Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag älskar Spotify - som iTunes fast online med strömmande musik

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om någon har invite sänd den till gurra193@hotmail.com

Idén är bra, om ett par år kommer vi alltid vara online. Problemet ligger i att dagens teknik inte erbjuder snabb uppkoppling vart du än befinner dig. Vad händer om man ska ut och resa? Finns inte en chans att man kan använda sitt mobilabonnemang för utomlandstrafik. Det är ju ofta då man vill lyssna på musik, på flygplatser i planet och på bussen.

Bästa lösningen skulle ju vara ett device tillverkad av spotify, ungefär som en iPod med inbyggt wlan och turbo3G. Enheten skulle öven ha cirka 10gb flashminne och skulle man då ut och resa eller bege sig till stugan på landsbygden så skulle man kunna välja att lagra ett antal spår tillfälligt i sin spotifyenhet. Sen om man kom åt ett w-lan kunde man updatera sin spotify med ny musik.

Finns faktiskt hur mycket lösningar på alla ev. problem hoppas.
Ska bli spännande detta.

Lokal lagring är överskattat.

Kan ingen prova koppla till en bra HIFI-utrustning och sen uttala sig om ljudkvalitén?

Well, intressant att det är så många som gärna vill ha en invite!

Spotify är ett mycket spännande "projekt" som borde följas noga. Förvisso kommer det att kosta 99kr per månad för en reklamfri tjänst, och då får man heller inte behålla den musik som man lyssnar på. Fast å andra sidan slipper man undan problemet att man riskerar att åka på dryga bötesbelopp för nedladdning och spridning av kopierad musik. Dessutom betalar vi ju redan idag en månadsavgift för exempelvis tv-mottagning.

Kasta en invite till reklammejl (at) gmail (punkt) com om det finns en tillgänglig. Det vore kul att utvärdera tjänsten innan man tar sig ork att betala för den.

Kan ni inte bara skapa en tråd för att dela med er av invites? Känns ju som alla intressanta inlägg om reflektioner och diskussioner av tjänsten drunknar i allt tiggande.

Själv tycker jag tjänsten är suverän och helt klart värt priset. En enda skiva kostar ju nästan dubbelt så mycket ute i butiken. Ljudkvaliteten är helt klart godkänd enligt mig, och hastigheten är väldigt imponerande. Perfekt att ha på jobbet så man slipper streama hemifrån via Simplify media. Skall bli kul att testa med airfoil i kväll och se om man kan få lite ljud i vardagsrummet också. Någon som testat?

Ursprungligen av zappee:

Sluta tjata om invites. Har någon invites så skriver dem eller var inte så snål. Alla har 100kr.

Försökte få fram detta tidigare, men det funkar inte. Vi kanske skulle starta en ny tråd för diskussioner kring Spotify istället.

Ursprungligen av zappee:

Alla har 100kr.

Nej. Inte jag.

Varför finns inte The Beatles? Halva gruppen är ju död, resten är ett gäng pensionärer. Riktigt besviken, måste sitta och lyssna på covers när jag faktiskt betalar för tjänsten.

Bevaka tråden