Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-07-09 23:59

Den vanliga MacBooken då?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-10 00:55

Den vet vi ingenting om, annars hade det väl skrivits om det. Eller hur?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-10 13:55

Det var en j*vla tur att jag såg detta, hade tänkt att beställa en MacBook vilken dag som helst annars. Men hur säkert är det att ny design kommer i höst? Är det bara ett löst rykte som kanske kan komma att bli verklighet, eller är det i princip helt säkert?

När bör denna nya MB/MBP släppas? Tredje kvartalet har jag förstått att det är, men när är det i Apples ögon? Tänkte dra till alperna eller Canada och åka skidor i 5-6 månader i vinter och vill då gärna ha med mig en MB. Detta är i december det handlar om och då borde de nya modellerna ha släppts antar jag. Apple brukar väl inte vara ett företag som skjuter upp releaser flera månader som t.ex. Sony med PS3.

Ursprungligen av Occhino:

Det var en j*vla tur att jag såg detta, hade tänkt att beställa en MacBook vilken dag som helst annars. Men hur säkert är det att ny design kommer i höst? Är det bara ett löst rykte som kanske kan komma att bli verklighet, eller är det i princip helt säkert?

Det är ett trovärdigt rykte. Men ingenting är säkert så länge Apple inte släppt informationen själva. Även om ett rykte är sant, för tillfället, så kan Apple ändra sig.

Jag sätter en slant på att detta rykte är sant och att det kommer en ny design i höst, det säger min magkänsla. Men som sagt, det går inte att säga att det är säkert på något sätt.

Ursprungligen av Occhino:

När bör denna nya MB/MBP släppas? Tredje kvartalet har jag förstått att det är, men när är det i Apples ögon?

Tekniskt sätt är det juli-september och Apple *har* släppt bärbara datorer i juli tidigare. Men det är rimligare att tro september än juli.

Ursprungligen av Occhino:

Apple brukar väl inte vara ett företag som skjuter upp releaser flera månader som t.ex. Sony med PS3.

Inte ofta på produkter som lanserats publikt, men Apple håller vanligtvis saker och ting hemliga till den dagen dom lanseras, så man vet ju aldrig hur ofta det skjuts upp internt.

Jag är ju galet nyfiken, men jag antar att MBP kommer att få uppdatering först och MB får vänta en månad efter det. Jag låter iMacen snurra ett tag till innan jag beställer en MB.

Centrino 2-plattformen får gärna finnas under huven också.

Då jag tänkt att uppgradera när en ev. ny design kommer är även jag nyfiken.
Så, vad gissar vi på? Slutet av aug. början sep ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-17 12:35

Ok, jag behöver en ny dator, jag vill ha en MacBook, men jag tänker inte köpa en förrän Centrino 2 finns under skalet. Centrino 2-plattformen är släppt, vad jag har förstått det som. Finns det någon keynote eller något annat event som skulle kunna innebära min lycka och något att se fram mot? Eller är det bara ovisshet jag har att göra med?

Ursprungligen av en David:

Ok, jag behöver en ny dator, jag vill ha en MacBook, men jag tänker inte köpa en förrän Centrino 2 finns under skalet. Centrino 2-plattformen är släppt, vad jag har förstått det som. Finns det någon keynote eller något annat event som skulle kunna innebära min lycka och något att se fram mot? Eller är det bara ovisshet jag har att göra med?

Ren ovisshet, kvalificerade gissningar och önsketänkade är dessvärre det du har att sätta hoppet till. Dock har det ryktats om detta länge, från flera källor, och får anses som ett trovärdigt rykte. Däremot verkar åsikterna gå isär om NÄR den ska dyka upp. Allt från augusti till november verkar det som...

Ursprungligen av melfunko:

Ren ovisshet, kvalificerade gissningar och önsketänkade är dessvärre det du har att sätta hoppet till. Dock har det ryktats om detta länge, från flera källor, och får anses som ett trovärdigt rykte. Däremot verkar åsikterna gå isär om NÄR den ska dyka upp. Allt från augusti till november verkar det som...

Ja, och kom ihåg att i januari i år gick ryktena om att designen skulle komma allt från februari till juli. Så det kan lika gärna bli nästa år i juli, det får vi inte veta förrän samma dag förmodligen...

Intels quad-processorer för "mobile computers" (typ MacBook Pro) lanseras väl nästa månad - då kanske vi får se en ny MBP och kanske även en ny MB. Hoppas det!

Ursprungligen av henkebarn:

Intels quad-processorer för "mobile computers" (typ MacBook Pro) lanseras väl nästa månad - då kanske vi får se en ny MBP och kanske även en ny MB. Hoppas det!

Fast det har stått att fyrkärnorna inte inledningsvis kommer att hamna i så många laptops eftersom de drar en del ström. Men de kommer säkert till iMac i höst eller så. 24" är ju en riktigt prosumer-modell, så där är en fyrkärna ett givet val.

"It's not clear if Apple would use such a chip in their MacBook Pros, which currently use Dual-Core mobile processors from Intel. Apple also uses the Intel's mobile processors in their iMac. The "Core 2 Extreme" version of the mobile chip typically draws more power which may prevent it from finding its way into the MacBook Pro initially."

Intel to Deliver Quad-Core Mobile Processors Next Month - Mac Rumors

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-19 08:44

Det är fortfarande bara lösa rykten men ett meddelande från Apple till Best Buy om att det kommer att vara en viss brist på bärbara datorer de närmaste veckorna och en ökad beställning till leverantörerna (20%) talar ju i alla fall inte emot att det kan vara nya modeller och ny design på gång.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-19 12:31

Jag hoppas på en MBP i lite samma stuk som Air. Det hade nog kunnat vara riktigt najs

  • Medlem
  • 2008-07-20 00:50

Varför bryr sig ingen om den vanliga gamla hederliga macbooken?

Ursprungligen av can:

Varför bryr sig ingen om den vanliga gamla hederliga macbooken?

Det är många som gör det (antagligen fler än MBP eftersom den är mera överkomlig i pris för de flesta), men hittills har det läckt fram uppgifter om MBP men inte så mycket om MB, därav att det varit mer fokus på MBP. T.ex. är bilderna på skalet till MBP troligen äkta.

Enligt den ursprungliga artikeln hos AI i april (se första inlägget) så ska även MB få en ny design. Men det finns ytterst få nya rykten om detta.

Jag gör

Tror i stora drag att den kommer se ut som den gör, fast i Alu. Men det hade varit kul med något radikalt.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-07-20 10:59

Nää... VITT ska det vara. Mycket snyggare än alu.

Jag hoppas på vit och svart borstad aluminium.

Klart de kommer nästa vecka.

Jag har just handlat, då kommer det nya. Det är en naturlag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-24 19:06
Ursprungligen av Goflorp:

Klart de kommer nästa vecka.

Jag har just handlat, då kommer det nya. Det är en naturlag.

Inne på samma linje, också köpt nytt, och då blir det tredje gången i rad jag köpt nytt innan nya kommer. Började med PowerMac G3, den blåa. Veckan efter kom G4. En iBook däremellan och köpte en MacBook förra veckan. Så, tisdag? Vanlig uppdateringsdag...

hahaha vilken cyniker!

Spännande ska det bli i alla fall, jar har några bärbara som ska beställas jag tror jag väntar med det så här i semestertider.

Det är värre än så:

Skall hämta frugans nya i morgon. Så på, tja, säg ....Torsdag kan ni beställa nya maskiner allihopa....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-21 19:13

Goflorp: Jippie!

Hmm vart skall denna nya läckra skapelse komma till sin användning i mitt Apple liv, tänker tänker .. hmm får nog bli en ersättare för PB G4:an som samlar damm

I Bilen - ipod Touch 32GB
Till fots - iPhone 3G 16GB
Hemma - iMac 24" 3,06 Mhz
Hemma och till fots - 2 * MacBook Air (Tjejen = 1st)
Hemma - Apple TV 160GB
Hemma - Powerbook 17"

Ursprungligen av motif:

Hmm vart skall denna nya läckra skapelse komma till sin användning i mitt Apple liv, tänker tänker .. hmm får nog bli en ersättare för PB G4:an som samlar damm

I Bilen - ipod Touch 32GB
Till fots - iPhone 3G 16GB
Hemma - iMac 24" 3,06 Mhz
Hemma och till fots - 2 * MacBook Air (Tjejen = 1st)
Hemma - Apple TV 160GB
Hemma - Powerbook 17"

Högkvalificerat skryt. Jag ser inget värde för diskussionen i att du radar upp alla dina Apple prylar. Men grattis, din samling är gedigen!

Jag kommer att köpa en ny macbook och har väntat i 3-4 månader nu. Det enda jag önskar är att den dyker upp innan den 31 oktober, för då går mitt csn-kort ut, hade varit perfekt att kunna lägga en beställning innan dess.

Ursprungligen av minipod:

Högkvalificerat skryt. Jag ser inget värde för diskussionen i att du radar upp alla dina Apple prylar. Men grattis, din samling är gedigen!

Jag kommer att köpa en ny macbook och har väntat i 3-4 månader nu. Det enda jag önskar är att den dyker upp innan den 31 oktober, för då går mitt csn-kort ut, hade varit perfekt att kunna lägga en beställning innan dess.

inte så det var menat gillar bara Apple produkter och ibland vet man inte vad man skall ha dem till hehe

Alltså en prissänkning tycker jag bör vara självklart för Apple, kommer leda till att mycket fler köper en Mac. De flesta vill ju ha en bärbar dator, även om de kan få en Mac Mini för en billigare summa pengar.

Ursprungligen av Felix.Thalen:

Alltså en prissänkning tycker jag bör vara självklart för Apple, kommer leda till att mycket fler köper en Mac. De flesta vill ju ha en bärbar dator, även om de kan få en Mac Mini för en billigare summa pengar.

I och för sig, men hela Apple-varumärket är ju knappast uppbyggt runt ett lågt pris. Dock tycker jag de kan sänka priserna i Sverige så de matchar de i USA...

Bevaka tråden