Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air - nu IRL!

Tråden skapades och har fått 314 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av smythex3:

För att du har fel?

Fast det orkar du ju självklart inte bevisa....

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 18:58
Ursprungligen av Simon Templar:

Fast det orkar du ju självklart inte bevisa....

Ta en titt på prisjakt.se och andra ställen på internet. Fast det kanske är för svårt?

Ursprungligen av smythex3:

Ta en titt på prisjakt.se och andra ställen på internet. Fast det kanske är för svårt?

Verkar vara svårt för dig tydligen eftersom prisjakt.se ger mig rätt de flesta lätta bärbara PC har INTE bättre specar till lägre pris än MBA..

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 19:15
Ursprungligen av Simon Templar:

Verkar vara svårt för dig tydligen eftersom prisjakt.se ger mig rätt de flesta lätta bärbara PC har INTE bättre specar till lägre pris än MBA..

Jasså inte alla då? tittat på fler ställen? Eller är det omöjligt att hitta?

Ursprungligen av smythex3:

Jasså inte alla då? tittat på fler ställen? Eller är det omöjligt att hitta?

Vad babblar du om, erkänn att du har fel...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 19:19
Ursprungligen av Simon Templar:

Vad babblar du om, erkänn att du har fel...

Vadå "erkänn att du har fel" går du på crack? Ta en titt på Lenovo t.ex

Ursprungligen av smythex3:

Vadå "erkänn att du har fel"?

Du har ju uppenbart fel när du gång på gång påstår att MBA är dyrare och sämre än de flesta lätta bärbara PC något som uppenbarligen inte stämmer...

Ursprungligen av smythex3:

? Ta en titt på Lenovo t.ex

Lenovo är kanske inte så smart för dig att jämföra med eftersom de flesta lätta Lenovo kostar mer än MBA...De billigare Lenovo är väl någon utgången modell som inte ens finns att köpa..

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 19:30
Ursprungligen av Simon Templar:

Lenovo är kanske inte så smart för dig att jämföra med eftersom de flesta lätta Lenovo kostar mer än MBA...De billigare Lenovo är väl någon utgången modell som inte ens finns att köpa..

Vissa kanske kostar mer men då får man fan så mycket mer saker än till Air. Vilken "utgående modell" syftar du på?

Air = för många kompromisser och ändå inte "minsta datorn" i världen, vilket även annonsen här ovan ljuger om.

Ursprungligen av smythex3:

Vissa kanske kostar mer men då får man fan så mycket mer saker än till Air. Vilken "utgående modell" syftar du på?

Air = för många kompromisser och ändå inte "minsta datorn" i världen, vilket även annonsen här ovan ljuger om.

Du hallucinerar, det står att Air är den tunnaste, inte minsta.

Du missar helt poängen med Air det handlar definitivt inte om mest saker....

Angående utgångna Lenovo så verkar de billigare modellerna inte finnas att köpa typiska lockvaror alltså..

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 19:40
Ursprungligen av Simon Templar:

Du hallucinerar, det står att Air är den tunnaste, inte minsta.

Du missar helt poängen med Air det handlar definitivt inte om mest saker....

Angående utgångna Lenovo så verkar de billigare modellerna inte finnas att köpa typiska lockvaror alltså..

Ja men Macbook Air är INTE den "tunnaste" datorn i världen!!!! vilken lenovo pratar du om?

Ang mest "saker" så är det väl typiskt Apple att ta bort mer och ta ett högre pris?

Ursprungligen av smythex3:

Ja men Macbook Air är INTE den "tunnaste" datorn i världen!!!!

Ang mest "saker" så är det väl typiskt Apple att ta bort mer och ta ett högre pris?

Saker som i princip aldrig behövs är det väl bra att ta bort och som sagt MBA är inte dyr jämförelsevis..

Vilken bärbar hyfsat kraftfull dator som säljs idag är tunnare?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 19:56
Ursprungligen av Simon Templar:

Saker som i princip aldrig behövs är det väl bra att ta bort och som sagt MBA är inte dyr jämförelsevis..

Vilken bärbar hyfsat kraftfull dator som säljs idag är tunnare?

Jasså så du använder inte fler än en USB? Firewire? LAN? m.m

Kraftfull pratar jag inte, jag pratar "tunnast"

Ursprungligen av smythex3:

Jasså så du använder inte fler än en USB? Firewire? LAN? m.m

Kraftfull pratar jag inte, jag pratar "tunnast"

Jaha vilken är tunnast då enligt din egen åsikt, själv har jag en miniräknare som är supertunn...

Vad ska man med massvis av USB anslutningar till på en ultraportabel? Hört talas om USB hubbar?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 20:36
Ursprungligen av Simon Templar:

Jaha vilken är tunnast då enligt din egen åsikt, själv har jag en miniräknare som är supertunn...

Vad ska man med massvis av USB anslutningar till på en ultraportabel? Hört talas om USB hubbar?

Miniräknare vs laptop? Ok.. Tunnast, sony X505, toshiba Portege 2000 kanske. Som kom 2k - 2k3 och Air kom 2008.. Skämt?

Ursprungligen av smythex3:

Miniräknare vs laptop? Ok.. Tunnast, sony X505, toshiba Portege 2000 kanske. Som kom 2k - 2k3 och Air kom 2008.. Skämt?

Ingen av dom finns väl iofs att köpa nu? Sonyn höll för dålig kvalitet kommer jag ihåg, höll inte speciellt länge..

  • Oregistrerad
  • 2008-02-24 22:48
Ursprungligen av Simon Templar:

Ingen av dom finns väl iofs att köpa nu? Sonyn höll för dålig kvalitet kommer jag ihåg, höll inte speciellt länge..

Köpa beg är nog inte omöjligt. Men att komma flera år efter och hävda att man har "världens tunnaste bärbara dator" när det kom "tunnare" år 2000 och 2003 tycker jag är lite missvisande.

Hur som helst jag personligen tycker air är en flopp, varför? Om vi ser till priset i Sverige över 16.000:- för en dator som bara är "lätt" och "tunn" och då har man vart tvungen att prioritera bort läsare, usb-kontakter, firewire och LAN för att komma dit när andra tillverkare inte behöver göra det.. Du kan heller inte byta batteriet eller ram-minne Och dom kallar inte sina datorer för en "revolution" så på vissa plan skäms jag faktist över att vara ägare av många apple-produkter. Givetvis finns det fördelar med air också. Skärmen, designen (aah apple kan verkligen designa saker) touchpaden. Men överlag en jävla besvikelse

My 3 cents, lämnar tråden så får ni fortsätta

Ursprungligen av smythex3:

My 3 cents, lämnar tråden

Med svansen mellan bena...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 00:16
Ursprungligen av Simon Templar:

Med svansen mellan bena...

Du får tycka det, men jag anser att det inte finns något mer att "diskutera".

Ursprungligen av smythex3:

Du får tycka det,

Tyvärr för dig så är jag nog inte ensam om att tycka det. Du har ju inte haft många rätt..

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 01:02
Ursprungligen av MacBro:

Man kan inte tycka att Air är en flopp i nuläget. Du vet ju inget om hur den kommer sälja. Du kan däremot tro att den KOMMER BLI en flopp, men det är en helt annan sak

Jasså vi är tillbaka på 1940-talet igen? Om den så säljer i 100 miljarder ex kommer den fortfarande vara en flopp i mina ögon då jag ser på 1) vad du får 2) till priset 3) hur den presenterades.

Ursprungligen av Simon Templar:

Tyvärr för dig så är jag nog inte ensam om att tycka det. Du har ju inte haft många rätt..

Vadå rätt? Om jag tycker en sak så gör jag det. Likaså du. Sen förstår jag att det här är fel ställe att "kritisera" på om man vill få medhåll från andra

Ursprungligen av smythex3:

Vadå rätt? Om jag tycker en sak så gör jag det.

Du måste väl ändå själv förstå att dina anti-MBA argument inte har hållit särskilt bra...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 01:08
Ursprungligen av Simon Templar:

Du måste väl ändå själv förstå att dina anti-MBA argument inte har hållit särskilt bra...

Exakt vad håller inte? Skriv gärna detaljerat.

Ursprungligen av smythex3:

Exakt vad håller inte? Skriv gärna detaljerat.

Var ska jag börja
1. Du påstår att MBA är dyr, men om man jämför med liknande bärbara PC så stämmer det helt klart inte.
2. Du påstår att MBA inte är världens tunnaste dator men det är den ju iaf om man jämför de som finns på marknaden nu...
3. Du påstår att Lenovos lätta bärbara datorer är billigare än MBA men om man kollar prisjakt.se som du själv hänvisar till så är de flesta lätta Lenovo dyrare...de billigare Lenovo finns inte att köpa...
Ska jag fortsätta..

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 01:31
Ursprungligen av Simon Templar:

Var ska jag börja
1. Du påstår att MBA är dyr, men om man jämför med liknande bärbara PC så stämmer det helt klart inte.
2. Du påstår att MBA inte är världens tunnaste dator men det är den ju iaf om man jämför de som finns på marknaden nu...
3. Du påstår att Lenovos lätta bärbara datorer är billigare än MBA men om man kollar prisjakt.se som du själv hänvisar till så är de flesta lätta Lenovo dyrare...de billigare Lenovo finns inte att köpa...
Ska jag fortsätta..

1: ThinkPad X61 ungefär lik, mer prylar och billigare

2: de som säljs på marknaden nu, så vitt jag vet är Air "tunnast", men "tunnaste bärbara datorn" säger väl ingenting om "på marknaden nu" och lite missvisande, kan du väl hålla med om?

3: Se punkt 1, finns att köpa.

Ursprungligen av smythex3:

1: ThinkPad X61 ungefär lik, mer prylar och billigare

3: Se punkt 1, finns att köpa.

X61 kostar i princip lika mycket som MBA väger 3 hekto mer har heller ingen CD/DVD och har en skärm med en rätt dålig upplösning på 1024 x 768 Alltså ganska dåligt exempel av dig att föra fram...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 02:53
Ursprungligen av Simon Templar:

X61 kostar i princip lika mycket som MBA väger 3 hekto mer har heller ingen CD/DVD och har en skärm med en rätt dålig upplösning på 1024 x 768 Alltså ganska dåligt exempel av dig att föra fram...

Du missade tydligen att det fanns fler än en Thinkpad x61

Ursprungligen av smythex3:

Du missade tydligen att det fanns fler än en Thinkpad x61

Nej det gjorde jag inte men de andra versionerna kostar mer än MBA..och ingen av dessa har tydligen bättre skärmupplösning än MBA.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 03:50
Ursprungligen av Simon Templar:

Nej det gjorde jag inte men de andra versionerna kostar mer än MBA..och ingen av dessa har tydligen bättre skärmupplösning än MBA.

Nej en ren kopia av Air går inte att finna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 09:38
Ursprungligen av smythex3:

Jasså vi är tillbaka på 1940-talet igen? Om den så säljer i 100 miljarder ex kommer den fortfarande vara en flopp i mina ögon då jag ser på 1) vad du får 2) till priset 3) hur den presenterades.

Ordet "flopp" betyder inte "produkt som jag inte tycker är nå bra". Ordet flopp betyder "produkt som inte sålt bra". Du kan inte "tycka" att en produkt är en flopp, lika lite som du kan "tycka" att jorden är platt.

Bevaka tråden