installera något mer program, typ anysim motsv?

Telen är jailbreakt och återuppgraderad till 1.1.2 som den var orginal, funkar finns annars.

Känns som någon ytterligare spärr som jag aldrig läst om.

  • Medlem
  • Burlöv
  • 2008-01-03 16:15

Problem.

Hej!

Lyckades låsa upp min iphone med en av guiderna jag hittade på ifun.se och som var hur lätt som helst att förstå. Telefonen fungerade hur bra som helst. i 10 min. Gick sen in på itunes för att lägga in låtar då itunes frågar om jag vill uppdatera.. Vilket jag idiotiskt nog gjorde.. Filen var på 160 mb..

Vet inte vad jag har uppdaterat, eller hur jag ska gå tillväga nu.. Telefonen är tillbaka från början. Men jag har testat och låsa upp den igen.. Men den stannar på jailbreaken..

Någon som vet vad jag har gjort och om det är kört för min del?
Super tacksam för svar..

Ursprungligen av asse19:

Hej!

Lyckades låsa upp min iphone med en av guiderna jag hittade på ifun.se och som var hur lätt som helst att förstå. Telefonen fungerade hur bra som helst. i 10 min. Gick sen in på itunes för att lägga in låtar då itunes frågar om jag vill uppdatera.. Vilket jag idiotiskt nog gjorde.. Filen var på 160 mb..

Vet inte vad jag har uppdaterat, eller hur jag ska gå tillväga nu.. Telefonen är tillbaka från början. Men jag har testat och låsa upp den igen.. Men den stannar på jailbreaken..

Någon som vet vad jag har gjort och om det är kört för min del?
Super tacksam för svar..

Du tryckte alltså uppdatera programvaran?
Då uppgraderade du till 1.1.2.
Inte så lyckat.
Ett tips är att läsa på runt de olika versionerna av programvarorna, vad man kan göra och inte ska göra.
Om du söker här på forumet finns det länkar till guider för att nedgradera -eller rent av göra en restore - till 1.1.1(den du antagligen hade om du följde en guide på ifun.se) och sedan låsa upp den med samma guide igen.

Ursprungligen av ihrelius:

Jag kan tydligen bara ringa från min adressbok. Slår jag nummer kastas jag tillbaka "home". samma sak om jag vill läsa mottagna samtal eller sms.

Det står TELENOR i övre vänstra hörnet.

Ska man ställa in något eller installera något mer program, typ anysim motsv?

Telen är jailbreakt och återuppgraderad till 1.1.2 som den var orginal, funkar finns annars.

Känns som någon ytterligare spärr som jag aldrig läst om.

Det här är en känd bugg som kan lösas genom att du går in på installer och laddar hem ett program som heter IWORLD och installerar detta. Återigen vill jag meddela alla som inte får sina telefoner att fungera eller saknar simkort att ringa mig på 0704913988. Jag hjälper dig att jailbreaka din telefon och installerar svenska menyer och jag säljer även Black Stealth Sim.

Jag har följt instr. enl "hellas". Men nu kan jag ändå inte ringa även om telen accepterar telenorkortet. Skumt.

Under jailbrakinggrejen funkade allt fint, inga konstigheter. Hoppas inte det smugit in andra uppdateringar. Jag byte SIM-kort idag på telenor. Men det borde inte spela roll. Mitt gamla var från hedenhöstiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-04 21:27

Ursäkta men hur skapar man en ny tråd ?

Ursprungligen av linderl:

Ursäkta men hur skapar man en ny tråd ?

Eh, klickar på "skapa ett nytt inlägg".

Har precis fått in 50 Stealth SIM, någon som behöver? Pris 1.000:- inkl frakt. Mail roarbolt@gmail.com

  • Oregistrerad
  • 2008-01-12 17:10

Är det möjligt att låsa upp iphonen utan stealthsim?

när tror du ni att iphone kommer till sverige är den olåst eller inte vad kommer den att kosta

  • Medlem
  • 2008-01-12 20:45

Nu får ni söka lite. Det bjurback och spehe frågar om finns i cirka 51275 trådar redan...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-12 22:11

Har precis gjort en jailbreak på en 1.1.2 allt gick bra förutom att den inte hittar SIM trots att jag har lagt ett Stealth SIM ovanpå mitt vanliga SIM.
Några tips på vad jag skall göra!!??

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-12 22:24

Efter ett antal försök så löste det sig allt fungerar !!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-21 23:31

Löste sig hur då?

Efter ett antal försök... Bootade du bara om eller fick du sitta och fippla med stealthsimmet?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-21 23:36

Hade du "no sim" eller "invalid sim" när det inte fungerade?

Firmwere uppdatering

Såhär ligger det till.
Jag var på 1.0.2, skulle uppdatera till 1.1.1, det gick tyvärr inget vidare* och jag var tvungen att nedgradera mig till 1.0.2 igen. Nu tänkte jag ge det ett nytt försök, men eftersom att jag redan har provat uppdatera en gång så har jag redan det "nya" basebandet som hänger med i 1.1.1...

Den är naturligvis upplåst och fungerar med nytt baseband och 1.0.2, frågan är om jag bara kan dra in 1.1.1 och aktivera/jailbreaka telefonen och sen är allt redo? Eller sabbar jag telefonen om jag uppdaterar? Någon som vet någonting?

* = Telefonen var aktiverad och upplåst med anySIM för 1.1.1, men konstigt nog fick jag ändå ingen kontakt med tele2s nät. "No Service". I övrigt fungerade 1.1.1 korrekt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-12-30 18:08

problem med jailbreak

Hej,

Har fått hem en 1.1.2 nu och skaffat ifuntastic som skulle vara ett lätt sätt att komma igång.
Problemet är att jag bara kommer till steg 12 "Please wait for iPhone to be activated. Then quit itunes"

Itunes visar bara rutan där man ska klicka vidare för att aktivera och välja betalningsalternativ osv.

Vad gör jag för fel?

Bevaka tråden