Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nä, var så rädd att glömma dem hemma och bli stenad så jag tog det säkra för det osäkra. Sen är det dina och jag vill inte leva ut mina perversationer på dem..
Kan ni inte göra lite liknande tester som jag gjorde - rattförse dem och koppla in en spänning över dem och skicka mittpinnen till en känslig VCO-mod-ingång för att se hur det känns att "spela" på dem, dvs om man lätt kan hitta lite godtyckliga värden. Och jämföra med nån annan pot.
Jag håller på att justera mina paneler. Har ökat avståndet från 20mm till 23mm i sidled. Men då blir hela panelen 465mm istället för 400mm som det var tänkt från början. Och de där extra 65mm skulle jag ju gärna klara mig utan. Funderar på att minska avståndet till 22mm och se om det känns bättre. Då borde jag iaf tappa ~20mm på totala bredden..
Sen får jag väl bygga en dummy i papper och kartong och se hur det känns.. Risken är ju att det blir för tajt mellan rattar och jack. Nu är iofs inte jag den som gör feta filtersvep med högerhanden - men det kan ju bli lite jobbigt om det är för tajt.
Använd riktigt lättvridna potar, så du inte råkar skaffa onödiga muskler & senor & valkar som gör fingrarna tjockare och otympligare. Heroin-chic-modular?
Ursprungligen av Dego:
Bourns 50
Känns bra. Dock känns de båda exemplaren olika. Den ena känns grymt bra medan den andra är lite lite för trög....(kanske smöjer sig med tiden)
Känns exklusiva.
Beträffande pot-trögheten:
Det är förvånansvärt (men inte oväntat) hur mycket rattstorleken påverkar tröghetskänslan. Om man använder olika rattstorlekar kan man med fördel välja de potar som känns trögare till de större rattarna.
Ja, eller hur. Först trodde jag det var en skruv på baksidan, men det ser bara ut som en pinne utan hål:confused:. Dessutom kom jag på att håldiamtern är lite för stor (12 mm).