Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning av operatörsspärr på iPhone

Tråden skapades och har fått 532 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

jag klarade det!

vad jag gjorde fel var att man måste "stänga ner" "itunes helper" innan man kör INstaller.

iPhone på mitt trådlösa nätverk

Grattis m8
Lycka till

  • Medlem
  • 2007-10-16 22:48
Ursprungligen av el gringo:

jag klarade det!

vad jag gjorde fel var att man måste "stänga ner" "itunes helper" innan man kör INstaller.

iPhone på mitt trådlösa nätverk

Hur gjorde du då? Jag har en med 1.0.2 men både när jag ska Activate och Jailbreak hittar iNdependence ingen fw-fil?!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 23:14
Ursprungligen av Baron:

Hur gjorde du då? Jag har en med 1.0.2 men både när jag ska Activate och Jailbreak hittar iNdependence ingen fw-fil?!

Du måste packa upp filen med firmware, tar man ner den med Safari så packar den upp den direkt.

Ursprungligen av Baron:

Hur gjorde du då? Jag har en med 1.0.2 men både när jag ska Activate och Jailbreak hittar iNdependence ingen fw-fil?!

Vare sig iTunes eller Helper får vara igång. Stänga ner iTunes Helper? Aktivitetskontroll - Avsluta process.

Har kört upplåsningsprocessen med iUnlock ett tag nu. Dessvärre har den stått på "Running baseband updater" i omkring 20 minuter nu. Ska det verkligen ta så länge? Flashningen tog sin tid, men där stod det iallafall att det skulle ta omkring 20 minuter. Ska jag fortsätta vänta tills/om den blir klar, eller avbryta processen? :/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-15 21:48
Ursprungligen av robert-:

Har kört upplåsningsprocessen med iUnlock ett tag nu. Dessvärre har den stått på "Running baseband updater" i omkring 20 minuter nu. Ska det verkligen ta så länge? Flashningen tog sin tid, men där stod det iallafall att det skulle ta omkring 20 minuter. Ska jag fortsätta vänta tills/om den blir klar, eller avbryta processen? :/

Ja, vänta ett tag till! Det är en ungefärlig tid. Min tog också lite mer tid på sig och man blev orolig om det funkar som det ska... Ha inte iTunes igång alls.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 17:22

Jag efterfrågar en bra upplåsningsmetod för Windows. Ngn som kan bistå med en länk. Hade tänkt vänta tills jag fått upp min Mac Mini och följa anvisningarna för OS X men nu orkar jag inte vänta längre

  • Medlem
  • 2007-10-16 23:16

Jag fick igång skiten till sist, men då klagar den på att mitt simkort är låst. den tar inte heller den vanliga PIN-koden till kortet.
Jag aktiverade telefonen med ATT-kortet i, spelar det nån roll? Jag får problem när jag försöker igen med telenorkortet.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-16 23:18
Ursprungligen av Baron:

Jag fick igång skiten till sist, men då klagar den på att mitt simkort är låst. den tar inte heller den vanliga PIN-koden till kortet.
Jag aktiverade telefonen med ATT-kortet i, spelar det nån roll? Jag får problem när jag försöker igen med telenorkortet.

Har du lagt in lockdownd filen?

  • Medlem
  • 2007-10-16 23:29

ähum, jag hade inte kört sidan 3 i guiden än..

Ursprungligen av Baron:

ähum, jag hade inte kört sidan 3 i guiden än..

Nån som är lite väl otålig?

  • Medlem
  • 2007-10-16 23:53

Det här ju ju så nära julafton man kan komma. Det känns som dagen före julafton som 12-åring när jag sitter och går igenom alla steg i väntan på att det ska fungera...

  • Medlem
  • 2007-10-16 23:54

men nu kör jag AnySim istf det som rekommenderas. Och det står att den flashar baseband... Ska jag bli nervös då?

  • Medlem
  • 2007-10-17 00:03

heh, skriver by pa Min olasta lie...

  • Medlem
  • 2007-10-17 00:04

fast jag får nog göra nåt åt autokorigeringen...

  • Medlem
  • 2007-10-17 00:23

Swephonebiten fungerar inte riktigt:

Citat:

7. Döp om GlobalPreferences.plist
• Markera “GlobalPreferences.plist” som du just laddade upp i Cyberduck, välj Rename File från menyn File
• Döp om filen till “.GlobalPreferences.plist” (sätta en . före namnet)

Jag kan inet döpa om den eftersom filen med det nya namnet redan finns. Jag kan heller inte skriva över den gamla.

  • Medlem
  • 2007-10-17 00:34
Ursprungligen av Baron:

Swephonebiten fungerar inte riktigt:

Jag kan inet döpa om den eftersom filen med det nya namnet redan finns. Jag kan heller inte skriva över den gamla.

SFTP Protocol version: 3
Key Exchange (KEX) Algorithm: diffie-hellman-group-exchange-sha1
Number of key exchanges performed on this connection so far: 1
Host Key Algorithm: ssh-rsa
Server to Client Crypto Algorithm: aes256-ctr
Client to Server Crypto Algorithm: aes256-ctr
Server to Client MAC Algorithm: hmac-sha1-96
Client to Server MAC Algorithm: hmac-sha1-96

Jag har en helt ny 1.1.1

Hur ska jag gå tillväga för att låsa upp med anySim 1.1

Jag har laddat ner iNdependence 1.2.3

Ska jag börja med att aktivera den i 1.1.1 lr ska jag nergradear den till 1.0.2?

I en drömvärld skulle jag ju kunna göra allt i iNdependence!?

Först Aktivera
Sen Jailbreak
Sen installera SSH, SFTP, SCP
Sen under fliken Customise installera anySim 1.1
Sen köra anysim på iphonen utan simkort i, och jag skulle ha en helt färdig 1.1.1 lur

Är det så här man gör, snälla hjälp

M.V.H. Claes

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 16:28
Ursprungligen av Baron:

Swephonebiten fungerar inte riktigt:

Jag kan inet döpa om den eftersom filen med det nya namnet redan finns. Jag kan heller inte skriva över den gamla.

Jag hade samma problem. Och det beror på att man måste gå in i Inställningar i CyberDuck och kryssa i "visa filer med "." före" eller vad det står under Allmänt, sen ansluta till iPhonens mappstruktur. Sen funka det att ändra filnamnet på Globaltjosan.

Om du redan är ansluten till din iPhone, gör inställningen i CD och avsluta programmet helt och anslut igen. Tydligen behövdes detta göras för att inställningen skulle slå igenom...

Förlåt att jag frågar ! men! Jag orkar inte läsa så jätte mkt, är lite krasslig.. men är så F-rbaannat nyfiken på om det har kommit något sätt så man kan uppdatera sin hackade telefon till 1.1.1 ?

Mvh Tfn123

  • Medlem
  • 2007-10-17 20:11

Fungerar inte, det heller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 20:19
Ursprungligen av Baron:

Fungerar inte, det heller.

Skumt, det funka för mig...

Någon som har orkat uppdatera nummerformaterings filen något mer för att formatera numren för övriga sverige? 08 är ju bra täckt, och det finns ju för vissa andra riktnummer, men långt ifrån alla. Började lite smått på Malmö/Lund, men kom inte så långt därefter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 21:03

Innan jag fick igång min router/trådlösa nätverk/modem, så dela jag ut internet via Airport-kortet i datorn. Och du kunde jag ansluta via SSH.

Nu när jag har fått igång router/trådlösa nätverk/modem och inte behöver dela ut datorns internet, så kan jag inte ansluta till min iPhone längre, via SSH. Jag har ju full kontakt via WiFi.

Jag angav IP-nr:et som står i det hittade trådlösa nätverket som jag har hemma. Och sen har jag standardanvändarnamn och lösen för att ansluta via CyberDuck. Se bifogad bild. Och då får jag felmeddelandet som också är bifogat här i inlägget.

Jag har SSH och WiFi aktiverat i Services...

Nån som vet vad som är fel?

jag får samma problem som du. kan inte logga in i iPhone för att lägga dit lockdown-filen hur har det gått för dig? när jag kollar i min router så har jag 192.168.0.6 och jag pingar och då får jag kontakt...

Ursprungligen av Reisan:

Innan jag fick igång min router/trådlösa nätverk/modem, så dela jag ut internet via Airport-kortet i datorn. Och du kunde jag ansluta via SSH.

Nu när jag har fått igång router/trådlösa nätverk/modem och inte behöver dela ut datorns internet, så kan jag inte ansluta till min iPhone längre, via SSH. Jag har ju full kontakt via WiFi.

Jag angav IP-nr:et som står i det hittade trådlösa nätverket som jag har hemma. Och sen har jag standardanvändarnamn och lösen för att ansluta via CyberDuck. Se bifogad bild. Och då får jag felmeddelandet som också är bifogat här i inlägget.

Jag har SSH och WiFi aktiverat i Services...

Nån som vet vad som är fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 17:11
Ursprungligen av el gringo:

jag får samma problem som du. kan inte logga in i iPhone för att lägga dit lockdown-filen hur har det gått för dig? när jag kollar i min router så har jag 192.168.0.6 och jag pingar och då får jag kontakt...

Jo, det har löst sig nu för min del. Det visade sig att jag inte fick samma IP-nr-område på datorns nätverkskort och det trådlösa nätverket, som är in inbyggd router i mitt ADSL-modem. Har klyddat en massa med mitt modem. Gjort flera återställningar i modemet osv. Och på någon vänster, så får jag nu samma IP-nr-område både på datorns nätverk och det trådlösa nätverket (det som står angivet i iPhonens anslutna nätverk).

Edit: Har du samma IP-nr-område t ex 192.168.0.xx på din dators nätverkskort och även får samma område i iPhonen så ska det funka att ansluta via SSH/CyberDuck. Prova att ansluta flera gånger. Ibland strular det.

"ip-nr-område?" öh...jag kan se på min router att min iphone är kopplad på ...6. så det borde ju stämma? ansluta flera gånger? skall man kanske starta om router el dyl? nu har jag provat på min imac och MBP...samma sak...I/O-fel

Ursprungligen av Reisan:

Jo, det har löst sig nu för min del. Det visade sig att jag inte fick samma IP-nr-område på datorns nätverkskort och det trådlösa nätverket, som är in inbyggd router i mitt ADSL-modem. Har klyddat en massa med mitt modem. Gjort flera återställningar i modemet osv. Och på någon vänster, så får jag nu samma IP-nr-område både på datorns nätverk och det trådlösa nätverket (det som står angivet i iPhonens anslutna nätverk).

Edit: Har du samma IP-nr-område t ex 192.168.0.xx på din dators nätverkskort och även får samma område i iPhonen så ska det funka att ansluta via SSH/CyberDuck. Prova att ansluta flera gånger. Ibland strular det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-22 21:35
Ursprungligen av el gringo:

"ip-nr-område?" öh...jag kan se på min router att min iphone är kopplad på ...6. så det borde ju stämma? ansluta flera gånger? skall man kanske starta om router el dyl? nu har jag provat på min imac och MBP...samma sak...I/O-fel

Ja, IP-område eller vad det kallas för, när de två första sifferkombinationerna är samma, t ex 192.168.xx.xx så är datorns nätverk och det trådlösa nätverket inom samma område. Det krävs för att kunna ansluta via SSH. Detta fungera sporadiskt när jag körde 1.02. Men det var omöjligt när jag uppgraderat till 1.1.1. Det är väldigt många internationellt, som har samma problem i och med uppdatering till 1.1.1. Och även de som hade 1.1.1 från början. Och allt detta via CyberDuck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-17 22:41

Börja med att felsöka connectiviteten. Kan du pinga din iPhone från den servern på den ip-adressen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-17 23:26
Ursprungligen av Rig:

Börja med att felsöka connectiviteten. Kan du pinga din iPhone från den servern på den ip-adressen?

Jag har bara pingat på en pc innan. Hur gör man i en mac?

Bevaka tråden