Denna tråd skulle säkerligen kunna bli världens längsta.
Jag kan som sagt också tycka att macen är för dyr för min plånbok.
När jag köpte min pbook titan - så skulle jag kunna köpa en dell som var billigare men jag valde ändå att köpa mac.
varför - är jag totalt dum i huvudet, varför köpa något som är dyrare och "sämre/ långsammare" i andras ögon.
Och jag är inte gjord av pengar, min plånbok grät när jag köpte pbooken, men nu snart två år senare så är jag fortfarande nöjd och säger det gång på gång - jag går inte tillbaka till wintel om inget drastiskt händer.
Känslan i att sitta med en mac får jag aldrig av att sitta vid en pc - faktiskt.
Och angående prestandan, en vän till mig är säljare av highdefinition datorer med tillbehör, han satte ihop ett paket till oss med en äldre dual g4, det gick att köra hd filer med rampreview i denne.
när några andra skulle ha samma system valde de pc, prislappen på datorn var ungefär lika men på denne så gick det inte att få upp farten.
Och sen kan jag faktiskt tycka att många människor är lite väl lätt köpta med att se windows som det enda fungerande datorköpet.
Hemanvändare som bara ska skriva, vara ute på nätet och använda datorn till annat en spel skulle må mycket bättre av att köra X än XP - om de bara fick testa skulle de förstå varför.
Jag antar att de flesta som väljer att gå över till pc gör detta pga pris/prestanda, och när de nån gång kommer tillbaka till macen tänker de äntligen hemma.