Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag älskar Spotify - som iTunes fast online med strömmande musik

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har jag fått två nya invites. De två första som skriver sin mailadress under detta inlägg får mina invites. Men som Bstriker säger så kan man ju enkelt testa för 9 kronor eller 99 kronor.

Trevlig idé men tveksamt utförande.

Plus:
Snyggt interface
Hyfsad utbud med låtar
Enkelt att använda
Helt okaj ljud för min del

Minus:
Kan inte ladda ner musiken. Bara länkar till itunes
Tveksamt om det verkligen är värt 99kr i månaden för att enbart lyssna. Last.fm fyller nästan samma funktion för min del på datorn när jag jobbar/pluggar
Lite mer avancerade funktion hade inte varit helt fel

Jag tycker det bästa vore om dom som har invites skriver det här, så går inviten till den som är "först till kvarn" och skriver sin mail först. Så slipper alla skriva sina tiggerier.

Ursprungligen av gluttonous:

Jag tycker det bästa vore om dom som har invites skriver det här, så går inviten till den som är "först till kvarn" och skriver sin mail först. Så slipper alla skriva sina tiggerier.

Jag håller fullständigt med. När jag väl har invites över så kan jag omöjligen veta vilka i denna tråd som redan fått eller inte fått tillgång till Spotify. Så det vore smart att de som har invites följer samma koncept som gluttonous föreslår så att vi inte lusar ner tråden med "skicka-en-invite-till"-inlägg.

Ursprungligen av gluttonous:

Jag tycker det bästa vore om dom som har invites skriver det här, så går inviten till den som är "först till kvarn" och skriver sin mail först. Så slipper alla skriva sina tiggerier.

Bra idé, den som har invites att dela med sig skriver det här och sen är det "först till kvarn" som gäller. Tiggerier om invites bör vi hålla borta från tråden.

Om man inte vill jaga inbjudningar borde det väl gå alldeles utmärkt att göra så här: Betala 99 kronor för en månad och om man känner för det avsluta prenumerationen och låta kontot övergå till att bli annonsfinansierat.

Tjaba! Helt ny här, men jag har följt denna tråd ett tag, men först nu när jag skaffat ett konto hos spotify har jag ngt att själv bidra med.
Har nu suttit vaken hela natten pga detta haha Tycker iaf att det har fungerat långt över all förväntan, och jag trodde jag hittade allt jag ville lyssna på. MEN, helt plötsligt gick jag på pumpen, "Katy Perry - I Kissed A Girl".....den fanns inte, det var ju inte direkt den låten jag hade räknat med att inte hitta. Däremot blev jag ju galet nöjd när jag hittade en sådan gammal klassiker som O Superman - Laurie Anderson, den har varit typ störtömöjlig att finna på andra mindre lagliga ställen. Det man saknar nu är ju en funktion att komplettera sina playlists med "egna" låtar ur sitt egna bibliotek. Den funktionen vore grym, då man skulle kunna ha alla sina låtar på ett ställe.
Ljudet är inte heller dåligt, visserligen har jag bara haft möjlighet att lyssna i mina lurar(AKG K271) än så länge, men jag kan inte klaga(jag lyssnar med mina öron, inte ngn annans). Ska kasta i en CD nu å jämföra lite.....
Sedan kan man ju kanske tillägga att det känns lite skönt i själen att man faktiskt bidrar lite till artisterna nu när man betalar för musiken. Jag hoppas iaf artisterna får en del av pengarna så de slipper leva på nudlar?

Jo, en sak till kom jag på, det gick ju kanon att styra programmet med mitt G15-tangentbord oxå.....mediaknapparna fungerade direkt tutan några som helst problem...

PS. Mina invites är redan slut DS.

Senast redigerat 2008-10-09 07:27

Varför inte sluta med frågorna om invites och stödja de som utvecklat Spotify en månad för 99 kr, då får du även 2 invites. Du behöver inte fortsätta betala efter en månad men då får du leva med reklam.

Det tycker jag de är värda. Speciellt eftersom programmet kom till OS X också och inte två år senare.

Så kom igen ge dem 99 kr nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 20:25
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Varför inte sluta med frågorna om invites och stödja de som utvecklat Spotify en månad för 99 kr, då får du även 2 invites. Du behöver inte fortsätta betala efter en månad men då får du leva med reklam.

Det tycker jag de är värda. Speciellt eftersom programmet kom till OS X också och inte två år senare.

Så kom igen ge dem 99 kr nu!

Är det så att kontot övergår till ett "free" med reklam när månaden är över?

Ursprungligen av odelsteken:

Är det så att kontot övergår till ett "free" med reklam när månaden är över?

Ja, så är det.
Jag ska betala så snart jag är hemma från min USA resa.

Frågan är när Apple köper upp dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-10 10:06
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Frågan är när Apple köper upp dem.

Intressant tanke, vore grymt med ITMS integrerat i Spotify. Först streamar man musiken (gratis) och vill man ha musiken i sin ipod/iphone eller bara tillgänglig offline helt enkelt, köper man låten direkt i Spotify fönstret men musiken köps från ITMS och hamnar även i Itunes.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-10 07:16
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Varför inte sluta med frågorna om invites och stödja de som utvecklat Spotify en månad för 99 kr, då får du även 2 invites. Du behöver inte fortsätta betala efter en månad men då får du leva med reklam.

Det tycker jag de är värda. Speciellt eftersom programmet kom till OS X också och inte två år senare.

Så kom igen ge dem 99 kr nu!

hehhe, va dum jag känner mig. Jag har ju egentligen inga problem att betala för saker jag uppskattar. Jag gillar inte att ladda ner utan köper ju från iTMS. Klart att jag ska lägga 99kr på det här!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-09 22:42

Köpte mig en månad, kunde undvara 99 kr... Är imponerad, sjukt snabbt sök, trevligt interface! Lite fler artister (jag har ändå hittat det mesta jag sökt efter) och det här är succe^2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 23:16
Ursprungligen av en David:

Köpte mig en månad, kunde undvara 99 kr... Är imponerad, sjukt snabbt sök, trevligt interface! Lite fler artister (jag har ändå hittat det mesta jag sökt efter) och det här är succe^2

Jag gjorde detsamma men har inte hunnit testa så mycket än. Ljudkvalitet verkar bra, interface likaså men jag blev förvånad över att det inte finns någon möjlighet att lista musik efter genre, typ som i itunes, eller har jag missat det?

Fick man föresten två invites när man köpte premiumpaketet? Hur skickar man ut dem?

Ursprungligen av odelsteken:

Fick man föresten två invites när man köpte premiumpaketet? Hur skickar man ut dem?

Logga in på ditt konto på hemsidan och under share spotify kan du skapa invites.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-10-10 10:09

Nu har jag fallit helt för Spotify. Lyssnade på P3 vägen till jobbet och de snackade om en musikgrupp som verkade intressant, Lemonheads. Så väl framme på jobbet slog jag iväg sökningen i Spotify och kan lyssna på deras låtar. Helt gratis!

Ursprungligen av Ree_Tab:

Nu har jag fallit helt för Spotify. Lyssnade på P3 vägen till jobbet och de snackade om en musikgrupp som verkade intressant, Lemonheads. Så väl framme på jobbet slog jag iväg sökningen i Spotify och kan lyssna på deras låtar. Helt gratis!

Hehe. Gillar ditt quote

"I lööv spotify" eller hur var det nu

Spotify älskare!! vi har lagt upp en sida där men kan dela spellistor, hjälp oss att få den så grym som den kan bli!! (de flesta spellistor som ligger uppe kan alla redigera, så det blir typ som en wikipedia spellista, bara det bästa får vara kvar!:)

Ursprungligen av Vindrelid:

Spotify älskare!! vi har lagt upp en sida där men kan dela spellistor, hjälp oss att få den så grym som den kan bli!! (de flesta spellistor som ligger uppe kan alla redigera, så det blir typ som en wikipedia spellista, bara det bästa får vara kvar!:)

Du kanske skulle dela med dig av adressen till sidan också!

finns det någon som kan tänka sig att avvara en invite?
fulpatric08@gmail.com
Jag vill veta om det är värt att köpa. Vill prova lite först.
En tjänst 2 musikälskare emellan.

Ursprungligen av Patric08:

finns det någon som kan tänka sig att avvara en invite?
fulpatric08@gmail.com
Jag vill veta om det är värt att köpa. Vill prova lite först.
En tjänst 2 musikälskare emellan.

Läs Mattias inlägg: http://www.99.se/1632412-post211.html

Nog kan du avvara 99 kronor att testa en månad, med tanke på det utbud som finns är det enligt mig värt varje krona.

Ursprungligen av Mikael E:

Läs Mattias inlägg: 99.se - Visa inlägg - Jag älskar Spotify - som iTunes fast online med strömmande musik

Nog kan du avvara 99 kronor att testa en månad, med tanke på det utbud som finns är det enligt mig värt varje krona.

Jag förstår, men om det nu ändå cirkulerar massa invites kan de lika gärna få agera inkörsport, precis som de är tänkta att göra. Att lyssna på reklamversionen är också att stödja dem. Tror de genererar en del pengar med på reklamintäkter.

Så hjälp mig bli en spotifier, utan att köpa grisen i säcken.
fulpatric08@gmail.com

Känns nästan som denna tråden kommer att låsas snart

Borde det inte kunna gå att bygga något enkelt automatiserat system som man kan skriva sin email på och när någon har invites så skickas det via automatik till de personer som ligger i listan när man skriver in invite nycklarna.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Känns nästan som denna tråden kommer att låsas snart

Borde det inte kunna gå att bygga något enkelt automatiserat system som man kan skriva sin email på och när någon har invites så skickas det via automatik till de personer som ligger i listan när man skriver in invite nycklarna.

Lite väl mycket jobb för en skitsak som inte kommer att vara aktuell speciellt länge till.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Lite väl mycket jobb för en skitsak som inte kommer att vara aktuell speciellt länge till.

Jo, du har nog rätt. Har de sagt något om när reklamversionen blir släppt för allmänheten? Hoppas det inte är för lång tid kvar, börjar kurra i magen

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Jo, du har nog rätt. Har de sagt något om när reklamversionen blir släppt för allmänheten? Hoppas det inte är för lång tid kvar, börjar kurra i magen

På deras blog står det:

Citat:

For those of you who have not yet had a chance to try Spotify, we’ll gradually be releasing more invites to our free service into the wild over the coming months. If you feel you can’t wait, or would prefer to experience Spotify without advertising, it is possible to get ahead of the curve if you buy a premium account.

100 pix är uberkanonpris för hur mycket man får, miljontals (?) skivor. En skiva kostar 150 liksom.

Efter många om och men så köpte jag premium. Kan inte säga annat än att det är ett läckert projekt som nog har en stor potential att nå framgång.

Det är ganska arrogant att anta att alla andra har den där hundralappen per månad bara för att man själv har det.

Ursprungligen av RockyMontana:

Det är ganska arrogant att anta att alla andra har den där hundralappen per månad bara för att man själv har det.

Jo, men samtidigt är det väldigt tröttsamt att det kommer ett intressant inlägg som handlar om tjänsten och sedan 5 inlägg som ber om inbjudan. Bästa vore ju om de som har inbjudan över kan annonsera det istället.

Bevaka tråden