Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-25 11:39

Blev glad idag läste att STING - (born Gordon Matthew Thomas Sumner on 2 October 1951), ska komma till stan (Lisebergshallen), i februari månad. 9 och 10 är spikade datum. "Back To Bass" Ladies and Gentlemen .

Han kommer också till huvudstan den 12 februari (Stockholm Waterfront) så ni nollåttor kan andas ut och inte bli för avundsjuka på oss goingar som bor på Sveriges framsida. hehehehehehe.....

Senast redigerat 2012-01-25 15:13
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-01-25 16:59

Riktigt jävla glad idag. CE uppkörningen gick bra och nu är utbildningen klar.

Nu har jag följande behörigheter.
A BE CE
YKB (Yrkes Kompetens Bevis) Måste man ha för att få köra lastbil i yrkesmässig trafik.
ADR + Tank. Alla typer av farligt gods utom klass 7, radioaktivt.
Hjullastare gods
Motviktstruck B1, C1
Bakgavellyft

Samt måstekurser för att få arbeta mot kommun och stat.
Hjälp på väg
Säkerhet på väg
Miljö

Nu saknas bara ett jobb.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-01-25 23:06
Ursprungligen av MatsOlov:

Riktigt jävla glad idag. CE uppkörningen gick bra och nu är utbildningen klar.

Nu har jag följande behörigheter.
A BE CE
YKB (Yrkes Kompetens Bevis) Måste man ha för att få köra lastbil i yrkesmässig trafik.
ADR + Tank. Alla typer av farligt gods utom klass 7, radioaktivt.
Hjullastare gods
Motviktstruck B1, C1
Bakgavellyft

Samt måstekurser för att få arbeta mot kommun och stat.
Hjälp på väg
Säkerhet på väg
Miljö

Nu saknas bara ett jobb.

Bra gjort! Håller tummarna för att du snart får ett jobb

...en liten sak i tillägg till inlägget ovan. Jag hittade Ratchet & Clank - Weapons of destruction (PS3) för 279 pix på Gamestop. Har tittat i begagnathyllan länge efter det spelet o äntligen fanns det - på "lönedagen"

Precis kommit hem från konserten med Dream Theater på Hovet, blev riktigt glad av den energiboosten!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-02-07 00:57
Ursprungligen av keptang:

Precis kommit hem från konserten med Dream Theater på Hovet, blev riktigt glad av den energiboosten!

Hyffsat avundssjuk.

Jag är glad att jag lyckades lösa CLI-felen med 'uppdateringen' till 10.7.3.

Fick tillbaka min dator idag, topcase & styrplatta bytt till nytt.. Känns som en helt ny dator!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-01-26 19:00

För att jag äntligen är ledig och tillräckligt utvilad för att 'orka' jämföra, välja och till sist förlänga mobilabonnemang med ny telefon.

Jag stortrivs idag med min spruckna, slöa 3GS fastän den inte har GPS eller ljud i höger högtalare. Skit på insidan linsen har den oxå…
Men batteritiden på <8h får mig att köpa nytt. Tror jag blir nöjd med en 4S

Ursprungligen av reboot81:

...stortrivs idag med min spruckna, slöa 3GS fastän den inte har GPS eller ljud i höger högtalare...

Umm.. Den har GPS och bara en högtalare.

Senast redigerat 2012-01-26 23:45
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-01-26 21:55

Där ser man. Ett hål för högtalaren och ett för micen. GPS har jag inte fått att fungera det senaste året.

Glad och glad men roligt är det att top gear är i länet (arjeplog) och filmar. En gammal kamrat till mig har gjort något jobb åt dem med sin svävare. Blir roligt att se

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-01-28 10:39

Jag blev glad när jag såg det här: I built a TARDIS - YouTube
För den som gillar Dr Who, charmiga tyskor och att snickra...:)

Jag har fått ett BT-Tangentbord och en BT-mus.

Själaglad idag.

Hjälpte kompisen att rodda iordning hans nya dator och installerade en massa saker, allt ner till minsta grej configgad och klar.

Han hade beställt den med fel tangentbord, och han hatar apples mus. Så han frågade om jag vill ha dem...

Underbart.

Snygga grejer, musen är ett bra komplement till Wacom-plattan. Tangentbordet funkar även till iPaden.

EDIT: Glömde ju säga att det sättet han ville säga tack på var att han ersatte min dassiga Samsungskrivare med en ny Canon 6300dn (snabb, stor toner, dubbelsidig utskrift, stort magasin osv).
Så jag har en ny skrivare på skrivbodet som inte skriver flammigt!
Så, utöver detta fantastiska tack, så kom musen och tangentbordet som en oförutsedd "bonus".

Senast redigerat 2012-01-30 22:50
Ursprungligen av Goflorp:

Snygga grejer, musen är ett bra komplement...

Det tycker både jag och min katt Jimmy också, fast på lite olika sätt

För nån timme sedan drog jag iväg en beställning på några dvd o BD som jag tänkte länge på att köpa:

The Wicar of Dibley (hela serien)
Stargate SG1 - Children of the gods (Specialutgåva av pilotavsnittet)
Avatar (Både dvd o BD i samma förp)
Lucky number Slevin (en slump att jag slängde in denna - den är kul)
Rowan Atkinson Live (klassiker)

Räknar med att dessa börjar dimpa ner en o en med nån dags mellanrum med start om cirka två veckor

Senast redigerat 2012-01-31 17:39

Är glad över att Adrian B börjat skriva artiklar och fylla på framsidan igen och att Sheriffen visat upp sig igen. Det märks när veteraner kommer tillbaka, forumet blir mer livfullt.

Sen är jag glad över att arbetsdagen börjar gå mot sitt slut. Det har varit en lång och tröttsam dag som nu är slut! Jippie!

Vi har tagit beslutet att öka på inventarielistan lite.

Snart beställs en 27" iMac (igen) .... blir nog i7 3.4GHz den här gången ....
Min fru måste få en egen maskin.....

...å så har jag hittat ScienceDump ; http://www.sciencedump.com/

Fick ett beundrar-brev på norska, en underbar praktikplats jag inte ens sökt och en superfin kväll ute med vänner efter tentan (som kanske gick ok) igår. )

Ursprungligen av klarabara:

Fick ett beundrar-brev på norska, en underbar praktikplats jag inte ens sökt och en superfin kväll ute med vänner efter tentan (som kanske gick ok) igår. )

Hej! Jag blir glad av att bara se och läsa dig!

Stor kram från Götlaborg!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-02 15:41
Ursprungligen av klarabara:

Fick ett beundrar-brev på norska, en underbar praktikplats jag inte ens sökt och en superfin kväll ute med vänner efter tentan (som kanske gick ok) igår. )

Livet leker med andra ord

Ursprungligen av CUBEIS:

Livet leker med andra ord

Hihi när jag såg den kommentaren läste jag den såhär: "livet leker, med andra ord" (det hänger på vad man betonar)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-02 23:43
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hihi när jag såg den kommentaren läste jag den såhär: "livet leker, med andra ord" (det hänger på vad man betonar)

Nu leker du med ord Med andra ord leker livet

Senast redigerat 2012-02-03 01:03
Ursprungligen av CUBEIS:

Livet leker med andra ord

Jag glömde visst att säga att comhem (combort) hade ett studenterbjudande, jag fick 100mb (105 egentligen) för 100spänn! Det vill säga jag tiodubblade min hastighet medan jag sänkte kostnaden med 150kr. Tack Mecenat och Comhem! Det går så fort att man har svårt att hänga med! Dessutom optimerade de uppkopplingen på distans, yey!

Jag ska på brunsch med min gudmor imorrn, första 3D-filmen på kvällen och har dessutom avklarat alla läxor o shit, så jag är helt Ledig idag! Vad ska man hitta på?!

Livet leker mycket, vi har väldigt roligt ihop!

Jag har en väldigt jobbig kund och de senaste dagarna har varit väldigt psykiskt påfrestande för mig, men så idag så såg jag att mina såpbubbelkonster har kommit upp som ett önskemål på Urkultfestivalens Facebooksida och blev genast på mycket bättre humör. Det är roligt att bli uppskattad.

Jag vet inte ifall man måste vara medlem i gruppen för att se det eller inte, men jag länkar till det iallafall: http://www.facebook.com/groups/2368313316/10150523319448317/

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag har en väldigt jobbig kund och de senaste dagarna har varit väldigt psykiskt påfrestande för mig, men så idag så såg jag att mina såpbubbelkonster har kommit upp som ett önskemål på Urkultfestivalens Facebooksida och blev genast på mycket bättre humör. Det är roligt att bli uppskattad.

Jag vet inte ifall man måste vara medlem i gruppen för att se det eller inte, men jag länkar till det iallafall: Logga in | Facebook

häftiga grejer

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-03 19:28

Drygt 20 minusgrader, jag och min nya kamera är ute i skogen och tar långa exponeringar på stjärnhimmlen. Ibland är livet gött.

Ha! -30 här;)

Du fick mig att komma ihåg när jag var ute och fotade i kyla för länge sedan. Det blir läckra foton

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-03 20:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Ha! -30 här;)

Du fick mig att komma ihåg när jag var ute och fotade i kyla för länge sedan. Det blir läckra foton

Eller coola bilder

Jag är inte lika bakfull som igår, jag har sovit ut, det är nästan 40 minusgrader i hålan jag flyttat ifrån, och nummer ett: Upptäckte precis att jag numera kommer åt loungen

Bevaka tråden