Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-02-27 23:41
Ursprungligen av Goflorp:

Metropolis är en film man får läsa på lite om - det är kul. annars haar man svårt hänga med i vem som är vem.
INTE en film att tugga chips med polarna till..

Har sett både originalet samt även Anime-versionen. Bra film, men som Goflorp säger så bör man vara ganska så fokuserad när man ser den.

Anmäld till Webbdagarna i Stockholm! Weeeeee!

Jag är så glad för

...jag har ett paket på väg till mig med en teknik produkt som varit under R&D under flera år och äntligen äntligen är redo för marknaden och där jag är företagets 2:a kund (000002 på Invoice) ..

Yes Yes Yes

Ursprungligen av gotfredsen:

Jag är så glad för

...jag har ett paket på väg till mig med en teknik produkt som varit under R&D under flera år och äntligen äntligen är redo för marknaden och där jag är företagets 2:a kund (000002 på Invoice) ..

Yes Yes Yes

Det här var ju sjukt läckert måste jag säga. Vad är det för produkt?

Ursprungligen av PeeMaN:

Det här var ju sjukt läckert måste jag säga. Vad är det för produkt?

Det kan jag inte riktigt säga än . Jag har frågat företaget om det är ok att jag skriver om produkten för jag tycker att den rent utsagt är j€#" häftig och tror många mer än jag anser detsamma ...

Idden är lika enkel som genial å vissa har byggt denna produkten själva med varierande resultat men ingen har get sig på att skapa den för oss Svensson teknik nördar .. .. fast jag tror faktist det är en produkt för hela familjen ... å det var faktist min festmö som frågade om ideen var möjlig eller fanns ..

Jag kan säga så mycket att jag var i banorna att försöka bygga den här produkten själv .. inte för något eknonomiskt intresse utan för jag ville ha en .. men tyvärr var det på tok för komplext för mig ... å av en slump kom jag över denna produkt som då var i sin vagga .. men har haft lång kontakt med utvecklarna å påverkat en del ... å nu äntligen är den klar ...

paketet skall levereras när som helst å får jag ok från skaparna av produkten så kommer jag skriva om den här ... tror att det finns en och annan här som vill ha samma produkt hem till sig ...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-02-28 14:02

Nu blir jag ju nyfiken...:)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-28 14:57

Det där med att säga A och inte B… Inte bra.

Ursprungligen av joakimo:

Det där med att säga A och inte B… Inte bra.

Nu kan jag äntligen berätta om B .. när jag hade sagt A

Här är en länk om vad det är för produkt jag skaffat ...

http://www.99.se/plex/293539-nyutvecklat-ambilight-losning-det-grymaste-usb-tillbehoret-agt-till-min-htpc.html

Fick en kniv, en leatherman Wave av min bror 1998...
den har vart med mig sedan dess...
Pajade knivbladet en gång - fick ett nytt påskruvat av deras service.
kostade ingenting.
Lånade ut den häromveckan, jobbarkompisen lade hela sin tyngd på bladet - pling!
Lämnade in

Fick samtal efter tre v: Det blir ingen garantireparation på den du...

Nähä.... Tänkte att jaja, jag får väl betala vad det kostar då...

...det blir garantiutbyte - du får en ny..

...Ja!

- av senaste modellen.

Så en fjorton år gammal modell som pajjar ersätts med senaste modellen
utan extra kostnad - inte ens frakten??

Japp!

Leatherman, kommer aldrig köpa annat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-28 17:20
Ursprungligen av Goflorp:

Fick en kniv, en leatherman Wave av min bror 1998...
den har vart med mig sedan dess...

Leatherman, kommer aldrig köpa annat.

[ATTACH="CONFIG"]32215[/ATTACH]

Om det fortsätter så här så lär du aldrig behöva köpa någon mer under din livstid

Kvalitet och service ut i knivspetsen

Sjukt glad (och lättad!) över att jag fick besked om ett jobb idag. Fick det och ska iväg och skriva på papper imorgon!
Så jävla gött!

Ursprungligen av PeeMaN:

Sjukt glad (och lättad!) över att jag fick besked om ett jobb idag. Fick det och ska iväg och skriva på papper imorgon!
Så jävla gött!

Skrivet på? Berätta nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-28 19:19

I söndags så firade vi vår dotter som då fyllde 3 år. Hon ville ha en barbieprinsessatårta.. Så vad gör då världens bästa pappa? Jo en Tårta som hon tyckte var så fin så hon vägrade äta av den. Tog mig 3-4 timmar att skapa den..

Är sjukt glad och nöjd över den faktiskt..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-02-29 18:21
Ursprungligen av Cokey:

I söndags så firade vi vår dotter som då fyllde 3 år. Hon ville ha en barbieprinsessatårta.. Så vad gör då världens bästa pappa? Jo en Tårta som hon tyckte var så fin så hon vägrade äta av den. Tog mig 3-4 timmar att skapa den..

Är sjukt glad och nöjd över den faktiskt..

[ATTACH="CONFIG"]32219[/ATTACH]

[ATTACH="CONFIG"]32220[/ATTACH]

Oj, vilken fin tårta! Vad duktig du är, jag förstår att hon inte ville skära i den. Hur gick det, blev den uppäten till slut?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-02 14:40
Ursprungligen av Eva:

Oj, vilken fin tårta! Vad duktig du är, jag förstår att hon inte ville skära i den. Hur gick det, blev den uppäten till slut?

Den blev halvt uppäten. Dock så åt Linnea inget alls från den, hon ville inte äta Barbieprinsessan

Det som ska tänkas är att det var 3 tårtdelar som jag byggde till denna.. Så det var en ganska "mäktig" tårta.

Den var speciell!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-29 16:32

Fick min iTach förra veckan, men inte hunnit testa än
Global Caché | iTach

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-29 23:08
Ursprungligen av kenjon:

Fick min iTach förra veckan, men inte hunnit testa än
Global Caché | iTach

Vad kul!

Beställt från Sydia Teknik? Jag ska beställa ett paket därifrån när som helst, tog det lång tid för dig att få hem dem efter du hade beställt?

Berätta mer! Dock kanske bättre i PM

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-01 23:45
Ursprungligen av zinned:

Vad kul!

Beställt från Sydia Teknik? Jag ska beställa ett paket därifrån när som helst, tog det lång tid för dig att få hem dem efter du hade beställt?

Berätta mer! Dock kanske bättre i PM

Beställde vid lunchtid från Sydia, kom dagen efter!
Fortfarande inte hunnit testa, dygnet har för få timmar/veckan är för kort.

Två lägenheter på G i Stockholm, ett extrajobb hos min äldsta kompis på G, en gratis tatuering och ett hemskt uppdrag som har tagit flera år att genomföra ser äntligen ut att vara över!

Å, och våren verkar ha kommit också.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-01 17:52

I morgon kör jag min första skarpa runda som lastbilschaffis (ensam och med lön). Första riktiga arbetsdagen sedan mars 2006 och även om det bara är en extrakörning så känns det som att jag ser en liten ljusning

Ursprungligen av MatsOlov:

I morgon kör jag min första skarpa runda som lastbilschaffis (ensam och med lön). Första riktiga arbetsdagen sedan mars 2006 och även om det bara är en extrakörning så känns det som att jag ser en liten ljusning

Så jäkla roligt, grattis!

Nerden i mig tog sig tillsist samman och skickade in en begäran till datordriften i företaget så att jag kunde börja läsa jobbmejlen i min gamla 3GS istället för den där jämrans HTC:n.

Ok, jag får offra min rejält gamla privata telefon men äntligen så kan jag skriva jobbmejl på ett vettigt sätt i min telefon:)

HTC:n läggs i skrivbordslådan

Ursprungligen av BlackSmp:

Nerden i mig tog sig tillsist samman och skickade in en begäran till datordriften i företaget så att jag kunde börja läsa jobbmejlen i min gamla 3GS istället för den där jämrans HTC:n.

Ok, jag får offra min rejält gamla privata telefon men äntligen så kan jag skriva jobbmejl på ett vettigt sätt i min telefon:)

HTC:n läggs i skrivbordslådan

Hur har "datordriften" i företaget stoppat detta tidigare?
Det är väl bara för dig att knappra in ditt konto i 3GSen?

Ursprungligen av PeeMaN:

Hur har "datordriften" i företaget stoppat detta tidigare?
Det är väl bara för dig att knappra in ditt konto i 3GSen?

Du tror inte att jag har provat det tidigare?

Ursprungligen av BlackSmp:

Du tror inte att jag har provat det tidigare?

Jo, jag utgår ju ifrån att du inte är en idiot, så jag undrar hur deras system spärrar!?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jo, jag utgår ju ifrån att du inte är en idiot, så jag undrar hur deras system spärrar!?

Väldigt enkelt, spärrat i mailservern (vanligtvis är inte ActiveSync aktiverat by default om man kör Exchange t.ex.).

Ursprungligen av PeeMaN:

Jo, jag utgår ju ifrån att du inte är en idiot, så jag undrar hur deras system spärrar!?

Nå, det lät nästan så i ditt inlägg, varför jag blev ganska kort (kanske i onödan)

Förtaget har över 10.000 anställda world-wide och vill inte ha obegränsad access till exchangeserven via mobila device. Dessutom så tar IT-avdelningen givetvis betalt per månad för att jag ska kunna nå mina mejl via telefonen. (Det är alltid lika fascinerande hur IT-avdelningar hittar på olika sätt att ta betalt av andra avdelningar på).

Jag hade koll på hur jag skulle ställa in telefonen men det fungerade helt enkelt inte. Sedan skrev jag en servicebegäran och ville få flytta från min nuvarande telefon till den nya. Fick veta vilka inställningar som det skulle vara - samma som jag provat tidigare - och nu fungerar det.

Så något gör de, jag har ingen aning om vad. De vill ha IMSI numret så jag undrar om de använder det på något sätt?

Vaknar utan huvudvärk...

Bevaka tråden